Waterfietsen en verzopen groente

Zwitserland, Thal

En wederom de hele nacht regen, voor de variatie met onweer dat had ik s'nachts nog niet gehad, maar gelukkig niet heel dichtbij. Tegen 7:30 werd het droog dus ik eruit voor een ontbijtje. De tent even afgedroogd want die was zeiknat (logisch) en toen naar het sanitairhok om mijn bidons te vullen. Kom ik terug regent het weer! Nee he, kan ik weer opnieuw beginnen, en ik heb de laatste paar dagen al niet heel veel zin meer om die tent elke keer weer op en af te breken 😁. In mijn tent gewacht tot het droog werd, de lucht zag er licht uit dus ik had goede hoop!
Na een half uurtje werd het inderdaad droog, maar voor ik mijn tentje had ingepakt regende het al weer, en dat van die lichte lucht was ook verleden tijd. Onder het afdak van het sanitairblok stond ik moed te verzamelen, ik had namelijk geen haast met en korte etappe voor de boeg, toen een meneer mij aansprak over het weer. Het bleek een Nederlander en ook nog een leuke, en voor ik het wist stond ik koffie te drinken onder het afdak van hun oude VW camperbus, supertof ding!
Bleek dat zij ook een tijdje in Leiden hadden gewoond, en graag veel reisden dus genoeg om over te kletsen! Tegen 11:00 kon ik mijn vertrek niet langer uitstellen dus regenpak aan en gaan!! Dááág leuke mensen met toffe bus, ik moet gaan want ik heb een afspraak met een trein! In het begin fietse ik weer langs de Rhein, en later werd het een afwisseling van boerenland en industrie, de constante factor was de regen. Op een gegeven moment fietste ik Oostenrijk weer in! Er was, in tegenstelling tot gister, een oude grenspost en borden, dus toch nog even het Liechtenstein bord op de foto! In Oostenrijk fietste ik langs een supermarkt, ik rook de betaalbare groente, en inderdaad! Heel betaalbaar geshopt en daarna weer Zwitserland ingefietst. Het was hier absoluut natter dan normaal voor de tijd van het jaar! Veel akkers waren ondergelopen, de sla, courgette en koolrabi gaf ik weinig kans op overleven, misschien dat de andrijvie het wel ging halen.... Sneu voor de boeren. En ook een beetje voor mij, het was soms weer echt waterfietsen 🚲😢. Ik had ook geen idee meer of ik nog bergen zag, er hing allemaal bewolking voor. Maar mij hoor je niet klagen hoor! Alles beter dan wind tegen 😜. Toen ik bij de camping kwam werd het eindelijk wat droger. Tentje maar weer eens opgezet, en daarna met n blikje bier op mijn zitmatje voor de tent begonnen aan dit verslagje. Een kwartier zat ik op mijn matje toen mijn Zwitserse buren aankwamen of ik een stoeltje wilde, nou heel graag! Beter dan dat natte gras! En deze stoel heeft zelfs een ingebouwde blikhouder! Gemak dient de mensch! 👍. De stoel zat heerlijk en het was droog! Daardoor bleef ik net even te lang zitten.. (Zag nu wel dat de besneeuwde bergen inmiddels zijn ingeruild voor groene heuvels) Er was ook een picknick tafel op de camping waar ik besloot te gaan koken, niet overdekt...Dat werd een spannende sessie, wat een donkere lucht opeens😱 ..... maar gelukkig hield ik het droog al heb ik me wel wat opgejaagd gevoeld tijdens het koken en eten😁. Morgen nog 1 etappe van rond de 90 km en de laatste camping.. Het eind is nu echt in zicht.

Leuk: aardige mensen
Niet leuk: verzopen groente

Dag afstand: 64 km
Totale afstand: 3248 km
Gemiddelde: 17 km/h
Hoogtemeters: 164 m

Camping & plaats: Idyll in Altenrhein
Warme prak: pasta met salami gele paprika, sjalot, tomatensaus en parmezaan

Laatste loodjes ☺☺☺ zet m op!

Alain 2016-06-09 20:04:04

De laatste loodjes wegen denk ik serieus het zwaarst. Dappere dodo, super gaaf weer dat je toch je tentje op zet en afdroogde en nog een keer afdroogde en dan toch nog maar een keertje... De herhaling herhaalt zich niet alleen in het elke dag fietsen maar dus ook zeker in het afdrogen van je tentje tijdens de regen. Maar wat had ik je een droog en warm weer toegewenst zo die laatste dagen. Want zelfs regen gaat na een tijdje voelen als wind tegen. Morgen de allerlaatste keer je tentje inpakken om op je fietsje te stappen. Mensch wat een avontuur tot nu toe en ik vind het super dat je dat het met ons deelt. Genoten van elke letter heb ik hier een beetje nostalgisch gevoel door het nadere van het einde van je verslagen.. Al ben in super blij om je straks weer een keertje live te horen mopperen over regen, stinkende mensen, te dure groente en wind tegen. Nog even door de natte appel heen fietsen en ik kijk uit naar het verslag van je laatst etappe 😘

Anna 2016-06-09 20:25:45

He bikkel. wat een panache zo de laatste dagen. Als ik straks door de regen fiets in de alpen denk ik aan jou en valt t allemaal wel mee als ik in het appartement onder een lekkere warme douche sta ;-)