Daaaaag gastvrijheid!!

Italië, Asti

De camping eigenaren waren echt heel aardig, tafeltje, stoeltje, koken onder het afdak voor de winkel, alles kon en mocht of werd geregeld. Het was er zo heerlijk rustig en kneuterig. Ik had er graag gebleven maar het zou er de hele dag blijven regenen en onweren. In Asti, mijn volgende bestemming leek het weer vele malen rooskleuriger. Dus snel vertrokken voor de regen en onweer weer van de partij waren. Ik kocht nog een chocolade croissant en een jam croissant op de camping, toen ik met het zakje de winkel uit liep merkte ik dat ze nog warm waren! Heb ze terplekke verslonden! Mijn God wat waren die lekker! En heuse caloriebommen ook, ik had pas na 35km weer honger. Met een gewoon wit broodje jam rammel ik al weer voor de 20 km gepasseerd is 😂. Mijn route bracht mij weer terug naar de Po vlakte, heel prettig ik had mij namelijk ingesteld op 87 km heuvel op en weer af. Maar ik kreeg rijstvelden! Lekker wel op deze “ik had liever een rustdag” dag. Ik fietste wel richting de heuvels dus moest er uiteindelijk toch aan geloven. Heuvels klinken fijn maar dat waren ze allerminst, kort maar heel steil! Vooral in afdalingen op het superslechte asfalt was dat niet lekker. Heuveltje op heuveltje af. Van 200 meter hoogte naar 400 meter, en weer terug. Ik leek wel een jojo! Zodra ik een weg insloeg met een bord “sneeuwkettingen verplicht” wist ik dat ik weer aan de beurt was. De klimmen waren nooit hoog genoeg voor spectaculaire vergezichten, dus die beloning bleef uit! Ook was de omgeving weinig inspirerend, dat is te zien aan de foto’s ook, heb ze amper gemaakt. Nee dit deel van de Piemonte is ronduit saai. Doordat er best veel rechte stukken in de route zaten, zonder foto momenten en ik “maar” 87 km moest, was ik al om 15:00 op de camping. En dat met welgeteld 3 spatten regen verdeeld over de hele dag! Jippie 👯‍♂️👯‍♂️. Allebei mijn fiets broeken waren al droog gewapperd onderweg en ik had ook nog tijd voor een wasje! De camping zelf is een teleurstelling. Echt sjagerijnige eigenaars en het restaurant stinkt enorm naar frituurvet. En het bier is maarliefst 4x duurder dan gister!! Maar dan heb ik wel een biertje uit de regio, proef er alleen niets van, het is een heel gewoon biertje. Een Cos is ook niet gauw tevree hé! Maar goed, ik blijf dus ook hier geen dag langer tenzij mijn was niet optijd droog is, dan moet ik wel!

P.S. de oplettende lezer denkt wellicht hé Asti, das de tweede A van deze reis. Ja inderdaad. Heb mij een beetje vergist in Asti. Ik dacht das leuk, met spumante proeven en druivenranken en nostalgie. Maar niks van dat alles nog gespot en de camping is inmiddels helmaal volgelopen met toeristen 🤮. Ja dat ben ik zelf ook.... Omsingeld door campers en caravans hoop ik nog harder dat m’n wasje optijd droog is 🍀.

Leuk: Italiaanse vlag hooibalen
Niet leuk: camping
Camping: Umberto sjaggie cagni in Asti
Warme prak: camping restaurant, het beste er van hopen...geen zin om nog een supermarkt te zoeken, pizza frituur je niet 😁

Totale afstand: 1471 km

Tijd voor de 3e A, Alba Tajarin a Tartufo. Midden in de stad, mooie plek, beter dan Asti. Molte felice!

Gerrit 2019-06-11 19:22:35

De ronde hooibalen!😍 zijn ze er nog steeds? Lagen altijd in Monghidoro.... nostalgie

Lakie 2019-06-11 20:25:48

Inmiddels zijn jouw ontberingen mijn verslaving en tijdens de windshield wipers kon ik hartelijk lachen om jouw avontuur. Je sleept me zo de krachttraining door. Gezien de interessante camping ontwikkeling van vandaag vermoeden we dat je ook hier geen rustdag gaat houden en morgen met een droge was en gierende banden door vliegt naar je volgende locatie, eentje waarvan ik hoop dat je er gastvrij ontvangen gaat worden met fantastische mortadella, verrukkelijke pasta en een niet evenaren lekker biertje. Voor dit allemaal zover is nog wel even door bijten bij het duo zuur en pruim. Mogelijk zou je ze kunnen adviseren om eens een avond lekker door te zakken op dat fantastische lokale bier en elkaar eens flink.... na ja vul maar in, vaak is het de kater waard en daarbij mocht het niet bevallen bij dat duo ben jij in elk geval al weg en heb je de volgende reiziger behoed voor een slechte te duur lokaal biertje. En inmiddels toch een beetje nieuwsgierig maar eh hebben ze de pizza gebakken of stiekem toch gefrituurd 🤣🤣

Anna 2019-06-11 20:49:26

Haha die chocoladecroissants!!! Die hadden natuurlijk ook geen schijn van kans! 😂