Thats life

Italië, Dozza

Vannacht schrok ik wakker van een geluid, alsof er iets tegen het tentdoek werd aangegooid. Hart in mijn keel, maar ik hoorde verder niets meer en ben weer in slaap gevallen. Bij daglicht zag ik wel direct wat er loos was, mijn tentje half ingestort!!! Er was gewoon een stok gebroken😤. Nou lekker dan lig je met je goede gedrag in een veel te dure tent. Gelukkig zit er een stok-spalkje bij de reparatie set maar leuk is anders! Ik wil nog een aantal dagen kamperen en dit verwacht je gewoon niet, zeker niet als het niet stormt ofzo. Bij het ontbijt schoven de fietsers uit Wales ook weer even aan. Vraagt die meneer of ik tevreden ben met de kwaliteit van de stokken... (zij hadden een zelfde soort tent van een ander merk) Ik zeg haha grapje zeker, en uitte mijn ongenoegen. Hij knikte instemmend en had dit ook al vaker meegemaakt en had daarom ook extra reserve stok-spalkjes mee en ik mocht er gewoon een hebben! Zo lief! Mag toch hopen dat ik nu deze vakantie wel uitzing. Ferrara was zelfs om 8:30 al lekker druk, het was namelijk marktdag, wel gezellig en heb op mijn gemakje de binnenstad door gefiedelt. De binnenstad is helemaal omringd door een stadsmuur, mooi gezicht! Verder was vandaag een herhaling van gister, maar dan zonder beverrat en met fruitbomen. Tegen de middag kreeg ik de eerste bergen weer in zicht en dat betekende dat ik nu echt in de buurt kwam, ongelofelijk! Heb ik echt dat hele eind gefietst?
Eenmaal in de bergen meteen weer fiks aan de bak met steile klimmen. Ik volgde een stukje van de "Strade Bianchi" (bekende wielerkoers in Italië) pittig en ook kicken dat ik die een stukje heb gefietst (en gelopen 😁) En dan opeens fiets je Dozza in. Daar waar ik met de auto zo vaak geweest ben. Een van de mooiste dorpjes die ik ken, het hele centrum is versierd met muurschilderingen. Ben geen enorme kunstfan maar dit is echt mooi! En dan hebben ze ook nog een kasteeltje. Dozza is klein maar heel bijzonder en ademt genieten en relaxen! Geen drukte, geen haast, heerlijk.
En toen op naar mijn achterneef en zijn moeder! 8 jaar niet gezien, best spannend. Mijn neef was er nog niet die was net geland na een werkweek USA. Hartelijk ontvangen door zijn vrouw en hun schattige zoontje van 11maanden. Helaas gaat het met zijn moeder minder goed. Dat kwam voor mij nogal onverwacht maar ze is behoorlijk de weg kwijt, heel verdrietig om te zien, het was zo'n enthousiaste en hartelijke vrouw, maar herkende mij amper. Ik had mij verheugd op gezellige uren aan tafel met haar en haar urenlange enthousiaste verhalen maar het is er niet meer. Ik had het graag van te voren geweten, dan had ik mij wat beter kunnen voorbereiden. Mischien ziet hij zelf niet hoe erg ze veranderd is, heel naar. Ze herkende mijn naam op het pakketje ook niet toen de bezorger kwam, en heeft mijn pakketje met broek geweigerd, die is nu retour afzender.

Heerlijk Italiaans getafeld zonder wijn maar met mojito 👍. Het was zeker fijn, maar zo anders dan ik mij had voorgesteld. Na het eten zijn we nog even naar Dozza centrum gewandeld, en onderweg zagen we heel veel vuurvliegjes, wiehoe! Had ze nog nooit gezien, echt leuk! Mijn neef had er een voor mij gevangen: het is een best groot en dik vliegje met heel duidelijk een lichtje onder z'n kont, lollig! En zo lig je na een pittige en bijzondere dag op een enorm luchtbed in de studeerkamer, Weltrusten!

Leuk: Strade bianchi en Dozza
Niet leuk: spreekt voor zich
Dag afstand: 92 km
Totale afstand: 2534 km
Gemiddelde: 15km/h
Hoogtemeters: 452m
Camping & plaats: geen in Dozza
Warme prak: geen maar wel heerlijk!

P.S. Van mijn blaar heb ik weinig last hij is nog dicht en niet heel dik! Blij mee🤗

ontroerend mooi je verslag van vandaag. leef met je mee! één ding is zeker in dit leven, en dat is dat er géén zekerheden zijn.. Alles veranderd niets blijft ooit hetzelfde... ook wij niet.. Toch nog heel veel innerlijke voldoening en genieten gewenst hoor!! Blijf er ondanks alles het mooie van in zien. super fier op jou!! greets from Belgium!

Greg & Chris 2016-05-28 11:09:24

Pak wat je pakken kan Vanes! Niets zal hetzelfde zijn als in je herinneringen, maar het gevoel van toen draag je altijd bij je........ 😘😘😘

Sandra 2016-05-28 11:54:19

😢..... Gelukkig staat het kasteel er nog prachtig bij. Alsof de tijd stil gestaan heeft in Dozza... Geniet nog maar van je dagje rust, morgen moet weer aan de bak! Uhhh fiets! Kus😘❤️

Luc 2016-05-28 13:19:26

Bah. Dat is toch een domper. De nare dingen in t leven. Nu voor de rest even genieten daar voor je de reis naar huis aanvaard. Ciao

Jelle 2016-05-28 14:54:59

Och wat jammer Vanessa maar toch fijn om zo samen te zijn na 8 jaar weer. Je ziet dat er veel kan veranderen. Maar trots zijn op je zelf dat kan je, nu je deze plaats hebt berijkt, echt top prestatie van je🏆🏆🏆🏆 Mooie foto's ook nu weer. Maar O hemel broek weer retour😱😱 Dat is echt niet leuk😡 Wat grappig die vuurvliejes zeg.... Veel plezier nog 😘😘

joke 2016-05-28 15:19:39

Wederom een mooi stukje 😊

Alain 2016-05-28 22:03:59

NEE niet je broek... aiaiai... en dan ook nog de domper van de onverwachte verandering. En ondanks die 2 missende, en op verheugde dingetjes wens ik je wel een prachtig weekkend toe met vooral lekker eten dan maar. Xx

Anna 2016-05-29 07:41:48

Verdrietig. Helukkig ben ke flexibel genoeg om je aan te passen in zulke situaties. Liefs win x