De laatste etappe

Nederland, Hank

Wat was ik blij met een bijna droog tentje, dat scheelt gedoe met opruimen thuis. Ik vertrok lekker vroeg want ik wilde gewoon naar huis! Het was tot een uur of 11 flink koud, net als gister. Maar de route was mooier. Bekend maar mooi, daarom koos ik deze route ook naar huis. In Werkendam op de valreep nog een Brabantse delicatesse gescoord bij de bakker…. worstenbroodjes 🤪. Begeleid door een zijwind en zonnetje fietste ik richting Leiden. Via Altena, de Hoeksche waard, Schoonhoven, Vlist, Waddinxveen en Reeuwijk kwam ik uiteindelijk aan in Leiden. Net voor ik de Vlietbrug wil over fietsen gaan de slagbomen dicht. Echt lollig hoe die paar minuten vertraging mij op dat moment enorm irriteerde, aanstelster! Even voor 13:00 opende ik dan toch de voordeur. Ik blij, Puck blij. Len vast ook maar die was nog aan ‘t werk. Eerst eens heerlijk gedoucht met zo veel sop als ik maar wilde, wat een luxe! Afdrogen met een echte grote zachte handdoek in plaats van dat lichtgewicht vodje van de afgelopen weken. Ja dan besef ik maar weer hoe belachelijk luxe leventje we eigenlijk hebben. Daarna de boel een beetje uitgepakt, wasje in de machine en nu dan toch ook het laatste pindatje. Ik kan terug kijken op een geslaagde vakantie! Op een paar dagen na was het weer fantastisch. Vooral de kust bij Normandië was top (en Parijs natuurlijk)! Hoe vaak het in Normandië niet grauw, nat en winderig is, ik ben een boffert! En nu kan het grote afkicken beginnen, geen avontuur meer, geen nieuwe wegen, leuke ontmoetingen maar hop gewoon weer aan het werk. Morgen nog een dagje lummelen maar daarna is het klaar. Binnenkort maar eens even kijken welk fietstripje ik volgend jaar ga maken. Heb nog de hele winter om dat uit te werken 😆

Dagafstand: 80 km
Totale afstand: 1787 km
Leuk: weer thuis
Niet leuk: het is al weer voorbij
Warme prak: paprikasoep, homemade kaas-uien stokbrood en een salade

We gaan je verhalen missen dushi....gauw maar weer eens afspreken en samen een happie doen.

Francis 2021-09-20 16:27:27

We hebben weer geweldig genoten van je verhalen en je ervaringen en route. Het was weer een prachtige rondreis. Geniet nog lekker na.

Bettina en Anita 2021-09-20 16:31:25

Weer bedankt voor je prachtige verhalen!

Martin 2021-09-20 16:54:16

Petje af Vanessa wij hebben ook genoten van je verhalen en foto’s, het wordt voor ons ook afkicken geen leuke verhalen voorlopig weer .🙃 welkom thuis 😘😘

Cobie en Els 2021-09-20 17:10:14

Zoooo, weer lekker in Leie. Heb genoten van al je reisverslagen. Fantastisch!! En ……lekker weer aan het werk. Je eerste fietstrip wordt naar het NFI. Lekker vertrouwd (of t of dt)

Jan 2021-09-20 17:16:25

Neeee! Nu een hele winter wachten op nieuwe dagelijkse pindaatjes?? The Horror!! Ik vind dat je moet gaan bloggen over werk. Verzin je gewoon bijnamen voor iedereen 😇 Kan best!

Ankie 2021-09-20 20:11:21

Dank voor je mooie verhalen

Gerrit 2021-09-20 21:39:34

Ben verslaafd geworden aan pinda's! Snel weer meer!