De dag van de droom die werkelijkheid werd 😍

Frankrijk, Guillestre

De weersvoorspelling voor vandaag waren de gunstigste die ik mij maar had kunnen wensen! De hele week leek het bewolkt te blijven en onweren maar opeens veranderde dat naar een zonnige dag met enkel wat sluierbewolking, HOERA! Op naar de top, ik ga die Agnello gewoon opvreten! Wat was het belachelijk mooi onderweg, en eigenlijk gingen de eerste 18 km ook best makkelijk. Overal klaterende watervallen, een prachtig bergdorpje...Maar ik wist dat het venijn in de staart zou zitten. 10 km lang en gemiddelde van 10,5 % met twee stukken van 14% 😰. Ik weet sinds vandaag dat ik zo langzaam kan fietsen dat mijn fietscomputer geen snelheid meer meet. Das dus onder de 4 km/h. Ben dus op de steilste stukken echt omhoog gekropen, maar heus geen stap gelopen πŸ‘―‍♂️. Gelukkig werd ik vaak enthousiast aangemoedigd door de racefietsers die mij, iets sneller kruipend, voorbij fietsten. Dat gaf deze zot wel extra kracht. Ik ben vaak gestopt opweg naar boven. Eten, drinken maar vooral genieten van het spectaculaire uitzicht. Echt onbeschrijvelijk. De foto’s spreken voor zich denk ik 😍. Eenmaal op de top stonden veel racefietsers te wachten op maatjes die nog naar boven moesten komen. Ik was redelijk euforisch maar werd ook redelijk genegeerd. Jammer, zoiets deel je toch met z’n allen! (Klimduur: 5 uur en 56 minuten) Van de Italianen had ik meer verwacht. Nou ja dan maar euforisch in m’n uppie. Gelukkig was er een wel aanspreekbaar en wilde ook wel foto’s met mij en fiets maken 😁. En toen de afdaling Frankrijk in! Zo langs de sneeuwmuren!! Een van mijn langgekoesterde dromen, langs een sneeuwmuur rijden, werd zo ineens werkelijkheid ! βœ”οΈ Ik kon het niet laten om net als Steven Kruijswijk mijn voorwiel bij de eerste bocht in de sneeuw te parkeren. En nee niet mijn hele fiets en mijzelf zo als hij dat zo onfortuinlijk deed. Echt ik genoot van elke seconde zowel aan de Italiaanse kant als aan de Franse.
Eenmaal beneden sloeg ik linksaf richting Guillestre. Ik had geen idee wat mij nog te wachten stond. En dat was heel wat! Schitterende Gorges, slingerend door nauwe kloven langs kletterend water. Nee qua natuurschoon kon het gewoon niet op vandaag! Eigenlijk teveel voor 1 dag, hoewel ik was zo moe, als de weg naar Guillestre saai was geweest had ik waarschijnlijk echt stuk gegaan! In Guillestre moest ik de supermarkt nog in, helaas geen restaurant op de camping. Eenmaal op de camping had ik mijn tentje half opgezet, zo nu eerst een zeer welverdiend biertje! Zie ik toch een partij zwarte lucht mijn kant op komen.., nee he!! Ja he!! Ik was echt net optijd met alles installeren toen het werkelijk helmaal los ging! Zittend op het beton onder een afdak was ik zo ontzettend dankbaar voor de dag van vandaag en dankbaar dat ik in dit noodweer onder het afdak zat! Vandaag is echt een geluksdag, ik vergeet hem nooit weer. Onder een afdak bij de afwasplek komen veel mensen afwassen.. zo sprak ik een dame die gister met de auto de Agnello had gedaan. Alleen maar wolken en mist.... ja, beslist puur geluk vandaag😍. En doorzettingsvermogen, laat ik mijzelf nou niet helemaal uitvlakken 🀣

Leuk: Alle geluk van de wereld vandaag
Niet leuk: kapot! Ik ben kapot!
Camping: La Roche in Guillestre
Warme prak: tagliatelle met hamblokjes, tomaat, peper, room en parmezaan. En een geraspte wortelsalade voor erbij.

Totale afstand: 1708 km

Geweldige pas en een super prestatie. We hebben vandaag nog een rondje gereden. We zouden 125 km doen, maar hebben er 175 km van gemaakt. Tribute 2 you, biqquel!

Gerrit 2019-06-15 20:47:29

Petje petje af! Dat jij weet wie Steven Kruiswijk is! Oh ja en ook dat je de Angelo over bent gegaan zonder dat voetje op de grond. Ik heb gisteren zo vaak naar de steile stroken gekeken in eerste instantie om het minder steil te kijken maar toen ik eenmaal door had dat zoiets niet ging lukken ben ik naast de onweersbui-weg-dans, de anti-regen-pirouettes ook nog een ik-hoop-dat-ze-kan-blijven-trappen-kniebuigingen erbij gedaan. Doodmoe van al die dansjes en bewegingen zag ik vandaag dan dit super bericht. En waarschijnlijk hebben al die achterlijke bewegingen helemaal geen reet geholpen en heb je deze overwinning inclusief het weer helemaal zelf gedaan en zelf verdiend. Hier mag je echt trots op zijn en vooral ook even van genieten! Doe dat met bier, pizza en bifi. Wij zijn trots en proosten op je 😘

Anna 2019-06-15 20:59:53

Het verhaal van Gerrit klopt helemaal, we zouden de 13 Heuvelen Tocht gaan doen, maar het kwam hier vannacht en vanmorgen met bakken naar beneden. Toch besloten wat later te gaan en later te starten om de regen mis te rijden. Eenmaal bij de splitsing 125Km / 175km wilden we de 125 doen, maar na enig overleg en een f@ck-it, Vanessa klimt met 30Kg bagage de Colle Dell Agnello op, we gaan de 175 doen. Tribute to Cos by Bike. Goed gedaan dame !!!

Hans 2019-06-15 21:02:54

Ontzettend gaaf om langs de sneeuwmuren te fietsen en heel knap gedaan Vanessa!

Anne 2019-06-15 21:08:13

Wederom een topprestatie van jou in dat mooie gebied daar. Met bewondering volg ik je avonturen en ik moet eerlijk bekennen dat ik toch ook wel op de goede manier een beetje jaloers bent πŸ˜‰ Vandaag heb ik samen met Edwin een fietsritje naar Rockanje gedaan, we vertrokken met behoorlijk wat regen maar gaandeweg werd het steeds droger. Aan het strand de lunch gebruikt en toen weer rap terug. Veel plezier daar Vanessa en ik blijf je volgen πŸ‘πŸ»

Raymond 2019-06-15 21:25:01

Topper, petje af en een diepe buiging dushi........πŸ’‹

Francis 2019-06-15 21:35:04

Jaloers........ op alles, te beginnen met die conditie en dat enorme doorzettingsvermogen! Natuurlijk hoort daar zon bij! β˜€οΈ

Pauline 2019-06-15 22:20:36

Wat fijn dat je zo'n top-dag hebt gehad. Ook voor ons heel fijn, want dan hebben wij veel mooie foto's om ons aan te vergapen! Wat een prestatie ook zeg...

Judith 2019-06-15 22:43:18

Super knap gedaanπŸ’ͺ!!! Top dat het zo’n mooie dag was! Genieten!!! En te vet, langs die sneeuwmuren πŸ”πŸ˜Ž!!!

Renske 2019-06-15 22:55:06

Held!!!!πŸ’ͺ🏻😍

Heidi 2019-06-15 23:54:43

yeah! girlpower. trots op jou hoor.. als ik boven had gestaan,, ik had een dik applaus gegeven, mijn pet afgedaan Γ©n een buiging gemaakt! groots respect!