Geluksvogel? Net niet ☔️

Duitsland, Straubing

Gisteren zat ik op de fiets (waar anders) te denken dat best lollig is dat het morgen gaat regenen. Want morgen zou ik door Regensburg fietsen 😁 hoe toepasselijk!
Maar nee, de regen liet nog even op zich wachten, best lang eigenlijk, wel 75 km lang, Yeeha!
Regensburg was echt de moeite waard, met een enorme Dom, zo groot dat hij niet op de foto paste, toen alle Dom bewonderende toeristen maar op de foto gezet 😂👍

Inmiddels zat ik op de Donau radweg, een redelijk bekende fietsroute door Zwitserland en Duitsland toen ik mijn eerste soortgenoot ontmoette. Ik maakte net de foto met de paarse bloemen toen hij aan kwam fietsen met een enorme bult bagage op z'n fiets! Hij stopte en we hebben echt even leuk staan praten. Max komt uit Frankrijk en gaat 6 maanden fietsen, o.a naar Rusland 😳 en was inmiddels twee weken op pad. Veel plezier & succes Max! (6 maanden en Rusland poeh ik moet er niet aan denken😁).

De hele dag ben ik achtervolgd door indrukwekkende donkere luchten. Maar geen spatje regen! Pas toen mijn tentje bijna stond begon het te plensen. Snel naar binnen, boel aan kant, nog wat gegeten en toen gaan douchen. Omdat er vlakbij een supermarkt was, en het inmiddels niet meer regende, ben ik daarna lekker uitgebreid mijn voorraden gaan aanvullen. Helaas toen ik uit de supermarkt kwam regende het toch weer, en flink. Maar mijn regenbroek ligt in de tent..... Oops muts!!!
Dus nu onder een afdak met free WiFi maar n verslagje tikken, 3km in de regen is wel ver als je daarna je zooi niet kan drogen😁

Eenmaal terug op de camping, kwam ik er achter dat er een riante overdekte keuken was (dingen die overdekt zijn en waar je kan staan zijn al gauw riant onder deze omstandigheden), daar heb ik op het gemak een pastaatje in elkaar gedraaid terwijl mijn broek aan mijn lijf kon opdrogen👍 Het werd onverwacht gezellig in de keuken, een stel uit London (op de fiets) vluchtte ook de keuken in voor de aanhoudende regen en samen hebben we gegeten, gedronken en gelachen. Ook zij gaan 6 maanden fietsen in iedergeval naar Turkije. Zo zie je maar 10 dagen geen soortgenoten en dan 3 op een dag.
Wel fijn na al die bejaarden en caravans. (Heb niets tegen bejaarden of caravans maar het is toch een ander gesprek)

Leuk: Regensburg en de soortgenoten
Niet leuk: dat m'n regenbroek in de tent ligt

Dag afstand: 75 km
Totale afstand: 1261 km
Gemiddelde: 17 km/h
Hoogtemeters: 264 m

Camping & plaats: stadcamping Straubing
Warme prak: fusilli met courgette, sjalot gehakt tomatensaus en parmezaan (gisteren zijn het pannenkoeken geworden het was immers droog en ik verveelde mij een beetje, had al n halve middag genikst!)

hoe minder je aan hebt, hoe minder er nat kan worden haha.. ga toch maar voor droog nu hoor, de bloemetjes hebben nu wel water gehad, en jij kan er als duiker ook wel weer tegen.. toch..

Greg & Chris 2016-05-12 17:37:10

Zachtjes tikt de regen tegen je tentje aan... Lalalalalalala is een liedje 😃 Als je het liedje niet kent dan zing ik het voor je als je terug bent. Je bent voor ons een soort verslaving aan het worden, bij de mail pop-up in de namiddag avond beide direct kijken of de kleine Cos al weer een verslag geschreven heeft. Aankomende dagen hoop ik dat je genoeg gekke motivatie liedjes hebt om de regen te gaan trotseren. Uiteraard bij gebrek aan motivatie wil ik best leveren 😉 Gaan hier de aankomende dagen extra hard aan je denken. Wij fietsen kleine mini etappes met je mee in rainy vogezen en kijken uit naar je volgende verslag(en)

Anna 2016-05-12 18:32:37

vnes, wat een leuke reisverslagen! En wat goed dat je daar elke dag de energie voor hebt. Ik ga je vanaf nu elke dag volgen. Vier je nog mijlpalen onderweg? 1000 km, grensovergang etc. Ik wist trouwens niet dat je zo gek op worsten bent. Ik hoop dat je voorlopig weer even droog houdt. Hou vol! Ook een keertje uiteten gaan hoor. Liefs win

Winnie 2016-05-13 01:08:11

Ooo wat een belevenissen weer en je schrijft echt te leuk! Xxx