Bel de krant!

Nederland, Leerdam

Dat ik vandaag om 11:00 pas van huis vertrok da’s echt wel nieuws, het lokale suffertje zou er van smullen.
Omdat ik zeker geen uitputtingsslag van deze vakantie maak is vroeg vertrekken zinloos. Helaas snapt mijn biologische klok dat niet dus wel ‘gewoon’ om half 6 wakker. Heb wat gelummeld, laatste spullen ingepakt en nog wat ge-Netflixt nu het nog kon. Gezellig nog even samen ontbeten en daarna hop, hop, op de fiets! Fijn met de rest van Nederland. Het is tenslotte zondag en prachtig weer. Ik zat vandaag met gemengde gevoelens op de fiets. Af en toe had ik gewoon echt de neiging om terug naar Leiden te fietsen. Het voelde allemaal wat te groots. Gelukkig weet ik inmiddels zulks tij te keren: ja het is spannend maar da’s niet direct een reden om terug te gaan, rustig aan door! Daarnaast zo veel mogelijk focussen op de kleine dingen in het ‘nu’. Het werkt. Na 20 minuten pauze in een berm met vlinders en ander gespuis stapte ik met goede moed weer op. De korte etappe vandaag was fijn! Voor ik leeg was stond ik op de camping. Het kampeerbosje bij Leerdam. Een natuurkampeerterrein waar alleen tenten welkom zijn. Het is wel echt een bosje……. terwijl ik opzoek ga naar een geschikt plekje denk ik aan Len en m’n zus, beide zouden echt niet blij worden hier! En voor mij mag het ook wel iets minder… Nauwe kronkelpaadjes waar ik met fiets en al niet doorkom zonder de bossages te raken. Insecten in overvloed, gelukkig is het geen herfst. Het trekkersveld staat zo goed als volledig in de schaduw maar ik mocht ook op een ‘grote tenten’ plek gaan staan. Beter! Met zon, picknicktafel en aan de rand van bos en wei, ik blij. Tentje opzetten ging op de automatische piloot, heerlijk. Na twee La Chouffe-jes vanuit m’n luie stoeltje (en met m’n benen op de picknicktafel) besloot ik toch maar van de buitenkeuken gebruik te maken. Compleet met pannen en gasstel. Best heel handig en klooien op m’n brander kan de komende weken ook nog πŸ˜ƒ. Het eerste maaltje met droge worst smaakte weer geweldig en ik zit ook best riant daar!
Terwijl ik vanuit de buitenkeuken de laatste hand aan dit pindatje leg komt er een tafelheer aangevlogen… Ge zijt te laat voor het eten gevederde vriend, heb nu alleen nog maar water voor de weggeef 🀣
Wie o wie ontwaart de tafelheer, gewoon voor de eer!
N.B. Ik heb het supermarkt gebeuren vandaag overgeslagen 😁 had eerste dag eten lekker vanuit huis al mee.πŸ‘

Dagafstand: 68 km
Totale afstand: 68 km
Warme prak: pasta met gele paprika, tomaat, ui, knoflook, droge worst en Parmezaanse kaas πŸ€— en als toetje een handje kersen die ik kreeg van een medekampeerder. Hij kon er niet omheen vandaag zei hij, overal kersenverkoop. Toch grappig ik heb er echt geen gezien, misschien morgen!

Goed bezig! Leuk verslagje weer, fijn dat je nog aan mij en Len denkt. Al weet ik niet zeker of het op een positieve manier is;-) Veel plezier en groetjes aan je vrienden: πŸžπŸ•·πŸ¦—πŸͺ²πŸͺ³πŸŒπŸͺ±

Luc 2022-06-12 20:01:35

Klinkt goed!! Heel veel plezier!