Hertjes en kiekendief met muis

Duitsland, Senden

Ondanks de belachelijk harde ondergrond (nat zand is hard denk maar ff aan het strand, echt hard!) heb ik redelijk geslapen, was dan ook bek af! In de nacht nog wel even wakker geweest van brullende herten ( ik denk dat het herten waren, leeuwen hebben we niet in NL) gaaf om te horen! Wat ook gaaf was om te horen waren alle vogels bij zonsopkomst, er zaten voor mij heel wat nieuwe flierefluiters tussen. Het zandvrij inpakken duurde naar verwachting lang, maar het is redelijk gelukt! En eindelijk kon ik weer mijn roze lijn volgen! Helaas wel weer door bos en drab. Maar opeens was daar toch weer een probleem met de roze lijn. Opeens trok hij in the middle of nowhere een rechte lijn dwars door een maisveld Duitsland in! Oja dat herinner ik mij nog, de route van NL naar DUI had ik wat gemakzuchtig aan elkaar geklust. Ik dacht nog, je ziet daar vast wel een bordje Duitsland. Nou niet dus! Wel drie kwartier geploeterd en in en uit gezoomd tot ik voor een paadje stond met verboden toegang. Maar mijn Garmin vertelde mij dat paadje wel naar Duitsland en mijn route leidde. Dus toedeledokus verboden is een ruim begrip. En dan opeens zie je (op Garmin) dat je op de grens staat (zie eerste foto) zo'n bijzonder groene grensovergang had ik nog niet meegemaakt, lollig! Het was fijn om weer door Duitsland te fietsen, vandaag regelmatig terug gedacht aan de reis van vorig jaar, oja koolzaad, oja heel vriendelijke automobilisten die haast bang voor fietsers lijken, oja hier hebben alle huizen van die uber verzorgde voortuinen, etc. De rest van de dag kon ik genieten van een prima roze lijn op m'n scherm. Mijn route bracht mij langs vele boerderijen, maisvelden en koolzaad velden, ja het was mooi (en nogsteeds koud). Doordat het oogsttijd is en nat geweest, waren veel wegen en paden kapot gereden door de trekkers. Soms moest ik stoppen om de klei tussen mijn voordrager en spatborden vandaan te peuteren, wederom vertragende omstandigheden. Maar de hertjes is een weiland maakte een hoop goed! Ook de kiekendief deed dat, vlak voor mij schoot hij omhoog uit het veld met een muis tussen zijn poten! Daag muis! Lekker gratis vliegen! Mijn ticket kost een stuk meer maar ik breng het er tot nu toe wel levend vanaf๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.
Door al het oponthoud duurde vandaag voor t mooie te lang. Maar even voor half 6 hing dan toch al mijn zooi op de camping uit te dampen van alle dagen nat, ja inderdaad in de zon!
Nog ff het camping ritueel van opzetten, douchen, eten en slapen afhandelen en ik ben klaar voor morgen!

Dag afstand: 113km
Totale afstand: 530 km
Hoogtemeters: 370 m
Camping & plaats: kranencamp in sanden
Warme prak: tortellini met tomaat

Lekker bezig Cossie! ๐Ÿ‘Š๐Ÿผ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ๐Ÿ’ช๐Ÿผ

Luc 2017-09-19 20:59:19

Dat is lekker wakker worden, bordje warme pap met appel ๐Ÿ˜Šen ipv de ellende van de NOS een fijn en opgewekt verslag van jou. Volgens onze weerberichten blijft het droog en kan je aankomende dagen je natte zooi lekker laten drogen. Hele fijne fietsdag vandaag en ga maar niet vliegen met een reuze kiekendief ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜š