Vervloekte bananen

België, Wanze

Het was vannacht opvallend warm maar heb toch redelijk geslapen. Gister had ik een fikse afdaling om op de camping te geraken, de ochtend startte dan ook met een klim van 35 minuten en het was al 21 graden om 09:00. Eerlijk? Ik was na die klim eigenlijk al klaar met de dag. Merkte dat het gewoon geen topdag was. Het landschap was wel mooi maar klimmen en dalen bleef nog de eerste uurtjes. Had na 30 km al 3x gepauzeerd! Eigenlijk niet vooruit te branden dus. In een dorp zag ik een kleine supermarkt en dacht hoiiii eindelijk weer wat bananen. Juist als ik moe ben is dat fijn voedsel, makkelijk naar binnen te werken en prima brandstof. Helaas, er waren wel bananen maar ze waren zo groen dat ze echt nog wat dagen op een fruitschaal moesten. Nee inderdaad, ik heb geen fruitschaal bij me. Wel kocht ik een appel, kersenkwark en een broodje dat ik later op een bankje in de schaduw op at en heb zelfs nog even wat gelezen, ik zat daar best! Ik fietste uiteindelijk toch maar verder en kwam langs een kudde vleeschkoeien waar ik het toch niet kon laten een foto te maken. Opeens hoor ik mijzelf een heel harde schreeuw geven terwijl mijn hele lijf een opdonder kreeg! Hé? Wtf!!! Het duurde een seconde of wat voor ik snapte wat er was gebeurd. Onvrijwillige electroshock therapie, dat was er gebeurd! Echt een flinke opdonder. Er stond nergens een bordje dat het prikkeldraad ook schrikdraad was! Nou dat gebeurd mij nooit meer, echt niet voor herhaling vatbaar. De rest van de rit was mooi maar ook echt te warm (inmiddels 32 graden) dus ik genoot met mate. Gelukkig wel redelijk vlak over geasfalteerde oude spoorbanen. Op een gegeven moment moest ik beslissen, veel verkeer of een bospad met flinke stijgingspercentages naar de stad Huy (aan de Maas). Ik besloot het bospad te pakken want ik moest echt plassen en langs een drukke weg zijn de kansen op een geschikt plekje marginaal. Deze keuze leverde inderdaad een geschikte plasplek maar ook een stuk lopen. In de staat waarin ik was ging 12% omhoog over gravel hem niet meer worden…. Liever lopen dan jodium en pleisters. Vlakbij de camping gelukkig wel een grote supermarkt dus een nieuwe bananen poging. Maar nee ook hier knalgroen of bruingeel🤮. Dan maar weer wat appels en in ieder geval verse groenten voor het avondmaal. De camping is het stadium vergane glorie al decennia geleden gepasseerd maar toch nog 15 euro aftikken… geen pleebril, geen pleepapier, te smerig en één verweerde spiegel om plaatje compleet te maken. Zelfs de speeltuin is één en al treurnis al heb ik daar minder last van. Positieve noot: een plekje in de schaduw!

Dagafstand: 67km
Totale afstand: 757 km
Warme prak: gebakken champignons, paprika ui en knoflook met room en brood.

ook in Groningen liep de temperatuur op tot dik in de 30 graden. Maar ik zie bij jou donkere luchten samenpakken. hihi, ik krijg visioenen van weidse vlakten met weinig beschutting 🤣

Jos 2022-06-23 21:32:28

Ik dacht eerst dat je een nieuwe therapie had ontdekt tot je vertelde dat het om schrikdraad ging. Sorry maar moest er erg om lachen.