Waanzinnig!! (Mooi en nat) met een verrassing!

Slovenië, Bohinjska Bistrica

Omdat ik vandaag een beste etappe voor de boeg had en ik die camping zsm wilde verlaten fietste ik om 7:45 al weg uit Villach, met een zonnetje!

Na twee uurtjes passeerde ik heel onverwacht de grens met Italië! Whaaa kippenvel! Echt vet! Ik dacht vanuit Oostenrijk Slovenië in te kachelen maar pakte net een stukje Italië mee! Ik was zo blij! Er was een groep heren bij de grens (italiananen) dus even een praatje gemaakt en natuurlijk wilden ze ook wel even foto's voor mij maken 🤗👍! Euforisch fietse ik verder. Tot het begon te regenen, he getver! Tegen de tijd dat ik de Sloveense grens passeerde regende het flink door, en dat bleef zo. 6 uur lang heb ik door de regen gefietst, van miezer tot plensbuien.
Ik baalde daar enorm van! Niet omdat ik van suiker ben maar omdat Slovenië echt adembenemend mooi is! En ik kon amper foto's maken met die zeiknatte koude klauwen. (het stadium handen was reeds gepasseerd) Ook was het op de (soms onverharde) wegen echt oppassen geblazen, glad, modder en flinke kuilen maakten dat ik niet zo goed om mij heen kon kijken als ik wilde.
Toch heb ik echt genoten! Eeuwen oude wouden, prachtige bergen, authentieke dorpjes, kraak heldere riviertjes, meertjes met sprookjesachtige kastelen (Bled) het hield niet op! Ja deze dag staat in mijn geheugen gegrift!
Dat ik door de regen een complete set remblokken heb versleten maakt niets uit, heb een reserve set mee 👍😊🚲
En toen nog de Sloveense supermarkt in, ik kon er geen kaas van maken, alleen yoghurt heet gewoon yoghurt. Ook de verkeersborden onderweg, de plaatsnamen, echt geen idee wat er stond of hoe ik het zou moeten uitspreken, ja Slovenië is echt een andere wereld voor mijn gevoel 😀
Op de camping kan ik lekker koken onder een afdak met een heuse werkbank 👍 nu al zin in morgen!

Leuk: de grens verrassing en Slovenië
Niet leuk: regen

Dag afstand: 113 km
Totale afstand: 1831 km
Gemiddelde: 15km/h
Hoogtemeters: 995 m

Camping & plaats: Kamp Danica in Bohinsjkia
Warme prak: pasta met gehakt courgette verse tomaat en championsaus

Maar met die koude klauwen wel weer een super mooi en grappig stukje getypt. Wat een reis en wat een avontuur! We zijn hier super (in hoofdletters) trots op je. En genieten van elk verslag. Morgen hopelijk geen regen, anders krijg je straks nog zwemvliezen. 😘

Anna 2016-05-19 21:06:04

Ondanks de regen toch een paar prachtige foto's en 1 heel grappige 😂😂. Onwijs goed van je hoe je dapper door fiets. Hoop dat je binnenkort weer eens een dag in de zon kan door brengen

Jelle 2016-05-19 21:28:44

Wat zijn we toch trots op je je straalt helemaal op je foto een dikke knuffel van ons 😘😘

Els Cobie 2016-05-19 21:41:04

geweldig hoe je verkleumd en met kouwe klauwen toch nog de fut vindt om en te koken en zo'n leuk verslag te schrijven.. ook de foto's zijn wederom adembenemend..... je gaat het allemaal missen denk ik.. hou de moed er in en tràppeuh!! de zon zal echt toch wel n keer komen!!

Greg & Chr= 2016-05-19 21:42:25

We genieten hier enorm van je mooi beschreven avonturen en foto's! Slovenië is prachtig. Gek idee dat je "gewoon" op fietsafstand zit... Bijna 2000 km, respect! 👍

Fabie 2016-05-19 22:46:13

Mooi is Slovenië he! Lijkt qua taal alleen wel heel erg op Russisch, idd geen touw aan vast te knopen! Ben je toevallig bij Bled geweest? Heel mooi gebied daar. En oehhhh wat een luxe een heuse werkbank! Nou geniet er maar van! 🤔😁 😘

Luc 2016-05-19 23:50:54

Weer een leuk stukje om te lezen, jammer dat het weer je niet mee zat maar je weet het he na regen komt zonneschijn :) Ga lekker zo door Cossie, wel een sexy foto hoor die bij het bord van Slovenija ......... pfffff

aart reitsma 2016-05-20 10:10:46

Ik geniet van je verhalen!