Met de benenwagen

België, Nadrin

Ja inderdaad ik ben geen meter verplaatst de afgelopen 24 uur. Toen ik thuis de omgeving van de B&B bekeek vond ik dat ik daar een extra dagje moest blijven! Dus straks weer uit eten en een echt bed 🤪. En wat een goede actie was dit. De omgeving is echt mooi maar vooral met de benenwagen. Vanmorgen maakte ik na een heel uitgebreid ontbijt een leuke wandeling naar en langs de Ourthe. Via Routeyou.com vond ik een leuke wandeling. En ook best heel uitdagend! Waar een bospad had moeten zijn was geen pad, nee zelfs geen bomen… wel een ravage. Het is een terugkerend thema maar ik vermoed ook hier nog het gevolg van vorig jaar. Dit leek meer op een (inmiddels enigszins opgeruimde) modderstroom/aardverschuiving dan op georganiseerde houtkap. Ik besloot toch maar naar beneden te gaan al zag ik niet echt een pad. Na een flink stuk afdalen zag ik in de verte een fel oranje bordje en besloot er heen te lopen en glibberen. Jaaaa wat leuk en slim van die Belgen daar begon alsnog de wandelroute. Heb van bijna elke stap genoten al was het soms echt een uitdaging! Klauteren over hele omgevallen bomen, of er onder door. Met de korte beentjes over net te brede stroompjes, het is gelukt met droge maar bemodderde schoenen. De hele wandeling werd m’n gehoor getrakteerd op allerlei vogelgezang en kabbelende beekjes. Deze beekjes kwamen allemaal uit op de Ourthe. Op een steen hield ik een pauze met de eerste selfie van deze trip. Maar steen is wel echt hard dus toch maar verder gelopen. Als ik m’n stoeltje nou in m’n rugzak had gedaan was ik er zeker langer gebleven. Na de wandeling ging ik langs de buurtsuper in de hoop wat groente en fruit als lichte lunch te kopen en bananen voor morgen. Maar in deze buurtsuper ging dat niet lukken, de appels hadden een gerimpelde schil van een 90 jarige… in de koeling lag wat groente en fruit. Maar zelfs de komkommers en paprika’s daar waren mega gerimpeld. Alleen de aardbeien zagen er geweldig uit. Nou aardbeien dus! Ik kwam bij de kassa toen bleken het wel heel exclusieve aardbeien! Ik moest 7,50 betalen, en nee het was geen pond of kilo bak..maar een bescheiden 250 gram… over m’n lijk! Heb ze heel snel terug in de koeling geflikkerd. Niet dat ik het niet kan betalen maar kom op zeg! Koekoek! Bij de bakker die wel normale prijzen hanteerde kocht ik een pistolet en een citroen- en een frambozen-macaron, zo toch nog wat fruit 😜. De rest van de middag lekker op het terrasje voor de B&B gezeten met een boekje en ook nog een uurtje op bed, gewoon omdat het kon! Daarna naar het restaurant van gister gelopen, de steak en het uitzicht kon ik best nog een paar uurtjes hebben. En wat bleek de karper vond het ook leuk mij weer te zien, hij had ook z’n vrienden meegenomen deze avond. De gastvrouw spreekt niets anders dan Frans (of doet alsof) maar vind mijn pogingen op Frans wel heel vermakelijk en blijft geduldig meedenken en luisteren tot ze snapt wat ik wil. Uiteindelijk zat ik met een lokaal biertje (Lupus blonde) van de tap lekker te pindatten op het terras te wachten tot de keuken open ging.
Deze keer een steak met champignons saus, gegrilde gekookte aardappelen en salade. Morgen maar weer eens een Vega-dag. Of een gerechtje met hoogstens 30gram droge worst voor de smaak en het zoutje 😜.

Wat een leuke dagen heb je hier, lekker chill En wat een leuke verslagen, zo genieten wij weer een beetje mee. Veel plezier verder.

Anita 2022-06-21 19:24:59

Ja!!! De Lupus!

Heidi 2022-06-21 22:32:21

wat grappig dat je langs de Ourthe ging wandelen. Er is een lange afstandwandelpad (GR-57, rood-witte tekens) ) langs de Ourthe en komt langs Nadrin. Op een van de heuvels bij het stuwmeer heb ik nog wel eens een tentje opgezet. daar heb ik fijne herinnering aan.