Klaagzang

Nederland, De Lutte

Dit verslag word een klaagzang, je bent gewaarschuwd.
Wat een kakdag! Hieronder een bloemlezing van de tegenslagen, wellicht hier en daar nog een positieve noot..mischien ook niet.
De dag begon met een rit over de Sallandse heuvelrug, wel echt mooi, maar veel onverharde, en door het slechte weer moeilijk begaanbare paden. Ploeteren door de drab is even leuk maar niet de hele tijd! Van de slechtste paden heb ik geen foto's, afstappen kon echt niet zonder er natte drab voeten bij kado te krijgen. Ik verlangde naar het asfalt van gister. Sommige paadjes waren zo smal dat mijn voortassen de berm raakten, hallooo dit is geen fietspad meer! Vandaag was wel goed voor het terug krijgen van mijn zelfvertrouwen dat na mijn ontmoeting met UPS toch wat verkreukeld is, er was best wat fietskunst voor nodig om op het zadel te blijven zitten. Hoogtepunt: de paddestoelen onderweg. Nee niet die ANWB dingen. De heide was inmiddels zo goed als uitgebloeid.
Het was koud vandaag, 11 graden is geen feest en al helemaal niet als het soms ook nog miezert. Echt zo'n kou die al je botten intrekt, heb de zon niet gezien. Ben er ook achter waarom ik eigenlijk niet van bos hou, het zijn niet alleen de bomen die je uitzicht belemmeren maar vooral het daglicht wat niet doorkomt, zeker op zo'n grijze dag, donker, vochtig en deprimerend zo'n bos.
En toen na 60 km hield mijn roze lijntje opeens op๐Ÿ˜ฑ. Voor de lezer: op mijn Garmin zie ik de hele tijd een roze lijn zodat ik precies weet waar ik heen moet. Kak! En nu? Ik zag mijn roze lijn weer verschijnen 50 km verderop!! Dus dat betekent dat ik 50km lang op bordjes moet letten en beslissen moet welke kant ik heen ga! En alle slechte paden van vanmorgen hadden al zoveel vertraging opgeleverd ๐Ÿ˜ค. Deze mislukte postduif had een fikse uitdaging voor de boeg! Bye Bye relaxed fietsen! Tig keer verkeerd gereden en weer omgekeerd, na 35 km zag ik een ANWB paddestoel naar het dorp waar ik heen moest, vast een shortcut maar die kon ik gebruiken, het werd al laat en ik had het nogsteeds koud! Eenmaal in het dorp de Lutte een supermarkt gevonden. Kom weer uit de supermarkt zeikt het van de regen, dus eerst maar een latte macchiato besteld bij de tent ernaast. Een latte macchiato met zo veel houdbare melk, echt waar een bom op die tent, schande! Toen toch maar m'n regenpak aan en hop naar de camping. In de stromend regen fietse ik langs een camping en zag ik dat ik voor de camping waar ik eigenlijk heen wilde nog door 3km drab bospad moest. Wat zou er mis kunnen zijn met deze camping? Ik besloot te kiezen voor de camping waar ik voorstond. Geen zin meer in drab. Fout fout fout! Ingecheckt en betaald kom ik op het terrein, zie mijn plek en kon wel janken! Er is hier gewoon geen gras! Ik kon mijn tent gewoon gaan zetten op fucking zand! Ik HAAT zand! En vooral nat zand! Dat plakt overal aan en gaat niet meer weg voor het droog word. En daar zat het probleem, het is fucking najaar, het wordt niet meer droog! Maar weer vertrekken leek mij ook geen optie, die andere camping was ook in het bos, straks hadden ze daar net zo weinig gras... vloekend en tierend mijn tent opgezet! Het is hier wel echt mooi maar wat een kutplek! Hoe krijg ik morgen mijn tentje redelijk zandloos in m'n tas? Om over m'n overige zooi nog maar te zwijgen! Zand schuurt de maag, ja en mijn tent! Dat helpt vast niet om de boel waterdicht te houden... nou ja eerst maar ff douchen, eten en zonder zand ik m'n slaapzak komen, morgen is pas morgen. Het sanitair is verwarmd en heel schoon maar ik had liever gras! Koken kan gelukkig onder n afdak en staand onder het koken en eten sta ik dit relaas te schrijven. Wat een armoe vergeleken bij de afgelopen drie dagen! Maar snel naar bed en op naar mogen, wish me luck met de zandzooi! Vamos ala playa ohohoohoo, vamos ala playa ohoohohoo (kutlied maar wel toepasselijk met dat zand)

Dag afstand: 108km
Totale afstand: 417 km
Hoogtemeters: 300 m
Camping & plaats: weet ik veel hoe het hier heet
Warme prak: bruine en kidney bonen met paprika tomaat en rundersaucijsen (heerlijk!)

Balen dushi, maar mijn dag is weer goed. Wat kun jij toch fantastisch een stukkie schrijven, ik zit lachend aan tafel achter mijn boterhammetje....haha Ik wens je vandaag een zonnige dag, goede fietspaden en een kampeerplek zonder zand.

Francis 2017-09-19 12:44:51

We leven met je mee, wensen je een zandvrije verderzetting. In Japan op de tocht hadden we een keer zelfs als enige mogelijke standplaats (oke wildkamperen welliswaar) in de zandbak van een speeltuin.. Dan heb je het ook liever droog hoor! Je doet ons wel weer lachen, geen uitlachen laat dร t duidelijk zijn, wel de manier waarop je schrijft is zo humoristisch. Voordeel van zon kut-kak-kl..-dag is dat het alleen maar beter kan worden. HIer is het nu stralende zon, hoop voor daar van t zelfde. trap ze!!

Chr= & Greg 2017-09-19 12:51:08

Ik wil een link naar een Sara Kroos nummer hier neerzetten. Maar ik doe het niet! Lief, hรฉ? Dus dan dit maar: hier regent het ook! Fietze!

ankie.phone.home 2017-09-19 14:02:59

Wat een leuke verhalen weer, we zitten ze weer met veel plezier te lezen. En jij hebt wat met regen. Ik wed dat als jij in de woestijn fietst het nog gaat regenen. Veel plezier verder, hoop dat je nog wat droge dagen krijgt. groetjes Bettina en Anita

Anita 2017-09-19 15:14:20

En in gedachte zing ik keihard voor jou; zomaar een dag, zomaar een dag! Een waarin ik zelf alles mag. Zomaar een dag, zomaar een dag https://youtu.be/vJJFQe90j08 Met de link er maar bij omdat je anders wel heel veel tekst mee krijgt. Denk aan je en ik was net bezig met als ze nu niks laat horen dan ga ik contact zoeken want het onweerde gisteren bij ons heel erg hard en dan zie ik je liever een klaagzang over zand schrijven en plaatsen dan dat je een nos berichtje wordt. Als in: woeste fietsende zandvrouw door bliksem getroffen. Bij haar spullen zijn nog bifiworstjes en erwtjes aangetroffen. Wel mega veel respect voor je nu je zo dapper doortrapt. Vanaf donderdag voorspellen ze beter weer ๐Ÿคž dikke zand ๐Ÿ˜™

Anna 2017-09-19 15:16:53

Ach gossie Cossie. Ik voel zo met je mee. (staat "When the rain begins to fall" al op je playlist?) En dan toch zulke mooie foto's plaatsen bij deze k**dag ๐Ÿ˜ข.

femke 2017-09-19 18:04:06

He Jakkes! Wel weer prachtige foto's! Hou vol! Je kan het:-) dikke kus van ons!

Luc 2017-09-19 20:56:22

Ik denk in beelden en heb tijdens het lezen van dit verslag naar een slapstick zitten kijken๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ ik wens je nog heel veel fietsplezier en heel veel zon๐ŸŒž