La Vita é Bella

Italië, Alba

Ook al ligt de camping in de stad, het is hier achteraan heerlijk rustig. Vanmorgen ben ik met de bus (ja heus!) naar het centum van Alba geweest. Mij vergaapt aan allerlei lekkers. Voor het eerst vond ik het jammer op de fiets te zijn. Ik kon niets meenemen naar huis. Ook voor de geweldige espresso klok met espresso kopje als klepel had ik echt geen plek! In een delicatesse winkel hadden ze werkelijk kilo’s truffels liggen. Alba staat ook bekend om de witte truffel. Op de markt lagen mooie kleine courgettes met bloem. Zo lekker die courgettebloemen, in een tempurabeslagje en dan frituren!! Kwijl. En toen werd het tijd voor een espresso op het terras. Lekker mensen kijken en gesprekken afluisteren, eh ik bedoel mijn Italiaans opfrissen 😜. Zo heerlijk om weer in Italië te zijn! Ik slenterde nog wat door de stad toen ik een oude bekende tegen het lijf liep, hahaha wat is de wereld toch klein! Het was Ate, een collega, die lekker met zijn vrouw op vakantie was. Even bijgekletst en toen met een verrukkelijk stuk pizza en een crostata al albicocca naar de camping terug gegaan. Ik vond het echt leuk in de Italiaanse bus. Deed mij denken aan vroeger. Toen gingen we als kind, samen met Nonna (Italiaanse oma) ook altijd met de bus naar het centrum van Bologna.
In de middag weer verder gelezen en geluierd, staren in het niets en de afgelopen twee weken nog eens doorgenomen. Het lijkt of ik al eeuwen weg ben, het zijn maar twee weken! Op de terugweg in de bus zag ik een supermarkt van hoger niveau, nog steeds op prima fietsafstand. Daar ben ik eind van de middag uiteraard heengefiets om te doen wat ik gister al van plan was!

Leuk: Italië snuiven
Niet leuk: een teek! Ik zag een teek over MIJN been naar boven wandelen. Gelukkig wandelde hij nog. Nu zal hij nooit meer wandelen 😈. Het zit alleen toch minder ontspannen ......
Camping: Camping Village Alba
Warme prak: koud 😁 nou niet helemaal, warme kippenpootjes vers van de grill voor bij het biertje. Daarna brood met mortadella, geitenkaasje en tomaatjes en een venkelknol die ik lekker ga opknagen met een dip van olijfolie en balsamico (blij dat ik dat bij me heb 😜). Dit alles wordt weggespoeld met een barbera d’Asti. Toch nog een klein flesje wijn uit de streek weten te scoren.

Totale afstand: 1518 km (ritje naar de supermarkt maar niet meegeteld)

Dat klinkt als een prima rustdag dushi......

Francis 2019-06-13 17:41:41

Potver. Ik heb er honger van gekregen. Mortadella. Jammie. En de pizza ziet er ook al heerlijk uit. Hoop dat je niet te lang daar gaat uit rusten. Anders hou ik mijn dieet niet vol 😏

Jelle 2019-06-13 17:42:02

Ik herken je fascinatie en het genieten van de Italiaanse prachtstad. Prachtig om het zo bewust te ervaren.

Gerrit 2019-06-13 18:38:58

Wat is de wereld toch klein. En eindelijk is daar de mortadella. Leuk om je vanaf de bank weer te volgen.

Femke 2019-06-13 19:22:34

Zo en met dit soort verslagen gaat het me lukken om Jelle over de streep te trekken dat fietsen met bagage (veul bagage) ook echt heel erg leuk is 😃 thnks voor de gratis reclame die ik nog nodig ga hebben in mijn kneedtechniek. Het slapende handje was vandaag klaar wakker hoop ik, in elk geval wakker genoeg om de wandelende teek te degraderen tot teek zonder wandelcapaciteit. Je zou (kleine hint) kunnen overwegen om alle dingen die je toch wou kopen alsnog te kopen en dan als verrassing naar Lenn op sturen 😃 geen idee of mortadella na een week in een doosje nog wel wenselijk is om te krijgen maar van zo’n perculator met klepeltje zou je het risico kunnen nemen 😉. Hoop dat onze dansjes inmiddels wat helpen en je weersvooruitzichten beter zijn dan van de week, krijg namelijk hier en daar wat last van de voetzolen en van die pirouettes word ik wat draaierig. 🤞🏻 Als je weer in Nederland bent, en wij ook, meer een keertje een Italiaanse avond houden 😘

Anna 2019-06-13 21:12:00

Ieieieieieiek een teek

Pauline Hulspas 2019-06-13 21:55:52

We volgen nog hoor..

Chr= &Greg 2019-06-13 23:20:25

Wat betreft die teek, niet leuk dat je me plat geslagen hebt 😜