Koe + Wind mee = Blije Cos

Nederland, Kerkwerve

Wat heeft een mensch soms weinig nodig om gelukkig te zijn! Een beetje wind mee en wat zon is al voldoende 😀. Voor mij dan, ik kan uiteraard niet bepalen dat iedereen hier gelukkig mee is! Om 8:15 vertrok ik van huis, helemaal klaar voor dit nieuwe avontuur. De eerste tig km zijn vertrouwd en daardoor ook een beetje saai, maar wel lekker doortrappen met de wind in de rug.
Vanaf Rozenburg heb ik soms wat ‘nieuwe weg’ voor de wielen. De duinen van Goeree gaven een ruime blik op zee, wat een rust en uitzicht vergeleken bij ‘onze’ duinen! De koeien even voorbij Ouddorp bewezen wat we al weten, het gras is altijd groener… en koeien zijn heel grappig! Klara 1 t/m 30 lieten zich allemaal even op t koppie krabbelen 😍. En daarna verder Zeeland in; als een speedy cos-zales sjeeste ik over de Brouwersdam, verukkelijk! En wat had ik te doen met al die ploeterende wind tegen fietsers. Ach ik heb mijn portie de afgelopen jaren ook echt wel gehad. Scharendijke, Den Osse en Brouwershaven brachten me terug in de tijd, deze dorpjes kende ik nog van het duiken in Zeeland. Daarom was het zoeken naar de supermarkt een makkie. Een tikkeltje weemoedig stapte ik de Spar in Brouwershaven in om avondmaal en ontbijt te fiksen. Nog geen 5 km later fietste ik de boerderijcamping in Kerkwerve op. Het was pas 14:50 dus ik had zowaar de middag vrij🤣.
Perfect moment om mijn stoeltje uit te proberen. Ja inderdaad, ik heb voor ‘t eerst een stoeltje mee, en daar nu al geen spijt van! Wat een briljant stukje vernuft van 510 gram. Had ik jaren eerder moeten doen!

Dagafstand: 117 km
Totale afstand: 117 km
Leuk: stoeltje
Niet leuk: weinig
Warme prak: roergebakken paprika, ui, sperzieboontjes met kip-saté en brood.

Huppekee happy wind mee! En hoe jij lekker naar je bestemming zoefde zo was ik aan het ploeteren van Den Haag naar Oegstgeest, want bij oma eten. Nu ik weet dat je weer op pad bent is het weer voor mij ook weer interessant (lekker veel weer in een zin, hoe zat welke weer ook alweer?). En hoop ik serieus dat het zolang je naar beneden fietst een wind uit het noorden blijft en zodra je richting Parijs doorsteekt het een wind uit het westen is geworden en naar huis een wind uit het zuiden. En veel koeien 🐮 onderweg lijkt me ook een goed idee, la vache kiri maakt ons lezers van jouw avonturen ook heureux. Comprenez vous? Na ja lang verhaal kort hier ik geniet van je avontuur en kijk al weer uit naar je volgende histoire. 😘😘

Anna 2021-08-31 19:36:40

Heerlijk verslagje! Het gaat je voor de wind zo te horen. Geniet ze! 💋

Luc 2021-08-31 19:39:23

Prima start! Lekker!!!

Heidi 2021-08-31 21:02:11

Ik loop een dagje achter. Ik was benieuwd of je b&b deed of kamperen. Waar laat je tenslotte die spullen wanneer je Parijs afstruint. Ijdel natuurlijk, je hebt vast een plan àla de a-team; i love it when a plan etc. Afijn de kop is er af en je getuigt dat je 't naar 't zin hebt, zelfs met wat sentiment. Fijn vervolg gewenst

Jos 2021-09-01 18:16:16

Super leuk om je enthousiaste reisverslagen weer te lezen. Jij schrijft altijd alsof fietsen leuk kan zijn! Succes weer!