De vergeten broek

Italiรซ, Venezia

Het slechte weer van gister leek voorbij dus de Prosecco kreeg ik toch nog te zien met mooi weer. Alleen dat proeven ging hem niet meer worden, het was wel erg vroeg en ik had een lange etappe voor de boeg.
Het hele wijngebied duurde nog ongeveer 45km, ook Spumante werd er gemaakt. Erg leuk al die kleine bedrijven met hun eigen tanks vol wijn op het terrein. De heuvels in dit gebied zijn kort en stijl, niet makkelijk (be)werken, dan hebben ze het in de Bourgogne beter getroffen. Maar wel heel mooi om te zien, gelukkig dus toch nog kunnen genieten van de Prosecco!
En dan opeens zijn de bergen weg, ja als ik achterom keek zag ik ze nog maar dat fietst zo lullig.. Dit deel van Italië is gewoon plat, wel lekker even!

Na een 60 km schoot het mij ineens te binnen....Neeeee gotgotgloeiendegloeiendevinkeveren!! Mijn favoriete fietsbroek en mijn handdoek hingen nog te drogen op de camping! Ik kon wel janken, fiets niet even terug ofzo... Maar juist die broek, hij zat echt het fijnst en met al uren in het zadel is dat reete belangrijk ๐Ÿ˜. Het komende halfuur was ik boos op mezelf, stomme doos hoe kun je dat nou vergeten, en daarna werd ik nog bozer op mijzelf omdat ik het niet los kon laten, hallo! Het is maar een broek.... Met een kop op onweer ben ik Treviso doorgefietst, schijnt mooi te zijn, heb het niet gezien. Op een bankje in het park besloot ik de camping te bellen, en gelukkig was de eigenaresse bereid om mijn spullen op te sturen naar mijn familie in Italië! Daar kom ik vrijdag aan dus als het meezit heb ik straks mijn broek weer ๐Ÿ˜Š duimen maar!

In een kanaaltje waar ik langskwam zag ik een eend met veel puppy-eendjes. Ze zwommen heel dapper tegen de stroom in, zag er erg koddig uit. Toen ik half op mijn buik voorover in het kanaal hing om een foto te maken stopte er 2 wielrenners. Of ik mij wel goed voelde en of ik hulp nodig had, lol ๐Ÿ˜‚ nee ik lig het kanaal niet vol te braken maar toch bedankt. Wel weer attent en uiteraard volgde er een praatje.

Aan het eind van de middag moest ik nog een grote stad door, Mestre. Halsbrekende toeren uitgehaald over enorme rotondes en snelwegtoeritten maar he ik ben weer veilig op een camping! En echt heel erg moe! Dus morgen? Morgen doe ik even niets. De volgende etappe is namelijk ook weer 125km en ik heb daar morgen geen zin in, dat weet ik nu al ja ๐Ÿ˜œ
Ik heb van mijn hollandsche buren een heerlijk stoeltje te leen daar ga ik de hele dag in zitten, nou ja proberen ๐Ÿ˜Š

Leuk: Prosecco en de eendjes
Niet leuk: m'n broek en moe

Dag afstand:130km
Totale afstand: 2303 km
Gemiddelde: 16 km/h
Hoogtemeters: 739 m

Camping & plaats: Serrenisima bij Venetië
Warme prak: een enorme gegrilde kippenbout van de slager! En verse tomaten en ravioli met ricotta en spinazie! Zo dat was het lekkerste maal sinds ik weg ben.

Ha Vnes, Met veel plezier lees ik je verslagen en kijk ik uit naar de volgende dag. Zelfs de kinderen vragen telkens waar je nu bent.

Jolanda van Schie 2016-05-25 08:54:06

Dank voor wederom een hilarisch stukje proza! Ik ga nu al beginnen met piekeren over goeie broek-grappen voor wanneer je weer terug bent ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Groet!!

Vincent 2016-05-25 08:54:52

Geweldig, wat schrijf je toch altijd grappig, zit grinnikend je verhaal te lezen en zie het voor.......je favoriete fietsbroek achterlaten grrrrr Xxx Francis

Francis Oosting 2016-05-25 09:08:43

Oh oh oh wat een belevenis weer๐Ÿ˜‚ niet leuk van broek maar dat komt misschien nog goed, afwachten maar๐Ÿ‘–๐Ÿ‘–๐Ÿ‘– En dat achterom kijken als je fiets betreft....ik geloof verdomd dat dat je ook lukt๐Ÿ™ˆ Maar doe maar niet proberen hoor๐Ÿ˜‰๐Ÿš‘ Haha en met die eendjes, ze zijn schattig maar jij bent me er ook ๐Ÿฅ๐Ÿค Nou lekker uitrusten vandaag en energie op doen voor de volgende 125 km๐Ÿš€๐Ÿš€๐Ÿš€๐Ÿš€๐Ÿš€ En vergeet niet te genieten van al het moois. ๐Ÿ˜˜

joke 2016-05-25 09:13:18

BROEK AAN!!! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Ankie 2016-05-25 09:13:30

Ach gossie Cossie, arme jij en arme broek! En arme Bonnie dat je geen proseccootje hebt kunnen scoren... Gelukkig worden jij en de favo bilbekleding eind van week weer herenigd ๐Ÿ’ช๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป. Veel mooie momenten nog! ๐Ÿ˜˜

Judith 2016-05-25 12:26:24

Een broek van een verhaal. Gelukkig is de optie om je vrijdag behalve je met je familie, ook met je broek te herenigen, want eerlijk is eerlijk na al die km's voelt de broek ook een beetje als familie. Geen kledingstuk op deze wereld die op dit moment jouw derriรจre beter begrijpt dan die broek. Jammer dat je het mooie proseco enkel achterstevoren kon bewonderen, want inderdaad het achterstevoren fietsen lijkt me geen goed idee, al hoewel als je nu gewoon een fles proseco leeg klokt je vanzelf achterstevoren gaat fietsen maar dan loop je het risico om je er niet genoeg van te herinneren om het mooi te vinden. Kortom dilemma's Hier weer genoten van je stukje, fietsend Italiรซ lijkt me tot nu toe een stuk vriendelijker dan fietsend Nederland. En fijn dat al die mannetje in lycra zich om je bekommeren. Geeft ons een veilig gevoel.. Geniet van morgen, van je geleende stoel en al het lekkere eten wat je daar kan eten. We kijken al weer uit naar je volgende avontuur ๐Ÿ˜˜

Anna 2016-05-25 17:10:03

Mooi verslag, Vnes, ik heb hardop zitten lachen bij het lezen! Veel plezier bij je familie. Liefs Win