Schönes Sauerland

Duitsland, Schliprüthen

Vanmorgen vroeg vertrokken, bij gebrek aan een roze lijn toch wat extra tijd ingepland. Eerst naar Warstein!
Oh je gaat weer fietsen? Ja naar familie in Duitsland via Warstein, even een pintje pakken... om half 10 reed ik door Warstein, geen biertijd dus dan maar alleen een foto! Het weer was top en ik zag een fietsbordje naar Meschede, ook top, voorlopig was ik op de goede weg🤗 de route naar Meschede was anders dan ik verwachtte, ik zat al vrij snel in het bos met een pad van grof grind en stenen, en dan ook nog met stijgingspercentages tot wel 13%! Heel pittig maar ook wel heel leuk, doordat je moet klimmen fiets je toch al niet hard dus gaat over zo'n pad manoeuvreren best wel! Ik steeg van 250 naar 560 meter! Regelmatig slipte mijn banden over het losse steen, halverwege moest ik afstappen om bij te komen, ik zat ff stuk, eindelijk! Eenmaal boven gutste het zweet van mijn kop en ik was blij en bezorgd tegelijk, over zo'n pad afdalen met een volgeladen fiets is niet grappig! Maar ik was nog geen 10 seconden aan het afdalen toen daar opeens mijn kado lag! Een nieuw stuk asfalt!! Het is niet waar!! Gillend van vreugde ben ik naar beneden gesuisd, wat een geluk! En zo stond ik aan de andere kant van de berg op 270 meter hoogte. In Meschede viel het niet mee de juiste route te vinden, tig keer verkeerd gefietst, maar opeens zag ik een bord met plattegrond van de Sauerland radweg! Een foto gemaakt, kaartje is altijd handig......en daarna genoten van een spiksplinternieuw fietspad aangelegd over een oude spoorbaan, het ging lekker! Volgens mijn oude planning moest ik vandaag 99km fietsen, ik was dan ook enorm verbaasd dat ik na 65 km de camping al op m'n scherm zag!! Whaa die route over de berg was duidelijk een shortcut, nou ja hij was mooi en pitttig en nog een korter dagje 🚲en geeft niks, genoeg geklommen vandaag! Sauerland is schitterend om doorheen te fietsen en genoten van alle heuvels! Veel grote roofvogels en weer twee eekhoorns gezien. Om 15:15 fietse ik de camping op, en die is prima! Nu relaxen! Ik heb net even gekeken hoe ik morgen verder moet, dat wordt een flinke kluif, een mooie afsluiter! Vandaag heb ik hemelsbreed slechts 29km afgelegd en morgen moet ik er 57... vroeg op pad dus!

Dag afstand: 69km
Totale afstand: 740 km
Hoogtemeters: 751 m
Camping & plaats: schliprüthe mühle in schilprüthe
Warme prak: risotto met tomaat parmezaan und gefügel frikandellen 😂😂

Whaaa! Wat gaaf en wat goed en wat knap. Ik dacht even dat je fietste waar ik ook heb gefietst, blijk ik daar al 7 jaar in januari een weekendje weg te zijn. Ahh daar ken ik die namen dus van, wat me meteen brengt dat ik het eigenlijk wel heel erg knap vind dat je nog niet hopie hopelos verdwaald bent. Het is je wel bekend dat het voor mij nog steeds elke dag een wonder is dat ik überhaupt thuis kom, maar met een foto van een kaartje en wat plaatsnamen dan toch een short cut kunnen maken is echt een super knappe prestatie! Meestal worden dit soort ondernemingen lang cuts 😬. Enjoy je biertje, het weer en het plezier van het afzien 😘

Anna 2017-09-22 18:45:30

leuk weet te lezen hoe een leuke tocht het was vandaag. Op naar weer zo'n leuke route en verslag.

Anita 2017-09-22 20:18:01

Patje neemt weer eens zijn petje af.....:-) Wat ben je een grappige doorzetter!