Terug naar Parijs

Frankrijk, Parijs

Helaas was ik vannacht om 04:00 al wakker. Mijn vreselijk luid snurkende buurman weerhield mij van weer in slaap te vallen 🤬🤬🤬. Wat liggen lezen (leuk boek over een vrouw die te voet Frankrijk doorkruist), spelletje gedaan. Om 06:15 vond ik het welletjes. Terwijl ik de boel inpakte at ik een banaantje en om 07:18 fietste ik van de camping. Op naar de bakker die er gelukkig was in het dorp (en ook nog open 😜). Fijn die vroege openingstijden! Om 07:27 fietste ik terug naar de camping. Bij de bakker schoot mij te binnen dat ik m’n Rosetta (worst) in de koelkast had laten liggen. Om 07:32 fietste ik wederom weg van de camping. De route ging door goed begaanbare boswegen, heb één hert gespot. Ik maakte een omweg door eerst naar de stad Rambouillet te fietsen. Daar ging de route die de Fransen hadden bedacht namelijk heen. Had mij die 12 km omrijden beter kunnen besparen. Geen moment vond ik foto waardig! De omgeving waar ik in de ochtend door fietste was verder prima. Heuvels, akkers met velden zonnebloemen die snakten naar de oogst (lees: verdord) gaven een herfstachtige indruk. Af en toe weer een stuk bos, soms echt alleen geschikt voor een mountainbike 😞. Op een oude spoorbrug had ik prachtig uitzicht en even later fietste ik door een oude spoortunnel. Wachtend voor een verkeerslicht in een stadje ging het raampje open van de auto waar ik naast stond. ‘Bon courage’ riep de mevrouw met hoofddoekje naar mij. Nimmer werd mij (reizend op de fiets) “veel geluk” toegewenst door een moslima 😍. De laatste 50 km van de route had ik zelf bedacht. En eerlijk is eerlijk, dat was ook niet altijd een feest. Vooral omdat de fietspaden soms zo vreselijk goed verstopt waren dat het flink zoeken en uitproberen was om in de buurt van de route te blijven. De D-weg zelf, waar ik langs moest blijven fietsen om in Parijs te komen, was echt niet bruikbaar (tenzij je levensmoe bent)! Tijdens al het gezoek begon het ook nog flink te regenen, nee hè! Mag echt niet klagen over de afgelopen week maar dit was echt veel water! Uiteindelijk bereikte ik de Seine en ging de rest vanzelf, NOT. Het fietspad was redelijk goed, maar echt overal glas en zooi, dus vreselijk opletten ipv vde omgeving te bekijken. Op een gegeven moment hoorde ik dat er iets vast zat op m’n achterband (bij elke omwenteling van de band hoorde ik iets het pad raken) ik stopte om te checken wat er aan de hand was. Een hele dikke vette punaise! Dat was er aan de hand. Ja lek natuurlijk! Maar in de stomende regen wisselen? Met al die bagage en zooi, das drie x kut! De band liep niet erg hard leeg dus fietsend in de regen overwoog ik mijn kansen de laatste 12 km op een lekke achterband te fietsen. Haha idioot. 12 km is niet veel maar kan nog zomaar een uur duren. Na een paar minuten brak ineens de zon weer door en passeerde ik een breder stuk asfalt in een (naar het leek) nog oké buurt. Ik besloot toen toch te wisselen. Halen ging ik het waarschijnlijk niet op deze band en wat als ik echt niet verder kon en ik zat dan net in zo’n slechte buurt…. Uiteindelijk is het allemaal toch best “snel” geregeld, 40 minuten later zat ik weer in ‘ t zadel! En nog geen 5 minuten later begon het weer giga te gieten! Eigenlijk dan toch wel weer een geluk, dat wisselen in de volle zon. Ik ging inmiddels wel kapot van de dorst en had geen water meer. Dat hemelwater vangt niet makkelijk (al heb ik best een grote mond). Ook vandaag weer schijnende gevallen gezien, zelfs een heuse “krottenwijk” gepasseerd. Wijk is een groot woord maar die golfplaten “huisjes” langs de snelweg kun je niet anders noemen. Tentjes onder bruggen, of alleen een kartonnen doos. Het blijft indrukwekkend, en ik maar piepen over regen en een lekke band! De Seine volgend beland ik uiteindelijk weer in hartje Paris! Via een escaperoom-achtige puzzeltocht vind ik de weg naar ons appartement voor de komende dagen. De lift was wel kleiner dan gedacht maar verticaal paste het net. En zo staat m’n fietsie veilig in de woonkamer. Nu nog wachten op Len, Eef en Romee. Klaar voor een weekendje Paris!

Dagafstand: 107 km
Totale afstand: 1054 km
Leuk: Parijs 🤪
Niet leuk: lekke band en regen
Warme prak: wederom koud! Sla met tomaat, kaas, olijfolie en wijnazijn en nog een ouder geitenkaasje met baguette

Lek rijden in de stromende regen 🌧 en het kunnen fixen in de zon ☀️ om daarna verder te fietsen in de regen 🍀.. het had slechter getimed kunnen zijn. En nu genieten van Len en de meiden in Parijs. En kom ik er net achter dat de Eiffeltoren niet eens een emocotion heeft! Na ja! Het Vrijheidsbeeld 🗽 wel en deze niet. Anyway lang tussenstuk om jullie veel plezier te wensen in Parijs en dat ik nog altijd hoop dat je dit wel leuk vind… 😘

Anna 2021-09-11 07:48:31

Veel plezier in Parijs😘

Tonia Versantvoort 2021-09-11 11:52:50

Cherie! Paris! Mais Qui!! Veel plezier stoere fietschick!