Ault est magnifique 🤩

Frankrijk, Ault

De meeste Fransen zijn super aardig en behulpzaam, mijn buurman niet. Drie keer heb ik hem gedag gezegd, drie keer geen enkele reactie terug, hij keek dwars door mij heen. Na drie keer heb ik het opgegeven, joh best, jouw feestje. Rond 9 uur fietste ik zonder bagage van de camping. Nee er is niks gejat maar ik zou gek zijn als ik hier niet een welverdiend rustdagje pakte. Ik fietste naar beneden richting zee en daarna weer naar boven langs de kust. Fikse klimmetjes, niet lang maar heel steil. Eenmaal boven een adembenemend uitzicht op kliffen en over zee. Ik was er al snel achter dat Ault zich niet leende voor fietsten, mega steil en ik kwam niet echt bij zee! Ik stond nog wat te genieten toen een man vroeg of ik een foto van hem met kliffen wilde maken. Hij had al 200 km gelopen langs de kust maar alleen nog maar zand gezien, en was super enthousiast (net als ik dus). Heb hem ook maar even een foto van mij laten maken. Daarna nog een leuke Australian cattledog geaaid en via bakker en supermarkt ging ik terug naar de camping. Heerlijk zitten lezen en koffie gedronken vanuit m’n luie stoeltje. De eerste koffie sinds ik van huis vertrok! Tegen 12 uur wandelde ik weer naar beneden want ik ging uit eten. Vanwege het prachtige weer (🌞, 25 graden, 2bft ONO) twijfelde ik even maar kon toch moeilijk Normandië/ Picardië verlaten zonder locale cuisine te hebben verorberd! Groot was m’n teleurstelling toen het restaurant wat ik had uitgezocht geen plekje meer had. Gisteravond dacht ik nog, zal ik reserveren? Ach nee, das vast niet nodig… dus wel. Ik liep snel door richting centrum om niet overal (heil)bot te vangen! Het eerste volgende restaurant oogde nog leeg maar trop chique en duur! De volgende restaurants waren meer categorie vreetschuur met burgers en patat. Snel terug naar de dure tent! Gelukkig hadden ze nog een plekje (en airco en zeezicht)! Binnen 10 minuten zat de toko vol. Er pasten zo’n 24 man in, en er liep maar 1 mevrouw in de bediening dus dat werd geduld bewaren. Man, man wat ben ik daar slecht in maar hè het was warm buiten en de zee en kliffen lopen niet weg! En die arme mevrouw liep het vuur uit d’r sloffen (dat was te ruiken ook 🧅) Bleek ik dus in en vis restaurant te zijn beland (ja inderdaad ik eet geen vis of iets wat uit zee komt, hij is namelijk al best heel leeg). Gelukkig ben ik dol op schelpdieren (principes kun je desgewenst tijdelijk overboord gooien 😬) en heb toch wat gevonden op de menukaart. Nou wat…. heel wat! Volmaakt gelukkig en afgeladen verliet ik het etablissement. Elke euro was het waard! Ik was zelfs blij dat het andere restaurant geen plek had 😜. Ik wandelde nog wat richting de kliffen en langs het kiezelstrand. Perfect place voor een zand-hater als ik 👍. De rest van de middag en avond heb ik heerlijk geluierd en genoten van de zon en de rust (met heerlijk koeien geloei op de achtergrond)! Morgen weer lekker fietsen!

Dagafstand: 6 km 🚴 (en 6 gewandeld)
Totale afstand: 573 km
Leuk: uit eten
Niet leuk: rog het was rog 🙁
Warme prak: zie foto’s s’avonds slechts nog wat geitenkaas, druiven en tomaten weg geknabbeld

NB: bij de tent zat ik de bon nog even op ‘t gemakje te vertalen kom ik er achter dat ik pijlstaart rog heb gegeten. Ik vond sommige stukjes van het coquille “taartje” ook al wat vreemd van structuur… auw pijlstaartrog dat deed ff zeer, maar hij was wel heeeel lekker 😋

Wist ik dus niet dat jij geen vis eet. Heb ik je toch ooit wel voorgeschoteld toen ik zelf nog vis at…. Geen rog echter

Pauline 2021-09-05 18:55:09

Stukkie ongeduld. Het eten ziet er goed uit. Mooie foto’s. Mooi die ‘ white cliffs of Dover’ ., maar dan aan de andere kant van het zeetje.