De dag van de natte handdoek en de koude douche

Italië, Viverone

Afgelopen nacht was een zoals een nacht aan een Italiaans meer kan zijn.. noodweer! Amper geslapen dus, en dat na de Simplon 😞. Mijn Nederlandse buurtjes hadden zelfs wateroverlast in de binnentent. Bij mij gelukkig “alles” droog. Voor zover dingen droog zijn na een dag en nacht regen 😁. Ik was wel toe aan een rustdag maar met de voorspelde regen en 30 kinders op de hutjemutje camping kon ik dat in mijn kop niet rijmen met een rustdag. Wel heb ik mijzelf getrakteerd op een rustige start met ontbijt en een kop thee met uitzicht op het meer. Om half 10 fietste ik weg van de camping. Het duurde geen half uur voor het alweer begon te regenen en onweren, kak! Wat ook kak was, het klimmen. Ik moest veel meer hoogtemeters maken dan ik had verwacht. Mijn linker SI-gewricht protesteerde flink maar het werd gedurende de dag gelukkig wel beter! Ik had dus gehoopt vrij snel op de Po-vlakte te zijn, maar nee dat duurde nog 60 km door de bergen 😖. Er lagen mooie dorpjes op de route maar verder was het vooral onprettig met dat onweer. En in de stromende regen worden ingehaald door overig verkeer geeft erg gore douches! Wel leuk was de slang langs de kant van de weg! Best een knoepert! En toen eindelijk na 60 km werd het vlak! En vrijwel direct zag ik de rijstvelden! Ha risotto!! Leuk! Meteen foto’s maken natuurlijk, ik wist toen nog niet dat ik anderhalf uur lang risotto zou zien! En hoe?! Nou lekker rechtdoor met windkracht 3 vol in de rug! Wat een geluk, je zal m hier tegen hebben! Die regen was al erg zat! In de rijstvelden zaten veel witte rijgers, en afentoe ook een Ibis. Supermooie vogel met die zwarte kromme snavel! De laatste 10 km moest er toch weer geklommen worden, ik was inmiddels in de Piemonte. Toen ik de camping opreed werd het eindelijk droog! Ik had mij voorgenomen weer uit eten te gaan, ik was moe! Maar toen zag ik in de campingwinkel heerlijke vleestomaten en kleine courgettes en voor ik het wist stond ik dat af te rekenen 🤪. Nu ging ik dus toch ook nog koken! De camping is relaxed, alle weekend gasten zijn weer naar huis. Een flinke afknapper was wel dat ik al helemaal uitgekleed ben en de douchekraan open draai en dan de muntenautomaat zie... nee hé! Ik heb geen muntje! En had zo geen zin om mij weer helemaal aan te kleden. Had toch al geen zin om te douchen want mijn handdoek was nog nat van gisteravond. Dan maar koud douchen, schijnt gezond te zijn 🥶, en voelt die natte handdoek minder akelig 😜!

Leuk: Ibis
Niet leuk: regen
Camping: il sole in Viverone
Warme prak: pasta met tomaat, courgette, ui, knof, droge worst, room en parmezaan

Totale afstand: 1382 km

Hopen op snel droog weer. En een welverdiende rustdag. Anders word t nog een ibis hotel 😏. Gelukkig kan je nu wel lekker eten. Bueno apetito

Jelle 2019-06-10 20:47:30

Respect, respect, respect. Zitten wij te klagen bij een beklimming met onze luxe 22 versnelling apparaten. Ik hoop voor je op beter weer, maar dat is in die streek ook vaak een moskito invasie. Go,go,go

Hans 2019-06-10 20:49:36

De ontberingen van kleine cos! Niet te geloven, maar aan de andere kant past deze dag prima bij mijn motto en dat is; liever regen dan wind tegen 🤪. Nu ben ik een luxepaardje in deze dus ik neem wel mijn petje af. Mogelijk nog het meest voor het koude douchen, ik was in een onderbroek en handdoek toch een muntje gaan halen. Liever voor lul met een warme douche dan galant kou lijden 🤣🤣. Wel blij te lezen dat je meer genoten hebt van de po vlakte dan vorige keer 😃.

Anna 2019-06-10 20:53:19

Weer is emotie, dat kan je uitschakelen 😉. Piëmont de provincie met de lekkerste wijn en truffels. Geloof me dat laat je glimlachen. Overigens heel veel respect voor je!

Gerrit 2019-06-10 21:07:48

Petje af voor je doorzettingsvermogen. Hopelijk wordt het weer snel beter, scheelt letterlijk en figuurlijk een jas.