Huh!! Thuis!! šŸ¤£

Nederland, Leiden

Gisteravond keek ik in de NS app of ik daar ook kaartjes kon kopen, ik was m’n chipkaart vergeten maar zou zaterdag met de trein naar huis gaan. Ik besloot gelijk maar even te kijken wat de trein tijden waren. Zie ik dat er zaterdag alternatief vervoer is! Tussen Sittard en Roermond zouden geen treinen rijden maar bussenšŸ¤¬. Nee dan kan de fiets niet mee. Ik had zo geen zin in dat gedonder dat ik besloot om dan toch de vrijdag maar naar huis te gaan, in één keer door naar Maastricht. Makkelijk gezegd, de fiets mag namelijk tussen 16:00 en 18:30 niet in de trein en er moest nog een slordige 75 km worden afgelegd tot Maastricht.! Het plan was om in de ochtend te luieren, ‘s middags te fietsen en dan 18:30 de trein pakken vanuit Maastricht.
Door al dit gepieker en geplan viel ik pas tegen 23:00 inslaap om vervolgens om 00:30 weer wakker te worden van onweer en fikse regen. Wat een kutnacht. Tegen 05:45 ging ik plassen en zag dat m’n hele tent vol naaktslakken zat, daarnaast stonk het enorm naar kattepis. Godver en gadver! Ik bleef absoluut geen minuut langer daarzo, niks luieren, inpakken (zonder slakken) & wegwezen. Dan kon ik misschien zelfs nog voor 16:00 in Leiden zijn ik hoefde tenslotte alleen maar de Maas af te fietsenšŸ‘. In theorie is dat makkelijk, maar als hele delen van je route volledig zijn opgebroken… wat mij echt nekte was de complete afwezigheid van omleidingsborden, dit deel van België was gewoon een giga bouwput. Ik merkte op een gegeven moment dat ik op de snelweg beland was doordat ik een bord met 110km/h passeerde! Oké niet grappig maar levensgevaarlijk! Zal het op je geweten hebben op deze manier een ongeluk te veroorzaken of erger… Op een weg naast de snelweg liep een vrouw en heb haar om hulp gevraagd. Samen mijn fiets over de betonnen railing getild en veilig verder! En nee ik ben geen oprit op gefietst! Alles was gewoon chaos daar tot Luik. Inmiddels ben ik Luik fan want ook op de terugreis was Luik gewoon een makkie vergeleken bij de uren ervoor. Ze hebben een aantal fietspaden onder bruggen door laten lopen waardoor je gewoon nauwelijks kruisingen hebt en vlot door kan. Luik eenmaal voorbij werd de weg naar Maastricht bekend en easypeasy! Lekker rechtdoor met de wind in de rug! De voorspelde regenbuien bleef ik steedsvooršŸ‘ Ik ging gewoon optijd in Maastricht zijnšŸ¤—šŸ¤—šŸ¤—. En ja hoor om 12:30 zat ik in de trein. Kapot maar blij. De veel te korte nacht en chaotische rit waren killing. In de trein heb ik tot Utrecht enkel voor mij uit zitten staren. Overstapje en verder staren. Van het station Leiden Lammenschans naar huis voelde raar. Hoe was ik hier nu opeens beland? Maar het voelde ook superfijn, lekker thuis! Zo terug kijkend ben ik heel blij dat ik gegaan ben al waren de laatste twee dagen echt niet leuk op enkele momenten na. Heb ze wel doorstaan en dat geeft vertrouwen. En ik weet zeker dat deze hele trip een stuk minder leuk was geweest in de stromende regen bij 14 graden!

Dagafstand: 77km
Totale afstand: 827 km
Warme prak: pasta spinazie šŸ¤—

huh? grote smurf was nog aan het piekeren voor een laatste wijsheid!