Een engeltje op m’n schouder

Frankrijk, Liebsdorf

Ook hier kwam een einde aan de hitte. Ik lag om 20:00 al plat. Ik was de hitte behoorlijk zat. Rond 23:30 werd ik wakker, mijn tent schudde hevig en het regende en onweerde flink. Het onweer en de regen waren snel voorbij maar er stond een wind, niet normaal. Ik maakte mij best zorgen omdat ik voor het mooie net te dicht bij de bomen stond. Opeens hoor ik een flink kabaal. Ik snel mijn tent uit (ik lag nog aangekleed i.v.m het voorspelde noodweer) en zag dat er van het naastgelegen bouwterrein allemaal enorme plastic platen over het hek het veld op waaiden. Godsamme nee zeg! Als ik door zo’n plaat geraakt wordt ben ik nog niet jarig, of erger nooit meer jarig. Ik besloot de platen op te pakken en onder de picknicktafel vast te zetten. Daarbij riskerend dat een volgende plaat het hek over zou waaien. En toen na een inspectie van de bomen mijn tent weer in. De komende uren ben ik nog vaak mijn tent uit geweest om nieuwe platen vast te zetten. Een paar keer zelfs een tak op mijn tent, maar gelukkig hield hij stand. Ik lag te twijfelen wat te doen. In het wc hok schuilen was eigenlijk ook geen optie, die had voor het laatst in april een sopje gehad en er liepen maar vreemde snuiters rond op de camping. Uiteindelijk besloot ik dat mijn beschermengel maar moest regelen dat ik dit overleefde. Wonder boven wonder in slaap gevallen, de wind werd na 03:00 ook wel wat zwakker en dat gaf rust. De volgende ochtend kwam mijn buurman het veld op lopen en was zo verbaasd over de ravage, sjees die man had er serieus gewoon doorheen geslapen. Terwijl ik mijn tent inpakte was de wind inmiddels helemaal gaan liggen, superfijn. Helaas was ik nog geen minuut onderweg toe het begon te regenen. Omdat de temperatuur inmiddels maar 12 graden was deed ik zonder mokken mijn regenpak aan. In de ochtend fietste ik vooral langs kanalen, lekker autovrij maar een beetje saai. En toen stond ik op de drie landen brug! Een brug tussen Frankrijk, Duitsland en Zwitserland, heel even was ik dus weer op Duits grondgebied. Echt heel even maar. Ik belandde vrij plots in een behoorlijke drukte, veel auto’s en geen fietspad. Opeens zag ik mannen in uniform die bijna alles wat voorbij kwam controleerden. Bijna, want ik mocht doorfietsen. Direct daarna een fiks klimmetje een brug op. Staat halverwege de brug een grensbord met Zwitserland erop! Nah! Dat bord wilde ik op de foto, maar stoppen was geen optie tussen al dat verkeer. En zo fietste ik Basel in. Mijn route leidde mij probleemloos door de grote stad. Ik fietse door buurten met scholen en zag dat ze hier niet alleen fietsenstallingen hadden maar ook stepstallingen, lollig! Niet lang daarna fietste ik weer langs een grensbord, en zo zat ik weer in Frankrijk! Het betere klimwerk begon ook weer. Vandaag bij alle beklimmen aan Anna gedacht. Ze fietst vandaag superdapper de Alpe du Zes! 6 keer die vervloekte berg op, held! Vandaag had ik een kortere rit en dat was welkom ook. 10 km voor de camping was een supermarkt, groot maar zonder beveiligers en verschillende smaken kassa-rijen. Toen ik de camping opreed werd het eindelijk droog, hoera! Lekker een paar uurtjes extra relaxen ookal is het maar 14 graden. Het is droog, waait niet en afentoe een heel flauw zonnetje. Die warmte voel je meteen, genieten dus!!
P.S. Op de camping spotte ik een molletje, hij bewoog maar zag er niet echt blij uit, en had ook geen drolletje op z’n hoofd 🤣

Leuk: Molletje
Niet leuk: regen
Camping: Ja inderdaad
Warme prak: pasta met champignon, tomaat en kipfilet

Totale afstand: 957 km

Heerlijk om jouw mooie verhalen weer te lezen dushi....en fijn dat je een engeltje op je schouder had vannacht.....

Francis 2019-06-06 17:15:21

Dank je! Blij dat je niet stuk bent.

Gerrit 2019-06-06 17:37:07

Blijf genieten van jouw mooie verhalen. Dat er maar elke dag een engeltje op je schouder meereist. Geniet verder van al het moois. X

Anita 2019-06-06 19:51:20

Altijd even ontspanningsmomentje, je verhaal vd dag !

Linda 2019-06-06 20:28:41

Bikkel ! Hopelijk laat je het slechte weer nu achter je. Succes verder !

Raymond 2019-06-06 22:10:29

Platen vastzetten midden in de nacht!! Ik zie jet voor me!!🤪

Pauline Hulspas 2019-06-06 23:25:23

Zo en bijna 24 uur later heb ik tijd om te reageren. Als eerste bedankt voor het denken en de speciale ventieldopjes, die hebben mij 6 keer die alpe d’huez op geholpen, maar de medley van bikelane en zomaar een dag misschien nog wel meer. Na het lezen van je nachtelijke onderneming denken zowel Jelle als ik dat je inderdaad een engeltje heb verspeeld. Rond waaiende platen en vliegende takken zijn niet de beste ingrediënten voor een veilig onderkomen in een, dan wel waterdichte, maar zeker geen gepantserde tent 😱. Blij dus dat alles goed is gegaan. Maar goed lekker gebazeld en jezelf verbazeld in Basel heb je ons weer een mooie indruk gegeven van deze stad en ik streep hem af van ons lijstje 😃. Blijft toch heerlijk dat reizen vanuit de luie stoel. Janine vroeg of ze je ook mocht volgen, leek haar leuk en ze moest ook lachen om je schrijven. Tot je volgende verslag en alvast eet smakelijk voor straks 😘

Anna 2019-06-07 17:53:51

Oh, in Basel geweest! Was die foto op de brug daar? De Mittlere Brucke? Was wel een spannende nacht zo te lezen, poehee!