Afzien en genieten!

Oostenrijk, Sankt Martin bei Lofer

Wat een indrukwekkend landschap hier! Zo mooi, het voelt nu echt of ik heel ver van huis ben!

Vanmorgen een tweede poging Salzburg, het kon mij niet erg boeien, heel veel winkelstraten met dure winkels. Wel een aantal mooie bouwsels maar de regen en kou (5 graden) maakte dat ik er niet van kon genieten. Doorfietsen om warm te blijven! Dat warm blijven lukte moeizaam maar het genieten ging wel steeds beter, hoe verder ik kwam hoe dichter ik de bergen naderde met allemaal besneeuwde toppen! Hard stromende riviertjes, fantastische paden door bos en weiland. Ik ben zo vaak gestopt om een foto te maken het schoot echt niet op! Voor een paar uur fietste ik ook weer op Duits grondgebied. In een dorpje stond midden op het dorpsplein een enorme paal met versiersels en bovenin een kerstboom. Ik had dat afgelopen week al vaker gezien maar nooit zo hoog, en nooit was er iemand om te vragen wat dat nu moet voorstellen. Vandaag wel: het is een traditie, op 1 mei, de dag van de arbeid, wordt dat ding omhoog gehesen en blijft het hele jaar staan. Ok, logisch 😬 had ik zelf kunnen bedenken 😂

Eenmaal weer in Oostenrijk fietse ik door een paar uitgestorven ski-dorpjes. Tegen 15:00 had ik pas 58 km gefietst, maar het regende te hard en was te koud om door te gaan. Ik besloot om de dagetappe in tweeën te hakken, dus morgen de rest te doen. De tent staat op een bijna leeg veld met uitzicht op de bergen, wauw😍
Mijn maaltje kook ik in het afwas gedeelte van het sanitairgebouw, dat mag uiteraard niet, maar grote vent die mij hier weg krijgt! Mij te koud en te nat buiten 😜

Leuk: de bergen!
Niet leuk: raad maar....

Dag afstand: 58 km
Totale afstand: 1588 km
Gemiddelde: 13 km/h
Hoogtemeters: 560 m

Camping & plaats: Grubhof in Lofer
Warme prak: rijst met sjalot, komkommer kerriesaus en cashewnoten

Ziet er prachtig uit! Jammer dat het zo koud is.......hopelijk in Italië de zon! Dikke kus vanuit een eveneens koud Nederland! ;-)

Sandra 2016-05-17 12:52:33

Wat een doorzettingsvermogen. Hou vol en het word vanzelf weer warm. kan je er nog meer van genieten. en overniet al te lange tijd met de trein aan de andere kant van de alpen word het zeker warmer

Jelle 2016-05-17 13:03:48

Hier heb ik bewondering voor. Goede en droge en warme reis verder. Groetjes Marja

Marja lejeune ( zus van Els) 2016-05-17 14:04:55

Na elk verslag heb je hier steeds weer, heel consequent, twee dingen voor elkaar; ik heb erens kostelijk moeten lachen om je Avonturen en enorm respect voor je prestatie. Hoop dat de regen snel ophoud, bedoel het moet een keertje op zijn. Succes en tot lees 😘

Anna 2016-05-17 14:59:06

k hoop dat je een beetje warm wordt.. stuur je in elk geval warm bedoelde berichtjes hoor! kan nu alleen maar beter worden toch? maar het uitzicht is wel harverwarmend mooi vin dik.. dus trappen en genieten, binnen enkele dagen krijg je het wie weet nog te heet!!