Blij met de Mulkerij 🤩

België, Tienen

Toen ik even na half negen mijn tentje uit tijgerde was mijn stalker al verdwenen. Ha het rijk alleen! Een zeer vochtig rijk, dat dan weer wel. En dat zou nog wel even zo blijven. Een gigantische spar scheidde mij van de zo gewenste ochtendzon. Bij het ophalen van het bestelde brood moest ik wel even lachen. De bestelde ‘baguette ancienne’ bleek een gigantisch gevaarte🤣. Er pasten denk wel 3 normale baguettes in deze unit. Maar och wat was hij lekker! Mega knapperig en, vanwege de dikte, een flinke hoeveelheid klef wit brood om lekker te plukken en zo, met niks erop, in m’n giechel te proppen. Wederom heel blij met mijn stoeltje, ik kon lekker zitten zonder last van het natte gras! Tegen 10:15 was ik wel echt verkleumd en ben ik gaan inpakken. Al moest ik maar 50 km, dus nog te vroeg op de fiets, wellicht was er onderweg genoeg te bekijken om die 50 km wat uit te smeren over de dag. Helaas! Van Namur naar Hoegaarden (42km) fietste ik weer op oude spoorbaan, geen enkel verzetje onderweg. Ook Hoegaarden zou ik voorbij zijn gereden als ik de route volgde. Maar voor Hoegaarden maakte ik een klein ommetje. Het was pas 13:30 en de camping zou ik al 5 km verderop bereiken. Hoegaarden is de grens met Wallonië / Vlaanderen, oftewel het eerste Vlaams sprekende dorp. Ik reed richting centrum, vastbesloten hier een pintje te pakken. Tot mijn grote verbazing was er geen enkel terras open in het centrum. Wat sip fietste ik Hoegaarden weer uit om m’n route weer op te pakken. Fietste ik toch nog langs een terras! Direct neergestreken en een Hoegaarden besteld 🤣. Tegen 14:15 was ik dan toch bij de camping (de Mulkerij). Dat werd spannend… ik zag vanmorgen op Google Maps dat reserveren verplicht was. Tsja dat was nu rijkelijk laat dus besloot ik het gewoon te gokken. Ik moest aanbellen bij een huis, kon met geen mogelijkheid het terrein op. Gelukkig werd er open gedaan en mocht ik ook kamperen. U heeft geluk dat ik thuis ben, zei de gastheer terwijl we over een 14de eeuws kasseienpad naar het tentenveldje liepen. Nou inderdaad! Wat een walhalla hier! Na een uitgebreide rondleiding kwam ik er achter dat het hier goed vertoeven is! De koelkast is gevuld met lokale biertjes en afrekenen gaat in het potje op de koelkast. Een grote stekkerdoos voor opladen van m’n powerbank, een overkapt droogrek, overkapte picknicktafels, een waterkoker en dus een koelkast. Maar als klap op de vuurpijl…. Kippen! Loslopende gezellige kippen 🥰 Ik sta alleen op een grasveld tussen fruitboompjes in de volle zon, beter word het niet! In de supermarkt (loopafstand) had ik het even zwaar. Mijn hemel wat een luxe en wat een keus! Er waren zelfs hardgekookte eitjes te koop, gepeld en al, per twee verpakt. Heel even twijfelde ik om een hele vers gegrilde kip te kopen maar dat was gewoon te veel🤣. Morgenochtend eindelijk eens ‘platte kaas’ (kwark) voor m’n ontbijt, die staat samen met m’n eitjes in de koelkast 👍. En vanwege de korte etappe morgen heb ik een herkansing voor luieren in de ochtendzon😀.

Dagafstand: 54 km
Totale afstand: 1501 km
Leuk: de camping
Niet leuk: de route
Warme prak: paprika, champignons, sjalot, knoflook en gehaktballen met stokbrood

P. S. Inmiddels zijn er nog twee fietsers gearriveerd, vader en zoon zo te zien, wordt vervolgd…
P.S. P.S. Kippies vinden giga baguette ook lekker 😋

Hou vol!!!

Gerrit 2021-09-17 20:12:16

Haha, een koelkast vol lokale biertjes. Gevaarlijk, je wilt ze vast allemaal proberen. Ik probeer de mussen achter in mijn tuintje ook te trainen dat ze uit mijn hand durven eten, gelijk de kip op je camping of de mussen bij vele terrassen. Ik besef dat ik eigenlijk nooit superbaguette of appeltaart aanbied. Dat biedt perspectief, het appeltaartseizoen (goudrenet) barst bijna weer los. Afijn, voor uw vervolg zet ik in op voor-de-wind, leuke fietsroute (landschap) en aangenaam zonnetje.

Jos 2021-09-17 20:44:34

Oooh, ik wil met jou ook een Hoegaarden (of meer) drinken. Heerlijk biertje!!! We nemen dan wel die gebraden halve kip hoor. Nog ff meid. Genieten hoor🤩🤩😘