Twee vingers in m'n neus!

Duitsland, Nabburg

Vandaag was n makkie! Een wat kortere dagetappe waar ik heerlijk de tijd voor heb genomen. Gister aan het eind van de dag was ik op het hoogste punt van het Fichtelgebergte, vandaag was het op enkele klimmetjes na dus een soort van valsplat naar benee! En doordat de route veel door bossen ging had ik weinig last van die verrekte oosten wind 🤗
Het landschap verandert ook na het gebergte, meer bos, andere huizen, de vakwerkhuizen waar ik afgelopen week mee ben doodgegooid heb ik vandaag niet meer gezien. Alleen het Duits...ik versta ze hier echt niet meer 😂
Het vreemdste was wel de slagbomen bij sommige spoorwegovergangen, die waren standaard dicht, door op een hendel te duwen kwam er een operator aan de lijn die wat onverstaanbaars brabbelde en na er paar minuten ging de slagboom omhoog, omgekeerde wereld! En zo kom je na een dagje fietsen weer aan op t volgende stukje gras waar je n nachtje bivakkeert.
Toen mijn tent net stond op de oké camping werd het nog ff spannend (fotoooo) maar het onweer bleef uit.

Leuk: omgeving en spoorwegovergang
Niet leuk: niets eigenlijk👍
Dag afstand: 86 km
Totale afstand: 1120 km
Gemiddelde: 15 km/h
Hoogtemeters: 517 m
Camping & plaats: Perschen in Naburg
Warme prak: rijst met kerriesaus, ananas, sjalot, sambal en cashewnoten

Jeetje! Wat ben je al ver! Je hebt al meer gefietst dan ik in mijn hele leven! Held👌🏼💪🏼

Luc 2016-05-11 16:41:06

sweinnepoeppegattefleisch..dàt verstaan ze vast wel.. lol. prachtige omgeving en wat een avontuur, gewoon zalig om virtueel "mee" te mogen reizen.. we genieten volop, maar dan zonder zere kont.. lol keep on rolling!!