Niets te klagen

Nederland, Opmeer

Okee bijna niets te klagen😬 maar dat lees je vanzelf😁. Vanmorgen tijdens het tent inpakken een dubbele boterham en een yoghurtje naar binnen gewerkt. Met 7 graden ga je er niet even lekker voor zitten. Maar vol goede moed vanwege een windkracht 2 (tegen dat wel🤪) vertokken. Het eerste deel van de route was voornamelijk over dijken langs de waddenkust. Nog meer vee-roosters en nog meer schapenschijt. Echt best goor want door de regen van afgelopen nacht spetterde het behoorlijk en wie wil nou kak op z’n fiets en tassen? Maar goed het landschap en de blatende schapen maken een hoop goed! Al heb ik vandaag dus meer schapen gezien dan ik in een heel leven zou kunnen scheren 🤣. Na een tijdje fietse ik Harlingen binnen, een mooi Hollandsch stadje met haven, leuk om even doorheen te fietsen! Niet lang daarna ging ik de Afsluitdijk over. Het was m’n eerste keer en ik vond het best een dingetje zo 30km alleen maar rechtdoor. Een tijdje neuriede ik de Zuiderzee ballade maar niet het hele stuk 😬. Heb vaak gedacht dat ik een enorme bofkont was, met de weersomstandigheden van gister had het een heel ander ritje geweest. En toen kwam het standbeeld van meneer Lely in zicht. Er hing hem heel wat boven het hoofd😱. Ik maakte mij op voor een nieuwe sessie in m’n regenpak. Maar wonder boven wonder, geen spatje gehad vandaag. Okee, niet helemaal waar, een paar spatjes maar die tellen niet! Direct na de dijk fietse ik door een bos, hoe onverwacht! Heel wat beukennootjes en eikeltjes kapot gereden, hadden toch gauw 10 eekhoorns de winter mee door gekomen, sorry! Bos maakte plaats voor landbouw. Zo in de kop van Noord-Holland waren veel velden echt klaar voor de oogst. En dat ruikt zo lekker! Bloemkool, rode kool, uien, werd er helemaal blij van! Ik stopte bij een stalletje bij een woonhuis, het leek of ze daar uien en sjalotten verkochten. Maar nee, het waren bloembollen! Nou die eet ik niet hoor, t is geen oorlog! In de kop van Noord-Holland dus ook bollenboeren en ook best wat kassen. Omdat het sinds het eind van de Afsluitdijk flink bewolkt en donker was had ik het best koud en zonder fotomomentjes ben ik door gereden naar de camping. Altijd weer een verrassing waar je terecht komt! Gister was mwahh, duur, 10 euro, geen voorzieningen en geen pleepapier. Vandaag was een feest!! Voor een absurd laag bedrag van 5,50 euro heb ik een plekkie, gedoucht en een heuse kantine met keuken die ik mag gebruiken. Zelf koffie en thee zijn inclusief. Deze mensen zouden zonder probleem dat 10tje kunnen vragen met al die extra service!
Volmaakt gelukkig sta ik met een moe maar voldaan lijf m’n prakkie in elkaar te draaien. En dan lekker eten in een stoel met rugleuning 👯‍♂️. Top camping!! Ik weet ook wel dat je juist gaat kamperen om het buiten zijn. Maar een onverwachte keuken is echt een feestje na een dagje fietsen!

Dag afstand: 140 km
Totale afstand: 497 km
Camping & plaats;: de Gouw in Gouw
Warme prak: saté met rijst en sperzieboontjes, ui en knoflook

Je bent op bekend terrein. Kom je nog langs Broek op Langedijk? Morgen terug naar huis neem ik aan. Ik duim voor goed fietsweer.

Femke 2018-09-25 19:58:37

Lekker he dit soort afstanden. volgend jaar ga ik het ook weer verder opvoeren. het April rondje mag 100 + / dag hoor !

Linda 2018-09-25 20:20:30

Je stukje weer met plezier gelezen en opeens een super leuk idee, zullen we een keertje schapen scheren? Lijkt me hilarisch om te doen. Maar eerst heb je nog een aantal kilometers voor de boeg. Net even in je reisnaam gekeken hoe lang dit feestje nog ging duren, maar ik vermoed dat je morgen avond al weer een verslag typt vanaf de bank heerlijk warm tegen Lenn aan. Jammer voor ons, trouwe volgers, maar eerlijk is eerlijk de weersvoorspelling ziet er voor de aankomende dagen te goed uit om voor jou te kunnen fietsen 😉. Geniet van je warme ontbijtplaats morgen en goede reis 😘

Anna 2018-09-25 21:19:23

Weer een prachtig verhaal. Morgen word het nog een mooie dag dus alvast een fijne laatste fietsdag gewenst.

Martin 2018-09-25 22:45:00

Weer een mooi stukkie om te lezen dushi, petje af voor je.....

Francis 2018-09-26 06:57:41

Weer genoten van je verhaal.. hou de positieve vibes erin hoor! komt alles vanzelf goed.. het weer wordt nog beter.. althans hier in Noord Belgie toch. go go go