Van bevroren tent naar korte broek en scheisse camping

Oostenrijk, Villach

Vanochtend werd ik wakker van de kou, rond het vriespunt..., ja mijn neus ja, die voelde aan als rond het vriespunt. Maar buiten was het kouder, mijn tent was gewoon bevroren! En m'n zooi weer koud en klam. Gelukkig een strak blauwe hemel dus dat kwam wel weer goed.
De eerste 12km waren loodzwaar, ik wist dat ik een pittige klim in het vooruitzicht had en ook dat de bedenker van de route adviseert om 2 dorpen eerder de trein te pakken, maar dat het niet onmogelijk zou zijn. Ah niet onmogelijk, mooi dan doe ik het wel want na 7km zou er een beloning volgen, een waterval dwars door het dorp heen. Na 4,2 km had ik al 230 meter geklommen, grote stukken lopend. Soms was het zo steil dat mijn schoenen amper genoeg grip hadden om mij en mijn fiets naar boven te brengen. Regelmatig moest ik stoppen om op adem te komen, ja dit was pittig! En prachtig! Steeds had ik uitzicht op het dal waar de camping van afgelopen nacht lag๐Ÿ˜€ De waterval was indrukwekkend, helaas stond de zon niet goed voor een mooie foto. Tijdens de klim begon ik te twijfelen of die alpenpas beklimming straks in Zwitserland wel zo'n goed idee is, dezelfde bedenker als van deze route adviseert ook daar om een trein te pakken.... Ach heb ik weer wat om over na te denken. Die pas stijgt wel veel geleidelijker dan deze steile ellende.
Nog 5 km door, gelukkig minder steil, naar de trein. Trein? Jep! De weg houdt daar gewoon op en alle fietsers en auto's moeten op de trein. Die zou mij in 12 km naar de andere kant van de berg brengen, riant! Ik had geen idee van de dienstregeling maar ik zou wel zien. Toen ik aan kwam fietsen stond er n rij auto's te wachten. En hè, ik spotte 2 fietsers! De kassa ging open en over 10 minuten zou de trein vertrekken! Hoppa! De 2 fietsers kwamen uit Nederland en waren goed voor n praatje in de 10 minuten dat de treinrit duurde. Ik hoopte dat ik aan de andere kant van de tunnel geen zuurverdiende hoogtemeters zou zijn verloren, na het uitstappen checkte ik de GPS en ik had 7 meter kado gekregen ๐Ÿ‘ Het kwartier daarna was het meest kicken van de hele reis tot nu toe. Een afdaling van maar liefst 8km lang met een aantal haarspeldbochten! Woehoe! Vet hard naar beneden, soms ook echt spannend, maar mijn remmen doen het prima! En het uitzicht? Formidabel!
De rest van de route was mooi en soms ook een beetje saai. En dat was prima, genoeg indrukken gehad tijdens de eerste twee uur van de dag om de rest van de rit op te teren ๐Ÿค—
Ook voelde ik mij vandaag net een pel-pinda. Ik begon met alles aan en fietste in kortebroek en T-shirt de camping op, wat een verschil! Steeds weer een laagje kleding uit๐Ÿ˜€
De camping was minder geslaagd, aan de snelweg en met alleen maar vaste en lawaaiige gasten. Ik merk dat ik dat niet goed trek na zo'n mooie dag, afsluiten op een scheisse camping. Voor mijn tent kan ik niet zitten, overal drab en gaten in de grasmat. Ik heb gekookt bij een schuurtje en kan wel eten in de recreatieruimte. En ze hebben WiFi, maar toch ik ben blij als ik morgen weer verder kan.

P.S. Len, Len!!! Er is een dorp naar je vernoemd ๐Ÿ˜‚

Leuk: de afdaling! En Lendorf!
Niet leuk: wind tegen en camping

Dag afstand: 97 km (die 12 van de trein zijn er uiteraard afgetrokken ๐Ÿ˜œ)
Totale afstand: 1719 km
Gemiddelde: 16 km/h
Hoogtemeters: 792 m (waarvan 310 in 12 km pff)

Camping & plaats: Seecamp in Villach
Warme prak: Berner worstjes omwikkeld met spek en gevuld met kaas JUMMIE! En pasta met champions.

Weer een top stukje!! Voortaan niet zo laat meer plaatsen........wij willen ook op tijd naar bed๐Ÿ˜œ!keep going๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Piep en Nic 2016-05-18 21:49:36

Hoi Vanes, Wat een leuk reisverslag. Ik lees het met plezier en geniet een beetje met je mee door de prachtige foto's. We waren vorige zomer iets ten noorden van je huidige bestemming en de omgeving is daar geweldig. Geniet en hopelijk blijven de benen meewerken ;)

Hetty 2016-05-18 22:06:04

Geweldig Vanessa ๐Ÿ‘๐Ÿป, we horen het je zeggen met alles wat je opschrijft. Laat het avontuur nog maar aanblijven, we kijken weer uit naar je volgende belevenis, hopelijk met een โ˜€๏ธ

Cobie en Els 2016-05-18 22:10:54

Met de vlam in je fiets trap je door menig pas, ver van huis maar in je sas! Zo blij dat we jouw persoonlijke avontuur via deze weg mogen volgen ๐Ÿ˜ƒ Morgen met gierende banden als opnieuw herstelde pel pinda van de scheisse camping op naar je volgende avontuur ๐Ÿ‘๐Ÿผ je gaat wel rap trouwens, bijna in Sloveniรซ ๐Ÿ˜˜

Anna 2016-05-18 22:44:39

Ha Vanes, Erg leuk om je verslagen te lezen. Petje af voor je prestaties! En ondanks sommige ontberingen weet je toch nog elke dag een succesje ('Leuk'...) op je travelbord te hangen ;-). Hou vol!!

Patrick 2016-05-18 22:47:02

Ja... Nog steeds jaloers!

Heidi 2016-05-18 23:03:55

Hey eenzame fietser. Das weer een leuk stukje. Ziet er erg mooi uit allemaal, wel jammer van regen. Hoop dat je voor de rest prachtig weer hebt. Tot volgende verslag.....succes

joke mazereeuw 2016-05-18 23:20:23

Hoi Nessie wat een leuke reisverslagen en prachtige foto's. Heel veel sterkte nog en hopelijk lekker weer.

Corrie 2016-05-19 10:31:40

Geweldig , fantastisch en wat een mooie foto's!

Moniek 2016-05-19 11:02:08

Ha Vlepje! Wat schiet je op zeg! En wat is het daar mooi! Doe je wel voorzichtig in de haarspeldbochten..... X Peter;-)

Heidi 2016-05-19 13:24:07

Hi Vanes Ik kijk steeds weer uit naar je volgende reisverslag. Wat een super leuke en mooi tour maak je. En zo beleven wij dit rit een beetje mee. Prachtig en geniet nog verder!