Merci Paris!

Frankrijk, Parijs

En zo is het al weer zondagavond! De dames zitten in de Thalys naar huis en ik op de bank van het appartement. Morgenochtend gaat mijn reis verder in noordelijke richting, en nee niet naar huis. Pas de laatste dag fiets ik naar huis😜! Wat heb ik een geweldig weekend gehad. Parijs heeft mij positief verrast! Ik ben niet zo’n stad-tijger, het is mij vaak te groot, druk, smerig en de sfeer te anoniem. Maar Parijs was, op een enkel ogenblikje na, niets van dat alles. Ik was mentaal voorbereid op leurende verkopers, obers die je hun etablissement in willen kletsen, mensen die je continu omver lopen en hordes toeristen. Het gebeurde gewoon niet. Slechts 1x is er een halfslachtige poging gedaan mij te verleiden tot de aankoop van een armbandje. De metro vond ik eigenlijk nog het leukst! De ingangen naar de perrons, de fascinerende lange ondergrondse tunnels welke allemaal even netjes betegeld zijn met hetzelfde witte tegeltje. De wirwar aan metrolijnen die op miraculeuze wijze perfect op elkaar aansluiten. De hoeveelheid kabels die je ziet als je vanaf het perron de tunnels in kijkt. Gister met drie keer overstappen toch nooit langer dan 3 minuten hoeven wachten. Wat een traktatie voor dit juffertje ongeduld! Ook de mede-passagiers waren top, elkaar de ruimte geven, netjes doorlopen als er nog mensen bij moeten, en dat allemaal in super rap tempo. Eigenlijk is dat hele metrostelsel gewoon een wereld op zich! We hebben heerlijk door de stad geslenterd, een flink aantal highlights bekeken (alleen van buiten, op de Sacre Coeur na) en genoten van terrasjes en lekkernijen! Het prachtige weer hielp zeker mee aan dit fijne weekeind! Gelachen met elkaar, met de vriendelijke bakker, de aardige barman en obers. De parijzenaren verstaan de kunst van het genieten! Een Parijse vriendin van Eef en Romee had een een tafeltje voor ons gereserveerd in een bistro en wij lieten ons verassen. Fantastisch gegeten en ik was weer de GFT-bak aan tafel. Geen hapje ging er retour keuken. Echt zalig, eigenlijk vooral door de eenvoud. Pure smaken zonder opsmuk.
Straks wandel ik richting de pizzeria om de hoek, ik neem het er nog even van maar heb geen puf meer om ver van “huis” te gaan. Op het gemakje nagenieten van een top weekend vol indrukken en ervaringen om zo morgen fris en fruitig te beginnen aan een nieuwe dag met nieuwe ervaringen!

P.S. De dames waren ook zo enthousiast als ik over de soezen-koekjes die ik deze vakantie heb ontdekt 🤪🤪🤪

Heerlijk dat je net zo enthousiast over Parijs bent als wij! Superstad! Mooie foto’s!

Pauline 2021-09-12 19:29:35

En weer bedankt voor de update. Ja Parijs. Geweldig en je bent nooit uitgekeken.

Martin 2021-09-12 19:38:00

Altijd fijn, een paar dagen Parijs

Francis 2021-09-12 20:01:10

Parijs! Op 1 mijn lievelingsstad en ik hoopte zo dat je het er ook fijn zou hebben. Anders had ik echt gedacht dat ik niet goed bij mijn knarretje zou zijn. Gisteren miste ik oprecht je verslag. Toch raar, weten dat je nog door moet maar geen pindat ontvangen voor een ontspannen kopje thee met jouw fantastische verslag erbij. Kortom mega blij dat je morgen ochtend in alle vroegte weer op pad gaat voor nieuw avontuur en bijhorende verslagen 😃 er zijn slechtere manieren om je zondagavond af te sluiten 😘

Anna 2021-09-12 20:09:00

Parijs, prachtige stad en altijd bijzonder. En leuk dat jullie een superweekend hebben gehad.

Anita 2021-09-12 21:40:02

Haha fantastisch!!! Mooi verhaal!!

Heidi 2021-09-12 22:08:46

Leuk verslag en lekker enthousiast over Parijs. Gewoon fietsen door die metrotubes.??? Je bent een kanjer

Jan 2021-09-12 22:58:31

Leuk, dat Parijs je mee gevallen. Nu fijn weer op de fiets met saucisson sec en baguette met pitten