Eind goed al goed

Duitsland, Immenreuth

Om half 10 vertrok ik van de camping voor een kort dagje fietsen. 90km naar de volgende camping leek mij een peuleschil vergeleken bij de vorige dagen. Hoe anders was de werkelijkheid...

Door de straffe wind schoot ik niet erg op maar toch, ik had er zin in en zou vandaag door Bayreuth fietsen, een heel mooie stad, Coburg in het groot zeg maar, en ik luste nog wel zo'n worst😊

Eenmaal in Bayreuth ging het mis, deze stad was veel te groot en chaotisch, ik raakte hopeloos verdwaald, mijn GPS helemaal in de war en ik ook. Bij een bakker nog wel wat broodjes en een koek gekocht, ben daarna ruim anderhalf uur bezig geweest om mijn weguit de stad te zoeken. Blij dat dat eindelijk gelukt was ging ik mijn vangst van de bakker ff verorberen, gatverdamme! Wat een droge meuk, ik kon t eerste uur niet meer fluiten 😤

Na Bayreuth kreeg ik de eerste echte bergen voor m'n kiezen, het Fichtelgebergte, heel erg mooi en ook zwaar, zelfs stukken gelopen, kreeg mijn fiets niet meer de berg op. Zwoegen en ploeteren en genieten van de vergezichten.
Het schoot alleen nogsteeds niet erg op.
Rond 17:30 kwam ik er achter dat er een foutje in m'n berekeningen zat, die camping was na 90km nog lang niet in zicht.
Om 18:30 kwam ik langs een supermarkt die nog open was, tomaten, cashewnoten, yoghurt, water en bier gekocht voor het geval er op de camping niets was. Heel prettig zo'n vooruitziende blik....

Om 19:30 kwam ik eindelijk aan op de camping, WTF!!!! Alle toegangshekken dicht, ik kon er niet eens op!! 😱
Gelukkig zag ik een oudere man lopen, ik roepen en hij kwam naar het hek: wie sient geslossen! Ja maar ik wil slapen en kan nergens anders heen 😢 De beste man had geen sleutel maar beloofde hulp te halen. Na 10 minuten kwam er een oudere vrouw met sleutel, het hek ging open en ik was gered!
En toen liep de halve camping leeg: eine vrouw aus Holland mit eine fahrad!!! Zo dol hadden ze het hier nog nooit meegemaakt! Inmiddels is het 21:15 en heb ik geen puf meer om te koken, dus is mijn avondeten vanavond een goddelijke tros tomaten met cashewnoten begeleid door een warsteiner! Proost!
(Ja dit is wel afzien en avontuur, op naar de volgende ronde, voor nu weltrusten!)

P.S. Wat heb ik gelachen om de plaatsnaam Rothwind met die volle bak wind in mijn snuit😂😂 (zie foto)
P.S.P.S ik besef mij heel goed dat deze dag, en de afgelopen 9 dagen er heel anders hadden uitgezien in de stromende regen #bofkont ( hoewel mijn kont daar anders over denkt 😬)

Leuk: al die enthousiaste oudjes en de bergen
Niet leuk: te lange dag en verdwalen

Dag afstand: 107 km
Totale afstand: 1034 km
Gemiddelde: 13 km/h
Hoogtemeters: 1102 m

Camping & plaats: camping in Immenreuth
Warme prak: geen, tomaat en cashewnoten

hoe erg het afzien ook is na een frisse pint en een beetje rust zie je er al gauw de lol van in .. en voo rons zijn het leuke anekdotes !! blijven trappen, blijven schrijven én vooral blijven genieten...