Het verhaal van de flamingoโ€™s en de ๐Ÿ

Frankrijk, Arles

Deze ochtend begon beduidend anders dan de vorige 23 ochtenden! Na een licht ontbijtje met een restje kersen ben ik een strandwandelingetje gaan maken. Even heerlijk met de blote voetjes door het water gesloft! Een welkome verkoeling en afwisselingen voor mijn voeten die om deze tijd anders al weer verstopt zaten in de warme fietsschoenen. Het koude zeewater was geweldig! Daarna ben ik het dorpje nog even gaan bekijken, ik had namelijk reuze honger! Op het kerkplein een pain au raisin opgepeuzeld. Daarbij lastiggevallen door mensen die van alles willen verkopen, sjees mens laat me gewoon ff rustig eten zeg! Snel weer vertrokken uit dat mega toeristische gebeuren. Een dorp met meer restaurants en winkels dan inwoners is niet aan mij besteedt! Ik fiets het dorp uit en zie een aantal auto’s in de berm en wijzende mensen. Het zal toch niet..... ja hoor! Daar stond een groepje flamingo’s in het water!! Hoera! Ik wist dat ze hier waren en hoopte vurig op een ontmoeting! Die kreeg ik, en hoe! Ik stond te genieten van de ontmoeting toen er een klein vliegtuigje overvloog. Dat zorgde voor onrust bij de flamingo’s die massaal weg vlogen! Vliegende flamingo’s ๐Ÿ˜, kon niet beter. Het voelde echt als het laatste kado van deze toptocht! Zo blij dat ik toch naar zee was gegaan! Maar kreeg nog wat kado vandaag, een beduidend minder welkom kadoโ˜น๏ธ. Na een km of 30 langs de provinciale weg werd ik moe en gaapte zonder hand voor de mond.... dom!! Oliedom! Er vloog zo een bij naar binnen. De bij was ook niet blij en stak aan de binnenkant van mijn lip, gelukkig! Ik spuugde hem uit en voelde de pijn. Kutkutterdekut! Als ik mijn lippen op elkaar deed voelde ik duidelijk een angel zitten. Maar ja dat stopt lekker veilig zo langs de provinciale weg.. gelukkig na een halve km was er een parkeerplaats met auto’s. Ik liep naar een auto maakte een zoemend geluid en wees naar mijn lip en de autospiegel. Heb geen antwoord afgewacht. En ja hoor een pluizig stukje met angel, zag ‘m zo zitten. Het lukte mij om de angel eruit te halen. De bestuurder keek wat verbaasd en vroeg of zij kon helpen. Nee hoor merci boekoop! Ik sabbelde nog wat op mijn lip toen ik een mug of tig op mijn lijf ontwaarde! WTF!!! Laat mij even lekker zeg, jullie slapen toch overdag? Woest mijn hele tas uitgepakt, onderin ligt een flesje DEET. En dat werkte gelukkig prima. Ik wachtte nog even om te checken hoe ik mij voelde, ben namelijk nog nooit gestoken door een bij. Gelukkig had ik onderin de andere tas nog antihistamine maar dat bleek niet nodig. Mijn lip is geeneeens echt dik geworden, alleen een beetje gevoelig. Op naar Arles! De laatste 20 km van deze tocht! De route van vandaag door Arles was minder mooi dan gister, ben dan ook direct doorgefietst naar de camping. Geen zin meer in sightseeing. Mischien morgen, wellicht ook niet ๐Ÿ˜œ. Eenmaal ingecheckt kom ik er achter dat het restaurant te wensen over laat. Pizza en hamburger, geen groente. Wat is er mis met pizza? Nou er stond bij dat er overal emmentalerkaas op zat. Gatverdamme, barbaren. Ik herrinnerde mij een groentewinkel en bakker voorbij te zijn gefietst, op loop afstand van de camping. Dus de benenwagen gepakt en toen verkochten ze ik de groentewinkel ook nog gekoeld bier! #instanthappyness. De bakker loop ik morgenochtend heen, heb nog een restje pasta, droge worst en parmezaan. Toch maar weer koken vanavond!

Leuk: flamingo’s
Niet leuk: ๐Ÿ
Camping: Le arlessienne in Arles
Warm prak: pasta met droge worst, sjalot, courgette, tomaat en parmezaan.

Totale afstand: 2127 km

P.S. Morgen geen pindat! Mijn bundel is praktisch op en WiFi moet hier met creditcard #gedoe!

Wederom een geweldig verhaal, dank je wel Vanessa voor het mij laten meegenieten van deze 3 weken. Ik wens je een voorspoedige terugreis. Groet, de waterman ๐Ÿ˜‰

Hans 2019-06-21 17:08:23

Bedankt voor je mooie verhalen en geniet nog even van je laatste dag!

Martin 2019-06-21 17:13:55

Ai morgen geen pindat ๐Ÿ˜ฑ dat is het eerste echte afkicken van mee genieten van je avontuur, maar WiFi met een creditcard klinkt mij als wat old school in de oren en een verstandige keuze om hier niet voor te kiezen. Krijgen we uiteraard zondag een dubbel verslag van je waar we nog op kunnen teren tot je volgende avontuur. Je valt hier overigens met je neus in de behoorlijk zachte boter, eerder zelfs vloeibare boter, want men maakt zich hier op voor de eerste hittegolf van dit jaar โ˜€๏ธ Kan je volgende week naar je werk nog wat nagenieten van de warmte en dan fietsen zonder je hele huis, onverwachte heuvels, en de hele afstand wind tegen, lijkt het me een goede manier om weer te wennen aan back to normal. Heb overigens nog even overwogen om een soort crowdfunding te starten waarbij we geld zouden ophalen om jou de rest van de zomer te laten fietsen en vooral erover te schrijven maar bedacht me opeens dat zoiets wel erg sneu zou zijn voor Len en daarbij wil ok ook wel weer eens een dagje met je peddelen. Hopelijk laten de ๐Ÿ en andere prikbeestjes je nu met rust ๐ŸฆŸ Ik kijk uit naar je live verhalen en wens je alvast een heel prettige reis zu hause! ๐Ÿ˜˜

Anna 2019-06-21 18:05:57

Wat een geweldig verslag weer, dat wordt hier dik afkicken zeg! MOrgen nog een fijne dag gewenst en een veilige terugkeer he! Dikke dank je wel dat we mochten meegenieten, enne even ovver je super schrijfstijl.. wanneer komt je eerste boek uit? xxx

Chr= & Greg 2019-06-21 19:29:51

Vanessa, dank voor het delen van je avonturen. Helemaal geweldig! Wanneer ga je weer? Ik schrijf me in.

Gerrit 2019-06-21 19:30:39

Gelukkig niks over gehouden aan het avontuur met de bij. Ik heb iedere dag genoten van je verslag. Heel knap zo'n reis helemaal in je eentje, respect!!

Anne 2019-06-21 19:36:30

Ik kijk al uit naar je reisverslag van de volgende reis. Tripje naar China oid. Kunnen we lekker lang genieten ๐Ÿ˜. In elk geval. Heel veel respect voor je. Met je hele hebben en houden zoveel kmโ€™s en hoogtes overwinnen. Onwijs doorzettingsvermogen. Bon Voyage naar huis. En nog een top tip. Warme havermout met banaan schijnt zeer goed eten te zijn.

Jelle 2019-06-21 21:00:18

๐Ÿ™Š๐Ÿ™‰๐Ÿ™ˆ ๐Ÿพ Kijk uit naar het volgende live biertje. Geniet er nog even van ๐Ÿ‘‹๐Ÿป๐Ÿ‘‹๐Ÿป

Fabie 2019-06-21 22:08:52

Prachtig verhaal, mooie fotoโ€™s en zelfs de bijen houden van je..

Win 2019-06-21 22:29:25

Wat een prestatie!! Knap gedaan!!! Super leuk om je reis via deze verhalen zo mee te beleven. Nu lekker uitrusten en nagenieten!