Relaxen in Dozza

Italië, Dozza

Na een onrustige nacht werd ik niet echt goed gemutst wakker, gister was pittig en ik merk dat ik toch wel moe ben. Gelukkig de komende anderhalve week een aantal kortere etappes.
In de ochtend relaxed wat geholpen in de tuin en daarna uitgebreid geluncht. Toch heel fijn om hier weer rond te lopen. In de garage zag ik de werkbank staan waar mijn oom vaak aan bezig was. Wij mochten soms "helpen" en kregen dan een plankje en spijkers, ik zie ons zo weer staan aan die werkbank. Na de lunch heb ik een paar uur met de moeder van mijn neef in de tuin gezeten. Ze vertelde nu wel veel maar haalde allerlei gebeurtenissen door elkaar en had echt geen idee wie ik was. Naar om te zien hoe in de war ze is. Maar heel afentoe zag ik nog een glimp van de vrouw die ik ken en we hebben samen ook nog gelachen (ik zat de kat een beetje te plagen terwijl die sliep, dat vond ze erg grappig😉) Daarna zelf nog even een tukje gedaan 💤👍.

s'avonds zijn we uit eten gegaan naar een restaurant waar ze typisch lokale gerechten op de kaart hadden staan.
Ik heb mij laten verrassen en kreeg de meest verrukkelijke dingen voorgeschoteld.
En ik ga ze allemaal opnoemen want ik wil het niet vergeten en was mijn camera (telefoon) wel vergeten 😬

Voor:
Gefrituurde polenta met verse kaas
Courgette in munt en citroen
Salieblaadjes in een tempuradeeg jasje
Tussen:
Torteloni ricotta met boter en salie
Pasticcio (pasta uit Ferrara) met salciccia
Hoofd:
Salciccia (omdat ik er zo dol op ben)
Gegrilde steak met rozemarijn en zeezout
Dessert:
Tirami fuori een soort tiramisu maar met fruit en zonder cacao

En bij elk gerecht en elke hap had ik een grijns op mijn gezicht! Eenvoudige gerechten met weinig verschillende ingrediënten maar zo belachelijk lekker, pure smaken, ja dit is Italië en dit was wat ik nodig had!!

Het water loopt mij in de mond 😋😍

Sandra 2016-05-29 06:51:50

Wakker worden en je eet verslag lezen.. direct trek maar blijf nog even liggen, want hier moeten we het doen met slappe koffie en een droge boterham. Inmiddels weten wij het zeker; wij gaan volgend jaar naar Italië, voor het fietsen, de natuur maar stiekem vooral voor het eten 😆 Fijn om te lezen dat behalve de teleurstelling, die als ahhhhh sneu werd ervaren, je toch in die tuin hebt kunnen zitten met verwarde verhalen maar wel een glimlach. Tot lees 😙

Anna 2016-05-29 07:37:53

Net wakker en dan dit lezend. Ga ik zo aan mijn ontbijt beginnen. Met kwijl in mijn mond.

Jelle 2016-05-29 08:35:35

Ik word net wakker en geniet alweer van je mooie verhaal. Je kan zo voor een reisblad gaan werken😊 👍.

Martin 2016-05-29 08:36:43

Mmm. Jammie

Winnie 2016-05-29 09:44:07

Ondanks alles een Mooie ervaring! 😙

Miriam 2016-05-29 10:52:04

Zalig!! met de regen tikkend op het raam klinkt het allemaal als échte muziek in de oren. Blijven genieten !!

chris & greg 2016-05-29 16:55:44

Ach zo sneu he maar fijn dat je toch veel vertrouwde dingen hebt terug kunnen zien. Fijn dat je toch even met je tante hebt kunnen kletsen. En dat eten deed mij watertanden😱 Rust lekker uit en op naar volgende verslag😉