Als ik zoveel water wil ga ik wel duiken! 😤

Zwitserland, Kleinandelfingen

En voor de derde nacht oprij, regen! En nu wel zo pittig dat ik soms dacht dat mijn tent het of zou begeven of dat ik op mijn matje zo de Bodensee op zou drijven 😱. Geen van twee werd werkelijkheid maar ben inmiddels wel moe van die nachten!
In de stromende regen mijn biezen gepakt en vertrokken. Eerst een stuk langs de Bodensee, daar was weinig leuks aan, door de regen en door de bebouwing er omheen, nee doe dan maar Como! Of dat mooie meer in Slovenië! Daarna ging de route door het heuvelachtig boerenland. Veel mooie oude, maar goed onderhouden, boerderijen. Aanhoudende stortregen, het leek soms wel of de regen met emmers tegelijk over mij werd uitgestort... best zwaar fietsen dus. Toen ik bij een boer over zijn erf reed was hij net zijn tractor aan het keren, hij had mij niet gezien, dus ik wachte op gepaste afstand op oogcontact. Toen hij mij zag riep hij je kan niet verder het is te gevaarlijk! Het water staat te hoog, veel te veel regen!! Ik vroeg of het daar echt zo slecht was en wees daarbij de richting op die ik wilde gaan. Hé? Kom je daar vandaan? En hij wees de richting waar ik inderdaad vandaan kwam. Maar ging dat nog dan, vroeg hij? Ik was erg blij met zijn reactie had net namelijk het hachelijkste stuk route van de afgelopen 39 dagen gehad. Zo veel regen en modder het was eigenlijk ook niet te doen! Wel werd ik blij toen hij zei: maar als je die kant opgaat is prima! Dan heb je het ergste gehad!! Pffff blij als een kind! Ik kon wel janken bij de gedachte dat ik dat helse stuk opnieuw moest doen! Tegen 13:00 werd het eindelijk droog!
Genieten van alle mooie boerderijen en het heuvelachtig landschap lukte moeizaam, de afgelopen nachten en de ochtend eisten zijn tol.
Tegen 16:00 fietste ik de camping op, een prima welkom! Net als in Slovenië, zoek een plekje, relax, ik zie je wel verschijnen, riep de dame van de camping. Ik sta nu aan een rivier met cappuccino-achtig water dat heel snel stroomt! Hele boomstammen zie ik voorbij komen. Ik vroeg of dit normaal was, een lach volgde.. Nee! Normaal is het een kabbelend beekje met helder water! En de rivier gaat nog verder stijgen door alle regen! Kan mij daar nu niets bij voorstellen😳. Maar ik sta volgens de campingmevrouw hoog genoeg om onbekommerd te genieten van dit uitzicht en "natuurgeweld". Maar het is echt waar! In die paar uur dat ik hier sta is de rivier vet gestegen! Bijzonder om te zien en mee te maken! (Nog 3 meter erbij en ik moet ook hollen...)
Vanmiddag voor de laatste keer mijn tent opgezet, morgenavond stap ik na de allerlaatste etappe van 57km in de trein. Wat is het snel gegaan, en toch ook weer niet. Heb in ieder geval echt zin om weer thuis te zijn!

Leuk: uitzicht op de cappuccino-rivier
Niet leuk: te veel regen

Dag afstand: 88 km
Totale afstand: 3336 km
Gemiddelde: 16 km/h
Hoogtemeters: 642 m

Camping & plaats: Rassenwies in Kleinandelfingen
Warme prak: pasta met salami, knof, sjalot, tomatensaus en parmezaan en komkommer als voorafje

WoW 😱 Die cappuccino rivier is echt niet normaal! Heftig. Vanavond in de trein weet je 1 ding echt zeker... Je slaapt droog en je hoeft je tent niet op te zetten of af te drogen. Vandaag hoop ik dat je maximaal kunt genieten van de laatste kilometers voor deze reis. Maar misschien voor het niet hoeven missen toch onderweg een beetje wind tegen, een klein beetje regen, 2 gesloten winkels (want het is vrijdag) een te duur biertje maar verschrikkelijk lekkere worst, ook wat zon ☀️ En als beloning voor al het afzien een mooie afdaling om af te sluiten. Ik ben hier begonnen met een soort alles in 1 dansje, zodat je alles in 1 krijgt 😉 Geniet er nog even en nu tot super snel 😘

Anna 2016-06-10 07:28:36

Succes met het laatste stuk en een goede reis naar huis.

Femke 2016-06-10 10:21:37

wàt ene pracht verslag en dito foto's weer. blijven aan denken, de mens is waterdicht hey.. en een duiker al helemaal, maar fijn is het niet.. tegenovergestelde is ook een ramp km trappen in zengende hitte zou ook al niet ideaal zijn... wat het ook zei er is toch geen keuze dan erdoor he. We leven helemaal mee met je verslagen en ik ga het dagelijkse mailtje dat voorafgaat aan je verslagje zeker missen om van de verslagen zelf en de foto's nog maar te zwijgen.. Ga eens niet beginnen denken om reisgidsen te schrijven? of journalist boekenschrijver of gids te worden.. massa's mogelijkheden voor jou hoor!! Ik kijk al uit naar de dag dat we eens kunnen afspreken, ik vind je echt ene topper en dan ken ik je nog niet eens life!! bigg respect hugg vanuit Belgie (nee ik ga er niet bij schrijven wat voor weer we hier hebben. geniet nog met volle teugen van afsluitkilometers! !!!! xxxx

chris & greg 2016-06-10 10:36:58

En weer salami. damn ik vermoed dat je deze trip wel 3 kilo salami hebt gegeten. hoeveel knoflook is dat wel niet ;-) enjoy je laatste dag. dat deze maar droog mag zijn. arivedeci

Jelle 2016-06-10 12:07:41

Geweldig om je zo te volgen en wat ben je sterk! Die laatste etappe wordt een overwinningstocht! Veel succes nog.

Patrick 2016-06-10 14:34:42

Op naar je eigen bed en een droge onderbroek!

Judith 2016-06-10 18:39:22

Nu echt het laatste loodje, geniet er van! ☺☺😊😀