Fijn Fietsen in Friesland

Nederland, Terschelling

Gisteravond om half 10 kwam er nog een fietser aan op de camping. Vannacht om 3 uur hoorde ik hem naar het toilet gaan op zijn fietsschoenen, en een kwartier later weer. Ik dacht nog, god het schaap heeft de dunne..... Nou dat “schaap” fietste een kwartier later langs m’n tentje en was gewoon vertrokken! Sjees van half 10 tot half 4 rusten en dan weer fietsen. Nee dat gaat zelfs mij te ver 😱 gekkenwerk! Ik kon het vandaag rustig aan doen, moest maar 78 km naar de boot die om 15:05 richting Terschelling vertrok. Heerlijk mak peddelen door Friese dorpjes en over Friese wegen.
Al was het dorpje nog zo klein, het midden werd meestal opgeleukt met een mooi oud kerkje met begraafplaatsje eromheen. Ongeveer 20 km voor Harlingen werd ik ingehaald door een racefietser. “Zo jij hebt er een tempo in met die bepakte fiets” zei hij. Ik: nou niet echt want ik ben ruim anderhalf uur te vroeg voor mijn boot naar Terschelling🤪
Hij beleef bij mij fietsen en we hebben lekker over fietsen gekletst. Hij was zelf trainer van wielrenners en woonde in Spanje en wist na 10 km zeker dat er aan mij een fietstalent verloren was gegaan 🤣🤣🤣 Dit is de korte samenvatting want uiteindelijk heeft hij helemaal tot Harlingen meegefietst. Best gezellig!
Maar inderdaad dus veel te vroeg in Harlingen. Eerst maar eens wat eten scoren.... ik zag twee fietsers met bepakking afslaan richting de Aldi en dacht ha mooi! Er blijft er altijd 1 buiten en die kan ook mooie ff op mijn fiets passen 👍 Dus ik omgekeerd en er achteraan. Ja hoor, de dame stond nog buiten, bleek geen Nederlands te praten maar wel Engels en wilde uiteraard even op m’n fiets passen.
Gewapend met frikadelbroodje en pecanbroodje kom ik weer buiten. De dame begint over mijn fiets, dat ie zo mooi is en haar vriendje komt ook net naar buiten. Zodra hij wat zei dacht ik ha gezellig een Italiaan! Bleken ze inderdaad uit Italië te komen en zij sprak dus echt accentloos Engels, en hij duidelijk niet. Ze waren net als ik onderweg naar Terschelling. We gingen ieder ons eigen weg en zeiden tot op de boot! En ja hoor, er stonden denk ik al 150 fietsen 😱 in de rij maar wie sloten achter mij aan? inderdaad de Italianen! In de rij voor het aan boord gaan kletsten we nog even verder. Nou ja voor al hij.....Mijn hemel waar is mijn ducttape? Eenmaal in het ruim moest ik even slikken .... ik moest mijn fiets afgegeven aan een fietspropper... alle fietsen werden zonder fluwelen handschoenen tegen elkaar aan gezet... slik.... ik probeerde het zo te timen dat ik een rij sloot, dat lukte gelukkig! Hierbij ook de Italianen kwijtgeraakt, beter..... ik was al bang dat ik 2 uur moest luisteren. Had voor vandaag al flink wat sociale momenten gehad voor iemand die “even lekker alleen” weg is en ik “moest” vanavond ook nog gezellig zijn! Haha nee hoor da’s geen moeten. Ik heb het geluk dat er toevallig net deze week 4 vriendinnetjes een huis op Terschelling hebben gehuurd. En ik mag aanschuiven en ook nog blijven slapen, riant!! Maar voor dat ik mij melde in het konijnenhol (zo heet het huis, heus!) heb ik nog een stukkie Terschelling gefietst. Supervetveel variatie in dat kleine stukje eiland: bos, duin, polder, dijken en een koeien file om de boel af te toppen. Eenmaal in het konijnenhol ben ik heerlijk in de watten gelegd met een uitgebreide bbq en koude biertjes! Zo lekker slapen en dan morgen vroeg op voor de boot naar Vlieland!

Dagafstand: 103 km
Totale afstand: 164 km
Leuk: Friesland
Niet leuk: fietsen stapelen op de boot
Warme prak: bbq zonder enige actie van mijn kant, 😁 dank dames!!

Leest als een jongensboek! 😉👍

Gerrit 2020-08-31 22:20:02

Dat wordt weer een week lang elke avond genieten van je verhalen! Veel fietsplezier.

Femke 2020-08-31 22:38:43

Leuke reis heb je weer gepland Vanessa, gelukkig mogen wij weer mee genieten!

Anne 2020-08-31 22:39:22

Super dat we weer mee mogen geniéten. Geniet jij ook hoor!

De Backeljauwtjes 2020-08-31 22:46:36

Mooi verhaal. Lekkere start van mijn dag! Suc6.

Martin 2020-09-01 06:48:27

Zo en jouw talent zit niet enkel in het fietsen maar ook zeker in het levendig schrijven. Vooral levendig 😉 Vandaag had ik qua weer best mee willen peddelen maar regelmatig ben ik ook nog steeds heel gelukkig dat jij het avontuur aangaat en dat wij het enkel hoeven te lezen. En de foto’s mogen bewonderen. Dat geeft nog net het extra plezier. Dat je vandaag maar in stilte mag fietsen. Want al dat gekwebbel aan je kop is ook maar niks 😉. (Nogmaals sorry voor mijn 3 dagen non-stop verhalen. Als je dit trauma ooit verwerkt heb wil ik graag nog eens met je op avontuur en dan beloof ik dat ik 60% minder zal praten)