Woensdag 31 juli – Naar de coconut lagoon

India, Kumarakom

We komen aan in de gietende regen en moeten nog even wachten op onze kamer. Ondertussen ratelt de receptioniste in een niet te verstaan Engels, ik moet steeds vragen wat ze zegt alle mogelijkheden op. Maar goed, we hebben geen interesse in birdwatching of yoga om 07:00 uur en de Spa slaan we ook maar over na de laatste ervaring. En het zijn hier weer gewoon zowat Europese prijzen, maar ook allemaal van die ajurvedische toestanden dat je wordt ingesmeerd met een of andere smurrie en weer afgedekt met bananenbladeren. Gelukkig had ik wat zinkzalf bij me en trekt het eczeem dat ik kreeg van de kruidenolie de laatste twee keer wat weg. Wellicht hebben ze bij mij niet genoeg op de juiste plek of mediaan gemasseerd.

Als we op een bankje zitten te wachten, zo ver mogelijk van de trommelaar vandaan (die viool was wel leuk, maar dit wat minder) komt natuurlijk als we net lekker zitten te lezen er weer een of andere dame in een uniform ons weer lastig vallen met de meest gemaakte smile waar we vandaan komen, what our good name is, waar we heen gaan enz enz. Nog net niet ons bankrekeningnr. Goedbedoeld, maar het begint me echt op mijn zenuwen te werken en de keel uit te hangen. “Ohhh Netherlands -als ze het twee keer hebben gevraagd- Nice. Of: Nice Town Doe normaal en laat ons lekker lezen.

Na een half uurtje is onze kamer klaar en die is mooi, het is weer een bungalowtje waar we overdekt kunnen buiten zitten en het is nu wel warm maar heel erg vochtig, kan ook niet anders met alle regen en de rivier voor ons, waar zo nu en dan een houseboot of vissersbootje langs vaart.
Ik heb eigenlijk amper foto’s gemaakt, dus vandaag maar eens zonder.

We lezen, genieten van het biertje dat we nog mee hebben van gisteren en doen verder niet veel. Een rondje park, waar we dan toch even in de shop kijken en voor Yolanda nog een magneet meenemen. Die hebben we niet veel gezien. Meestal wordt je daar mee doodgegooid, maar hier vind je nu eenmaal meer kraampjes met tempeltoestanden in het zuiden, dan echte toeristische zaken. Gelukkig maar.
Een kijken of we hier morgen van dat resort af kunnen raken. Het is een soort Giethoorn hier, maar er loopt wel een weggetje naar een dorp 5 km verderop.

Zo te lezen werd het tijd om naar huis te gaan hahah. Lieve mensen maar dat gelach en steeds dezelfde vragen ben je aan het eind v d vakantie wel zat. Late reactie van mij trouwens.