Andere koek!

Frankrijk, Laon

Om 06:15 werd ik wakker van de regen op het tentdoek. Ik checkte buienradar en werd licht moedeloos (foto). Ja dat was ff andere koek! Rond half acht besloot ik toch maar te gaan inpakken, het regenende niet heel hard en met blijven liggen los ik weinig op. Eerst even de banaan en meloen verorberd (heerlijk!) en toen via de bakker op weg naar de volgende bestemming. Het nadeel van een bakker in een toeristenoord werd wederom bevestigd. Tijdens de lunch kon ik niets anders dan concluderen dat deze baguette gister al gebakken was. Omdat het regende besloot ik wat snelle calorieën bij te tanken in de vorm van een flan-taartje met kersen zodat ik de komende uren in ieder geval door kon. De flan was best lekker maar duidelijk ook van gister (en ik niet). Tegen 12:00 werd het droog, een perfecte timing omdat ik precies toen langs een enorm middeleeuws fort (Laon) fietste en er ook een bankje was met prachtig uitzicht. Eindelijk het regenpak uit en lekker geluncht met oude baguette en pindakaas (ja zit ook in m’n tas 😋). Er was vandaag behoor wat klimwerk, net toen ik de heuvels echt zat begon te worden passeerde ik een bord met ‘Ardenne’ erop. Toen kon ik wel weer lachen, ja inderdaad het lijkt hier wel de Ardennen! Via de Carrefour (m’n favoriete supermarkt) fietste ik richting camping. Bij de camping aangekomen stonden 3 NL caravans voor mij om in te checken. Ik vind oprecht dat ik voor mag, ze hebben de hele dag al op hun bips gezeten. Hmm ik ook eigenlijk. Laat maar, ik moet gewoon netjes en geduldig wachten! Eenmaal gearriveerd op mijn plekje staat er naast een flinke aanhanger (ook NL), de heren zijn bezig om een grote party tent op te zetten. Blijkt dat zij vooruit rijden en er straks nog 8 fietsers komen, een heuse groepsreis op de fiets richting Parijs. Nou dat kan nog gezellig worden !

Dagafstand: 75 km
Totale afstand: 1232 km
Leuk: het enorme fort
Niet leuk: regen
Warme prak: champignons, paprika, ui, kipfilet en crème fraiche (en bij de borrel een heerlijk stukje geitenkaas met oude baguette 🤣🤣)

Regen! Spelbreker van vaste waarde. Doe je het regenpak aan en wordt je klam van eigen vochtproductie of laat je het over je heen komen, met kans op onderkoeling. Ook het risico dat je toch al afgeleefde baguetje van je natte handen zelfs klef wordt. Dan moet 't een verademing zijn om naast een NL clubje te mogen staan, maar niet heus; ik zou direct overwegen mijn tentje te verplaatsen. 't is toch wel een goeie borrel? - Nadurra, Schots maar aanbevelenswaardig -

Jos 2021-09-14 19:26:54

Pas op voor die (oude) baguettes. Ze maken een puinhoop van je verhemelte. De enige remedie is……..wijn drinken. Hoop dat je lekker slaapt naast die Hollanders😍