Niet piepen maar fietsen

Nederland, Leiden

Ik had geeneens scheurende honger toen ik wakker werd vanmorgen ๐Ÿ˜ฌ, wel dorst van de pepita-notenmix en bacon-ei sandwich.
Tijdens het inpakken twee Snelle Jelles naar binnen geschoven en om half 8 fietste ik weg, klaar voor een laatste dag wind tegen. Ik had met mijzelf afgesproken niet te piepen over de wind maar gewoon te genieten en op het gemakkie fietsen zodat het geen “moeten” en “harken” werd.
Zoals bekend was de voorraadtas nu echt leeg, dus eten vinden had prio. Gisteravond had ik gezien dat ik vandaag na 20 km in Harderwijk zou zijn, daar moest het zeker lukken dus geen paniek! Ik kon het niet laten om toch nog even door Elburg vesting te fietsen. Gister heb ik de drukste stukken gemeden, daar wilde ik nu toch nog even kijken, en wellicht is er ook een bakker ๐Ÿ˜ƒ.
Toegeven ik snap wel waarom het zo druk was in Elburg, het is gewoon mooi! En ze hadden ook nog een bakker die open was om 07:40 jaaaaaa๐Ÿ‘ De winkel zat in een heel nostalgisch uitziend pandje en als je de deur open deed dan klonk het even nostalgisch door de bel die rinkelde. Ik werd helemaal blij van deze winkel. De bakker was nog achter dus ik wachtte geduldig tot hij/zij kwam. Er was zo veel lekkers om te bekijken ๐Ÿคช. Van achter het gordijn kwam de bakkersvrouw die duidelijk niet blij was met deze vroege klant. Wat een stuk sjagerijn. Nou ja moest zij weten, of de winkel dicht houden. Ik zei goede morgen wat ben ik blij dat u al open bent! Er kwam een mompel en een “ wat mag het zijn”. Nou, ehhhhhh een Waldkornbolletje, een wit maanzaadbolletje, een hamkaas croissant, een muffin en oh, doe ook maar 4 bitterkoekjes๐Ÿค—๐Ÿค—.
Goed brood heeft geen beleg nodig en de bolletjes smaakten dan ook prima, de rest trouwens ook! Op de bovengenoemde koolhydraten en vetten en suikers ben ik naar huis gefietst! Direct na Elburg fietste ik langs het Veluwemeer. Daar had ik mij meer van voorgesteld. Km’s lang aan je linkerhand de snelweg aan je rechterhand bosjes of parkeerplaatsen en strandjes en horeca. Oja en nog meer strandjes en parkeerplaatsen. Pas na Strand Nulde werd het weer mooi. Zodra ik Nulde hoor of lees moet ik altijd weer denken aan het meisje van Nulde, net zoals dat ik eergisteren door Pekela fietste. En opeens zit ik in gedachte op het werk... Nee zeg! Dat is woensdag pas! Gelukkig veranderde de omgeving, geen snelweg meer maar een dijk met aan weerszijden natuur en..... een eenzamer lepelaar ๐Ÿ˜.
Het genieten lukte wel maar moeizaam, mijn lijf was moe. Ik bedacht mij dat ik ook helemaal geen rustdag heb genomen en dat dit dag 9 is, ja natuurlijk is het lijf moe! Ik fietse door Spakenburg zonder afstappen, vooral omdat ik er een paar maanden geleden al was geweest i.v.m diezelfde “Long term NL Challange”. Via Baarn de Utrechtse heuvelrug in gefietst, heerlijk ff geen wind!! En in Lage Vuursche ook nog een kerkhof! Niet zo mooi en centraal als in Friesland maar hè, ze bestaan dus toch ook elders in NL. Vanaf Hollandse Rading werd het echt bikkelen! De wind was kak en de weg bekend. Ik wist precies wat ik allemaal nog moest fietsen en wat ik allemaal nog zou zien #demotiverend. En dan gaan de pijntjes echt opspelen. Pink, hand, pols, schouders, nek pff ik was er klaar mee! De dreigende luchten in Kockengen en de koe op het pad in Zevenhoven hebben mij nog wel blij gemaakt, maar alle andere km’s waren toch een kleine martelgang. Het probleem is vooral dat je graag naar huis wil maar dat die wind je tegenhoud. Na 9 dagen geen kracht meer voor een “tandje erbij”.
Afzien, stoempen en doorbijten, en dan opeens zie ik mijn worteltoren opdoemen, dat geeft energie! Home sweet home! Daar is een koelkast waar mijn lief bootjesbiertjes in heeft koud gezet! Een toepasselijke afsluiting van deze vakantie!

Dagafstand: 134 km
Totale afstand: 944 km
Leuk: Lepelaar en Koe
Niet leuk: Harken en Afzien
Warme prak: zelfgemaakte pizza ๐Ÿ• en een heerlijke gezonde salade ๐Ÿฅ—

Welkom thuis lieve kleinecos

Pauline 2020-09-07 18:49:01

Hey Vanes, wat een verhalen weer ๐Ÿ˜„ geweldig genoten. Nu lekker thuis in de wortel en even genieten van je welverdiende rust!

Cobie en Els 2020-09-07 18:56:04

We hebben weer genoten van je reisverhalen en avonturen. Nederland op zijn mooist en op zijn smalst. Op naar de volgende aftikreis. Nu lekker chillen thuis. ๐Ÿค—๐Ÿ‘๐Ÿ™‹โ€โ™€๏ธ

Bettina en Anita 2020-09-07 19:19:16

Bikkel......maar we moeten toch eens even goed gesprek voeren over goede voeding tijdens het fietsen......dat scheelt echt een stuk dushi.

Francis 2020-09-07 19:36:25

En weer lekker thuis!! Mooie fietstrip en weer bedankt voor je prachtige verhalen. Ik heb het al eerder gezegd ze kunnen zo naar de redactie van een fietsblad. (hier en daar een woordje aanpassen)

Martin. 2020-09-07 19:37:34

Weer genoten van je verhalen!

Hetty 2020-09-07 19:38:17

was weer heel leuk om je verhalen te lezen.๐Ÿ˜‚morgen maar eens een lekker rustdagje nemen๐Ÿ˜˜

Corrie 2020-09-07 19:48:25

Weer lekker meegefietst door je verhalen en nu ook aan het nagenieten op de bank!๐Ÿป๐Ÿ•โ˜€๏ธ๐Ÿ’ช

Sjak 2020-09-07 20:09:23

Lekker uitslapen en uitrusten morgen, eventueel een ontbijtje bij de Ikea ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Hans 2020-09-07 21:20:43

Je bent en blijft mijn held!!

Heidi 2020-09-07 21:35:46

Wat โ€˜n heerlijke, smakelijke en costalijke verhalen. Bij de nostalgische bakker kon ik de geur van vers brood bijna ruiken! Welkom thuis!

Judith 2020-09-07 21:47:02

Welkom thuis en bedankt voor de dagelijkse updates. Heel leuk!

Win 2020-09-07 22:18:20

een kudo voor je lief

Jos 2020-09-07 22:36:56

Super je bent echt een topper hoor. Weer heerlijk genoten en met je meegeleefd ? Hup naarhet volgende avontuur!

De Backeljauwtjes 2020-09-08 12:20:53

Ik heb weer genoten van je reisverslag. Dit keer zat het jou niet mee met de omstandigheden, maar we weten dat jij een doorbijter bent. Hopelijk kan je zelf toch ook weer met voldoening terug kijken op deze reis. Ik kijk al weer uit naar je volgende reis met je leuke verslagen.