Au revoir Paris!

Frankrijk, Pierrefonds

Gister zag ik al op tegen het vertrek van vandaag. Fiets en zooi weer naar benee brengen, hindernissen en slechte wijken om weer uit Parijs te geraken, nee ik had er geen zin in. Nou ja dan maak je maar zin, mot toch naar huis! Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, mij druk gemaakt om niks! Het was eigenlijk heel leuk! Omdat het nog spitsuur was kon ik de vele fietsforenzen volgen en hoefde zo niet te zoeken naar de fietspaden! Just go with the flow! Ik heb geen hindernis gezien en ook geen slechte buurten! Via een kanaal fietste ik Parijs weer uit! Echt poepen zonder douwen zeg maar 😀. De route was zeker in de ochtend eigenlijk gewoon echt saai. Om 11:30 had ik nog geen foto gemaakt! Eindelijk eens tijd om een vlinder op de foto te zetten. Ik ben talloze compleet uitgestorven dorpjes gepasseerd. In de middag was er wat meer te zien. Tegen half 4 bereikte ik Pierrefonds, mijn eindbestemming voor vandaag! Een enorm kasteel is de trekpleister hier, dit zorgde voor veel toeristen en restaurants. Er waren twee supermarktjes in het dorp. Eén ging er pas over een half uur open, dus naar de ander…. Mijn hemel, zelden zo’n gore winkel gezien. Beschimmelde frambozen in de koeling, alle schappen onder ondefinieerbare vlekken, echt te ranzig! Had al snel door dat dit hem niet ging worden. Ook omdat deze Turkse supermarkt geen Franse producten (lees vooral: kaas of vlees) verkocht. Toch waren sommige groenten wel mooi en ik besloot hier te kopen wat ik durfde te eten en dan toch nog naar de andere te gaan. De winkelier was erg vriendelijk dus ik gunde hem ook wel wat. Tijdens het afrekenen vroeg hij waar ik vandaan kwam en ik zei Paris! En Pays-Bas. Hij vroeg of ik dan helemaal uit NL was komen fietsen en ook weer terug fietste. Ma oui monsieur! Hij was onder de indruk en riep wel drie keer Bon courage! Terwijl ik de winkel uit liep kwam hij achter mij aan en duwde mij nog een meloen in m’n handen, terwijl hij mij nogmaals een bon courage toewenste. Hartverwarmend dit soort ontmoetingen. Morgenochtend dus meloen en banaan als ontbijt 🤪. Onder een boompje met uitzicht op het giga kasteel dronk ik een koud biertje terwijl ik wachtte tot de andere supermarkt open ging. Kijk want dat hij dan weer wel, een biertje in de koeling😊. Bij de tweede supermarkt was het schoon maar de keuze was beperkt. Met een blikje rode bonen, droge worst en wederom koud bier liep ik de winkel uit. Op naar de camping! De camping is oké en ik ga maar weer eens een gezonde maaltijd op mijn spiritus brander klaar maken 😀.

Dagafstand: 113 km
Totale afstand: 1167 km
Leuk: geen hindernissen
Niet leuk: niks
Warme prak: paprika, tomaat, courgette, rode ui, rode bonen en droge worst (heb het bonen blikje maar niet ingeknepen deze keer 🤪)

Ah, ik zal je gerust stellen. Tegenzin om weer in te pakken, weer op gang komen ken ik ook. En inderdaad wanneer je weer op route zit, valt 't meestal mee. Ja, aardig om iets extra's te krijgen. En een biertje na afloop mmmmmhhhh......... of 2.....