De anale symfonie

Nederland, Mill

Ja ook ik laat wel eens een windje. Maar de mensen op deze camping….. gewoon voluit toeteren uit je aars alsof je thuis (of op de plee) bent…. Ik heb dat in de afgelopen jaren echt nog nooit zo meegemaakt. Gisteravond trakteerden mijn achterburen mij op een waar concert. En ondertussen door kletsen of er niets aan de hand is. En vanmorgen had ik nog amper m’n luiken open toen mijn naaste buur er één liet waar z’n tent absoluut van op steeg. Ach misschien ook wel fijn dan ben je ‘t maar kwijt.
Het eerste nachtje in de tent was wennen, veel wakker maar ik lag gelukkig wel lekker. Tegen half 7 was ik klaar met liggen en besloot op het gemakje in te pakken en te ontbijten. Ondanks dat ik alles echt op het gemakje deed fietste ik toch om 08:10 al van de camping. Het was prima weer en, net als gister, wel wat veel wind maar als je die voornamelijk zij/mee hebt mag je niet klagen. De route door het land van Maas en Waal was soms bekend maar toch ook wel nieuwe stukken gefietst. Veel ooievaars vandaag in alle versies die je kan verzinnen. Foeragerend op pas gemaaid weiland, volle nesten met jongen op een oude fabrieksschoorsteen en in hoogspanningsmasten. Ook aan koeien geen gebrek! Een stel jonge koeien vonden mij wel eng en deinsden terug toen ik mij bij het hek melde, de wat volwassenere dames waren nieuwsgieriger en vooral minder gestrest. Wat wordt ik toch altijd blij van koeien 🤗. Door de koude wind vandaag was uitrusten wat lastig. Even lekker zitten was er niet bij. Dit in combinatie met de kortere dagafstanden (al was vandaag de langste etappe) en wind mee maakten dat ik om 14:05 al op de camping was🤣 En ja, de boodschappen waren ook al binnen 👍. Gelukkig een heel fijne rustige camping met schapen, biets-kippen, hoenders en een grote overkapping met tafels/stoelen, magnetron en koelkast! Geen straf om hier al vroeg te zijn. Na het eten nog een klein wandelingetje gemaakt en nu lekker niks!

Dagafstand: 94 km
Totale afstand: 162 km
Warme prak: haricots verts, taugé, rijst en saté 🤪

ik ben met één brander ter beschikking ingesteld op eenpansmaaltijden, met kamperen. Ik ben dus eigenlijk nieuwsgierig (niet meer dan een beetje hoor en jaloers kan je het echt niet noemen) hoe je bovenstaande warme prakje allemaal goed bereid tegelijk op je bordje krijgt. Klasse! 😜