Net een Japanner

Nederland, Waadhoeke

Vanmorgen letterlijk uit het konijnenhol omhoog gekropen😂 Vrolijk uitgezwaaid door de meiden, die blijven nog even en ik ga er weer vandoor. Via een ommetje door bos en duin naar West-Terschelling om met de boot over te hoppen naar Vlieland. Maar niet voordat ik de Brandaris met Dory op de foto had gezet! In de wachtruimte voor de boot was het heerlijk rustig, tot dat er een stel met een zwartharige dekzwabber op 4 pootjes binnen kwam. Geen enkel gevoel voor de rust die er was.... En dan, vooral zij, die rust bruut verstoren met monologen tegen het hondje. Ongewild luisterde ik mee naar wat ze allemaal zei tegen het hondje, mijn filter is nu eenmaal niet heel effectief. Ik herhaal: ja wat een boel mensen hè maar niet iedereen houd van hondjes, wil je soms bij het andere hondje kijken? Die vind jij wel leuk hè? Heb je dorst? ... ik bespaar jullie de rest op één detail na ..... de naam van het hondje😁 Toen ik die hoorde moest ik toch erg hard mijn best doen niet te lachen .....jonkheer Frits ..... echt pies in m’n broek!! 🤣
De overtocht verliep soepel en een half uur later sta je gewoon op het volgende eiland👍 . Vlieland is zoveel kleiner en rustiger, een flink verschil. Ik had hier maar 1 uur en 45 minuten voor mijn boot weer vertrok naar het vaste land. Da’s wel heel kort ja, maar de boot erna ging pas om 16:45 en dat vond ik weer te laat. Toch voelde ik mij een beetje Japanner, snel alle eilandjes aftikken fotootje en dooorrrrrr.
Maar na een dik uur was ik het eiland al rond! Vooral bos en duin en net genoeg tijd voor een steile klim naar de vuurtoren! Dit klimmetje met uitzicht maakte het bezoek aan Vlieland echt de moeite waard! Maar blij dat ik hier niet nog 5 uur langer moet hangen, het was behoorlijk bewolkt en fris, geen terras weer ofzo. Dus om 13:30 zette ik weer voet aan vaste land! Hallo Harlingen, was ik weer! Op naar Deinum, dat was nog maar 24 km maar ook prima, het was best al een lange dag. Na een km of 8 vond ik het tijd om de meegekregen (inmiddels ontdooide) zak pasta te downloaden, hij was heerlijk dames van het konijnenhol!
Omdat ik langs Franeker fietse er maar even een rondje gedaan. Daar was ik niet voor het eerst (fietselfstedentocht) maar te mooi om links te laten liggen. Via de buurt-super (een echte met heel weinig keus, heerlijk geen keuzestress 🤪) naar de camping! Daar ben ik tot mijn grote verrassing niet de enige fietser. Maar deze is zo schuw dat ik vanavond toch lekker alleen slijt 😃. Op m’n plekje in de zon, met uitzicht op een vaarwater en een picknicktafel ben ik dik tevree! (Mijn caravan filter werkt beter dan mijn gehoorfilter). En als klap op de vuurpijl, een echte ouderwetse centrifuge, zo een met een teiltje voor de afvoer van het centrifuge water!!! Nu is mijn gewassen fietsbroek zeker droog voor morgenochtend 👍

Dagafstand: 69 km
Totale afstand:233 km
Leuk: de vuurtorens
Niet leuk: de bazin van jonkheer Frits
Warme prak: rijst met paprika ui en saté

Whoop whoop! De eilandhopper heeft weer fiets gezet aan het vasteland. Fijn om je weer te lezen en te genieten van je avontuur. En dat je ons kennis hebt laten maken met jonkheer Frits, als ik ooit zo word, beloof me dan, dat je me in het bos zet met een touw om mijn nek op zoek naar een nieuw baasje.. want zo worden lijkt me een nachtmerrie, niet eens voor mezelf, maar meer voor mijn omgeving. Voor nu slaap lekker en geniet 😘 ik kijk vanuit mijn luie stoel uit naar je volgende avontuur

Anna 2020-09-01 19:09:04

En weer bedankt voor je mooie reisverslag!

Martin. 2020-09-01 20:07:42

Wel een relaxte Japanner hoor!

Heidi 2020-09-01 20:21:34

We missen je in ons KHOL. Maar zo te lezen vandaag weer een hoop avonturen beleefd. Geniet nog lekker door. Ik kijk weer uit naar het verslag van morgen Gr

Bettina 2020-09-01 20:22:53

Wat een leuk verslag van weer een mooie dag. Leuke foto’s. Op naar een nieuwe waddendag en nieuw avontuur. 🚢🚴‍♀️😘🙋‍♀️

Anita 2020-09-01 20:24:09

King and Queen Kras and Kris Mylady princess Snow(white)

Pauline 2020-09-01 20:33:18

Heerlijk verhaal. Mooie foto’s.

Gerrit 2020-09-01 22:00:25

Soms ben ik zó aan het lezen, dat ik je prachtige foto’s vergeet. Zojuist 2 dagen foto’s teruggekeken!