Een rechte lijn

Nederland, Tubbergen

Het heeft echt geplensd vannacht en ‘t regende nog toen ik wakker werd. Ik checkte de buienradar (om 06:04) en werd daar niet blij van, de komende uren leek het nog te regenen. Toch maar opgestart en ingepakt maar wonderwel was het eigenlijk wel gewoon opgehouden met regenen! Om 07:15 fietste ik weg, het gaat steeds sneller dat inpakken en wegwezen. Na twee km zat ik al in Groningen, in Kiel-Windeweer om precies te zijn. Het dorp was voor mij niet nieuw omdat ik er 5 jaar geleden was voor fietsreparatie cursus. Lollig dat ik juist hier nu Groningen weer in reed. Wat opvallend is aan Kiel-Windeweer is dat het een dorp is met maar 1 kilometers lange straat, langs het kanaal, aan weerszijden huizen, geen zijstraatjes! Ik heb dat vandaag vaker gezien in mijn tochtje door Groningen. Het verschil tussen Groningen en Friesland vind ik groot, Groningen is vooral rechtdoor! Alsof ze bang zijn voor het mooie kronkelende bochtenwerk. Na 8 km rechtdoor, volgt een haakse bocht en hop je mag nogmaals tig km rechtdoor.... Elke fietser die ook mentaal sterker wil worden kan ik Groningen van harte aanbevelen😬. Ik vond het vreselijk zwaar vandaag, rechtdoor, windtegen zijwind maar beide 4 tot 5 bft op die godvergeten open vlakten, nee vandaag was geen feest! In Drenthe werd ik even verlost van het “alsmaar rechtdoor” en de wind doordat ik door nog een stukje Hondsrug fietste. Normaal ben ik geen bos fan maar nu even wel. Helaas duurde het stuk bos kort en kon het ploeteren weer beginnen. Ook in Drenthe hebben ze hele stukken open, vlak en rechtdoor 😒. De route vandaag was echt minder mooi, weinig leuke dorpjes, geen kerkjes met hof. Inmiddels had ik wel trek in een bakker maar toen ik er eindelijk een tegen kwam was hij dicht... ik dook ik mij fietstas opzoek naar m’n noodrantsoen toen ik twee oatmealkoeken vond van de bakker in Oldeberkoop! Jaaa helemaal vergeten, da’s toch ff andere koek dan een snelle Jelle 🤣🤣. Die koeken klonken best gezond maar dat waren ze allerminst! Megaknapperig, stijf van de suiker en ik proefde duidelijk roomboter! Ik ben blij dat deze bakker niet bij ons om de hoek zit! Echt beste koeken, ik was bijna weer vrolijk! Nee ik was vrolijk, maar dat duurde kort, nog steeds wind tegen en rechtdoor en nu moest ook het regenpak nog aan 😡. Ook aan omleidingen vandaag geen gebrek, of liever omlijdingen. Wegblokkades, pontjes die niet in dienst waren, blegh ik had wel weer zin in een boottochtje. Heb op een gegeven moment echt gedacht: flikker die tassen in de berm en fiets naar het dichtstbijzijnde station. Maar dat doe ik natuurlijk niet! Gewoon piepen en vloeken en blijven trappen! Bij een “rust punt” water bijgetapt en water achtergelaten. Een meneer op het terras daar wilde weten of ik nog ver moest. Nou nog 30 km.... oh das niet veel! Nou dat is niet helmaal waar als je er al 125 gehad hebt. Ik hield wijselijk mijn mond. In theorie en zonder enige voorkennis had de beste man ook gelijk! De laatste 30 km waren te doen. Eindelijk wind mee, zelfs even de 30 km/h aangetikt! Hoppaaaa. En zo fietste ik Tubbergen in en was het leed gewoon weer gelegen! Ff een boodschap, tent opzetten, douchen, koken.... vakantie!! 🤣

Dagafstand: 157 km
Totale afstand: 685 km
Leuk: koeken!!!
Niet leuk: wind
Warme prak: ravioli basilicum kaas vulling met verse cherrytomaat, zwarte peper, room en parmezaan

Held!!! En ondanks de afsluitingen toch weer leuke foto’s!!! 💪🏻😃

Heidi 2020-09-05 21:07:29

topper

Francis 2020-09-05 21:28:29

En soms mag je niet eens rechtdoor!!

Pauline 2020-09-05 22:21:37

In Groningen is het altijd windy! Vroegâh toen ik nog elke dag naar school moest (schildwolde-Appingedam) had ik ook ALTIJD wind tegen, zowel heen als terug. Geen uitzondering. Ik had het je kunnen vertellen, maar hee dat had vandaag niet makkelijker gemaakt. En de koeken uit Oldeberkoop klinken als een goed idee en die ga ik ook snel testen. Ben er vaak genoeg in de buurt ❤️ Nog een paar dagen zwoegen en vloeken, maar ook zingen en genieten en je hebt dit avontuur weer gedaan! 😘 Ps. De andere verslagen ga ik ook nog lezen... ik was druk, geen excuus maar wel waar