Niet tussen de buien door

Nederland, Haarle

Gisteravond kwamen er toch nog twee kampeerders, ook op de fiets en minstens 65 jaar oud, petje af! En Sandra die kwam ook nog ff, gezellig bijgekletst en thee geleut!

Na een best heel frisse nacht werd ik getrakteerd op een puike zonsopkomst, ha dat word een mooie dag, volgens buienradar smiddags regen maar wie dan leeft...
Fietsend door Flevoland was het echt genieten van de rust, lekker luisteren naar de vogels en het gezoem van m'n banden op t asfalt. Sporen van het noodweer de afgelopen week waren hier nog duidelijk, nou ja sporen, afentoe blokkeerde hele bomen het fietspad, gelukkig kon ik er altijd goed omheen.
Spinnenraggen daar kun je niet omheen, wel doorheen en dat deed ik ook, ontelbare keren die zooi van m'n snuit geveegd, de herfst komt er aan..
Als het koud is dan heb ik altijd moeite met stoppen om te eten, dus ik trap door om warm te blijven. Gevolg: even na Kampen had ik met en lichte hongerklop te kampen. Uit de wind aan de IJssel op een bankje neergestreken naast een gezin. Uiteraard werd mijn lunch voorzien van een praatje. Mooi weer he? Ja nou zeg ik, maar er is regen voorspeld... wij konden ons daar nog niets bij voorstellen.. nog geen kwartier later pakte de wolken zich samen en ging het helemaal los, compleet met onweer! En weer reageerde ik te laat, had blijkbaar niets geleerd langs de Amstel 😩.
Al best doorweekt vond ik een boom om mijn regenzooi aan te trekken, ik was pissig en vloekte hardop. Het plotselinge omgeslagen weer had ook veel andere zondagsfietsers verrast, na 5 minuten in de stromende regen zat ik al weer lachend op de fiets, het was gewoon te grappig! Overal waar er maar een boom of viaduct was stonden mensen te schuilen, nee die hadden geen regenpak bij zich en niet naar buienradar gekeken. Het voelde een half uur lang net of er allemaal publiek langs de weg stond, alleen stonden ze er niet geheel vrijwillig 😂😂 Onder 1 viaduct was het zo druk met schuilers dat ik er niet eens onderdoor kon fietsen...joehoe aaaaaaannnn deee kaaaaaaaantttt bel bel.
De buien waren heel heftig en heel lokaal, dus even later weer een compleet droge weg, voor even...
Ik vorderde inmiddels behoorlijk en begon mij af te vragen of ik nog wel een supermarkt (die open is op zondag!!) zou tegenkomen.. maar 20km voor de eindstreep was daar de gouwe ouwe appie!! Deze ap had een megagrote ruimte voordat je door de winkelhekjes ging dus ik gevraagd of ik mijn fietsje binnen mocht zetten, vind het toch altijd spannend om hem met alles d'r op en d'r an achter te laten. Het mocht, dus ik op m'n gemakkie m'n kostje bij elkaar gescharreld.
Het laatste stuk in de plensregen naar de camping was zwaar, 5 minuten voor ik aankwam werd het droog, het leek daar de hele dag nog niet geregend te hebben bizar! Eenmaal aangekomen op de camping zakte de moed me in de schoenen. Er stond gewoon een man of 40 op t erf.... neee wat een drukte😱
Al snel bleek het een familiefeest te zijn, en rond 18:30 zou ik weer de enige slapert zijn. Het opzetten van de tent duurde veel te lang, continu kwamen er mensen even kijken en vragen waar ik vandaan kwam en vertellen dat ze niet bleven slapen maar een familie feest hadden, pff wat een feest! Maar allemaal even hartelijk en goed bedoeld. Kreeg zelfs nog patat en cornettos aangeboden. En voor de derde keer op rij een camping met geweldige voorzieningen. Ik zit en kook weer binnen met tafel en stoel, het lijkt haast wel echt vakantie👍
Lekker moe van de dag buiten maak ik mij op voor een frisse nacht, 5 graden is gewoon slapen in een koelkast 😬

Dag afstand: 113km
Totale afstand: 309 km
Camping & plaats: t spikkie in Haarle
Warme prak: pasta met tomatensaus ui knof en bifi (ja inderdaad zonder dophertjes)

Hoi Vanessa wat een heerlijk verslag weer! Ik hoop dat je een lekkere warme slaapzak hebt want het lijkt me geen pretje om nu in een tentje te slapen😮morgen nog een regendag en daarna weer beter weer. Heel veel plezier nog😊

Corrie. 2017-09-17 20:34:43

40 man! 😱 Hoop dat de rust is weder gekeerd en het binnententje niet teveel naar binnen hangt 😜 Goeie nacht toegewenst en duimen voor een wat drogere dag morgen!

Sandra 2017-09-17 20:54:30

Nou Cossie, wat een belevenissen de afgelopen dagen zeg! Mooie foto's ook weer. Slaap lekker en ik ga duimen voor droog weer.

Judith 2017-09-17 21:11:27

Ik hoop voor je dat in de komende dagen het weer is. Veel fietsplezier dushi.

Francis 2017-09-17 21:28:55

Weer een geweldig verhaal. Ga zo door!! Ik heb het al vaker gezegd die belevenissen van jou kunnen zo naar een fiets/reisblad. Suc6 en we zitten alweer klaar voor je volgende verslag.

Martin 2017-09-17 21:50:26

Bikelane! You're in a bikelane! Could you please move! Had het in mijn hoofd toen je begon over de tunnel. Maar hoop toch echt dat je na vandaag, want regen voorspeld, de rest van de dagen droog doorkomt. En hoop ook dat het feestje geen pyama party geworden waarbij er vannacht om 2 uur nog een polonaise voorbij kwam. Kortom een goede dag gewenst 😘