Over de muur over het ijzeren gordijn

Duitsland, Wanfried

Vanmorgen zat ik al voor 8:00h op de fiets, mijn aardige Deense buurman hielp de tent inpakken πŸ‘
Ik begin de Duitsers steeds leuker te vinden, de hele dag zuipen maar gewoon allemaal om 22:00h onder de wol, heerlijk rustig op de camping. Al werd ik wel wakker gehouden van het gesnurk, onvermijdelijk als de tentjes zo hutje mutje bij elkaar staan.

Het wordt onderweg steeds mooier, dorpjes en steden met veel authentieke vakwerkhuizen, kabbelende beekjes, stromende rivieren, heerlijk dat water. De gele koolzaad velden verspreiden n heerlijke geur en het stikt van de vlinders! Dat genieten gaat dus meestal prima!

Meestal want ik heb nog steeds een fikse wind tegen en mijn lijf protesteert inmiddels wel van die hele dagen op de fiets. Bips, polsen schouders en rug... Alleen de beentjes die hebben het nog steeds prima naar hun zin! Gister met klimmen lieten ze het wat afweten, maar vandaag met klimmen geen centje pijn, lijkt of ze weer weten hoe het moetπŸ€—

Op een marktplein rook ik heerlijke curry worsten op een barbecue, yes! Eindelijk een worst! Maar toen zag ik de rij die voor het kraampje stond.....enorm! Ik haat in de rij staan veel meer dan dat ik van worst hou, en aangezien ik op vakantie ben ga ik geen dingen doen die ik haat, dus dag worst, dag rij, ik spring weer op de 🚲

Een momentje van bezinning was er ook, ik passeerde de grens met de voormalige DDR. Het ijzeren gordijn, nog geen 30 jaar geleden. Het resulteerde in kippenvel en dat ik de rest van de dag "de muur" van het klein orkest zong. Niet echt vrolijk maar dat hoeft ook niet altijd.

Leuk: onderweg zijn en alle leuke reacties op mijn blogjes van jullie!
Niet leuk: bips polsen en de rest van de pijntjes.

Dag afstand: 116 km
Totale afstand: 675 km
Gemiddelde: 15 km/h
Hoogtemeters: 668 m

Camping & plaats: Camping Altenburschla in Wanfried
Warme prak: pasta met gele paprika, Duitse droge worst en stroganof saus.

super zeg!! niks moet alles mag! wat een vakantie gevoel!! tip: magnesium in bruistablet, poeder of tablet.. te krijgen in de apo of sportwinkel als je ze tegen komt... super tegen spierpijn en werkt! uit eigen ondervinding!

Greg & Chr= 2016-05-06 20:24:20

Geweldig, goed bezig dushi x

Francis Oosting 2016-05-06 20:44:00

Wat leuk dat al die mensen zo vriendelijk en behulpzaam zijn. Minder leuk idd de pijntjes maar je bent en blijft een bikkel dus gewoon doorgaan. Een goede nachtrust doet wonderen. πŸ˜ŠπŸ˜‰πŸ˜΄

Hanny 2016-05-06 20:45:41

haha ik moet echt lachen om jou !! ga zo door.....

rob 2016-05-06 21:06:08

Sterkte met je bipsie en de rest! Gelukkig doet de omgeving je veel vergeten. En beter wind tegen dan regenπŸ˜– Leuke foto van jou! Helemaal in je element. Blij 🐣

Luc 2016-05-06 22:16:37

Idd al eerder gezegd.....sterkte en GENIET!!!! πŸ’‹πŸ’‹piep en nic!!

Piepnic 2016-05-07 23:37:56

Respect!!!! Ps. Tot zo op het huisrif! !!

Alain 2016-05-08 15:24:15

En inmiddels fiets je al weer uren en uren verder tussen de koolzaadvelden. Hopelijk is je zitvlees inmiddels zo uitgehard dat je de billen niet meer voelt 😬 En eigenlijk is dat ook van toepassing op je polsen. heerlijk om je verhalen te lezen, zo is het net of wij (als lezer, maar spreek nu eigenlijk alleen voor mezelf) ook een beetje mee zijn, scheelt ons direct 3200 km fietsen 😜 Blijf lekker zingen en vooral genieten van het niets moet alles mag. Zelfs sociaal zijn hoeft niet πŸ˜ƒ

Anna 2016-05-08 15:46:02

Wat mooi allemaal! En wat een prachtige foto's wel jammer van de worsten haha. Volgende x dan maar;-) Gr. Moniek