Wat een dag!

Nederland, Warder

Zo de eerste dag zit er op! Nou ja het fietsen dan. Ik was verbaasd over hoe snel ik in de vakantiemodus zat. Alle drukte van het werk was al heel snel naar de hele verre achtergrond. Het voelde alof ik al dagen onderweg was. Dat windje mee en de schitterende hollandsche luchten hielpen daar zeker bij!
Langs de Amstel fietsend hingen er indrukwekkende zwarte wolken, heb ze uitgebreid op de foto gezet. Ik had beter mijn regenpak kunnen aantrekken in plaats van naar dat indrukwekkende wolkendek te kijken... het duurde erg kort voor ik een enorme wolkbreuk kado kreeg. Gelukkig redelijk optijd een boom gevonden om onder te schuilen, na een kwartiertje kon ik verder, lekker zonder regenpak. Via de Amstel fietse ik zo Amsterdam in, wel grappig om er doorheen te fietsen maar blij dat ik er weer uit was, best druk om door heen te manoeuvreren met een bepakte fiets 😬.
Ergens in de polder zag ik een ooivaar een muis dowloaden, dat arme muisje piepte en piepte maar t hielp weinig, gloep weg muis! In de middag kachelde ik door Durgerdam, Monnickendam en Volendam, veel toeristischer gaat bijna niet, even waande ik mij in Azië.. bij de supermarkt in Volendam stonden een paar Japanners met een iPad foto's te maken van orchideeën, kon het niet laten om daar een foto van te maken 😂.
En hop door naar Edam! Edam zal ik niet snel vergeten, Edam dat is het dorp waar deze vakantie al weer bijna eindigde...in een heel smal straatje kwam ik een UPS busje tegemoet, ik dacht het past wel... maar het paste niet... daar lag ik tussen het busje en een geparkeerde auto, vol op mijn muil!
Gelukkig reden we alletwee nog geen 5 km per uur maar leuk is anders!
Wat er mis ging? Nou ik was moe en ik was vooral even vergeten dat die voortassen aan mijn fiets mij breder maken dan normaal...ik bleef met een voortas hangen achter de bumper van de geparkeerde auto 😩. Arme ik en arme UPS man, die was ook flink geschrokken. Maar op wat blauwe plekken, een gebroken haakje van een tas, een geschaafd stuurlint, en verkreukeld ego na, lijkt het allemaal mee te vallen, gelukkig!
Op de camping was het nog een uitdaging om een stukje gras te vinden wat niet onder water stond, maar het is gelukt. De nieuwe tent staat, niet heel idyllisch tussen caravan, container en aanhangers maar he ik klaag niet! Er is een tafel en stoeltje dat vind ik minstens zo belangrijk 😏.
Ik was net halverwege mijn avondprak, die heel gezellig was met een bietsende viervoeter, toen het begon te regenen... grrr kan een mens nou niet ff rustig eten? Nope! Nu zit ik in de recreatieruimte (hoppa die hebben we ook nog hier!) te luisteren naar de regen op het dak, en te hopen dat mijn nieuwe tentje een goed tentje is en het daar binnen dus ook droog blijft! Hij ziet er best schattig uit mijn nieuwe tentje maar hij voelt wat claustrofobisch aan, ff wennen dus😶 straks lekker slapen en hopen dat ik morgen niet te veel last heb van die blauwe knie en elleboog!

Leuk: de ooievaar en de wolken
Niet leuk: te innig contact met een UPSbus

Dag afstand: 112km
Camping & plaats: mini de kleine weel inEdam
Warme prak: . Rijst met champignons, sperciboontjes en saté (nee idd geen pasta met worst... ik dach ik doe het gewoon niet, vandaag😜)

Je had wel iets beter weer moeten uitzoeken. Maar weer heel veel fietsplezier gewenst.

Corrie. 2017-09-15 19:39:43

BAM zo op je bakkes! Dat is niet fijn en ik hoop inderdaad dat behalve de ego schade en wat schaafplekken de schade echt zo beperkt is als je omschrijft. Vandaag veel aan je gedacht maar omdat ik wel 2 keer droog over was hebben Jelle en ik zojuist nog een nat ritje terug gemaakt... vanaf snowworld... das nie zo ver nee 😬. Hopend dat je iet wat claustrofobische schattige tentje echt zo droog is als je hoopt en anders gewoon gillen dan kom ik een droog tentje brengen 😘

Anna 2017-09-15 20:36:57

Wat een eerste dag, ik hoop dat de blauwe plekken meevallen morgen. Gelukkig is je fiets nog heel dushi. X Francis

Francis 2017-09-15 21:54:42

sorry maar ik moest echt wel lachen, de sappige manier waarop je schrijft. maar doe een beetje voorzichtig hoor! bike wij volgen! grts Chr= & Greg