Dank! Lieve weergoden 😘

Zwitserland, Zürich

De weersvoorspellingen kwamen uit, een prachtige dag, beter kon niet! Alleen maar zon, geen wind, niet te heet! Wat een fantastische manier om de laatste dag te slijten!

Ik mocht zolang als ik wilde op de camping blijven dus rustig alles laten drogen, nog even gerelaxed, en op mijn gemak alles ingepakt. Om 13:00 fietste ik fris gedoucht weg in mijn fietskloffie. Onderweg echt nog even genoten van de laatste klimmetjes, heuvels, natuur en dorpjes. Ook vandaag waren de gevolgen van de hoeveelheden regen nog duidelijk, 4 keer was het fietspad gedeeltelijk ondergelopen en dus afgesloten. Gelukkig waren de omleidingen niet enorm, vaak moest ik oversteken i.p.v dat ik onder de weg doorfietste 👍. Net als afgelopen dagen zag ik best wel wat vakantiefietsers onderweg, altijd fietsten ze in tegengestelde richting. Jammer dat ik de laatste week op de camping geen fietsers meer heb ontmoet, was best gezellig soms. Tegen 16:30 moest ik nog 15 km naar het station van Zürich en werd het tijd om een locatie te vinden om me even op te frissen en om te kleden. Ik durfde mijn fiets met zooi en al niet onbeheerd in de "grote stad" te zetten, vandaar. En toen ik de gele M zag dacht ik hebbes! Had vanuit de Mc D. goed zicht op t fietsje en het was er nog erg rustig. In het toilet mij getransformeerd naar semi-fris-gewassen en normale kleding aan. Daarna in stijl deze vakantie afgesloten met een tasty "McTasty met bacon" menu 😂. Op naar Zürich. Ik maakte mij een beetje druk of het te doen zou zijn, geen idee hoe fiets vriendelijk Zürich was, dat het heel groot is had ik wel al op de kaart gezien. Het gedoe in Bayreuth en Mestre had ik nog vers in het geheugen. Bleek nergens voor nodig! Overal fietspaden, duidelijke borden en ook veel fietsers! Het is een prachtige universiteitsstad, goede sfeer en veel mooie gevels. Het autovrije deel is groot, smalle straatjes met veel trappen, erg leuk! Het uitzicht op een brug over een rivier was super, ik zag de besneeuwde Alpen weer🤗. Heb paar uur door Zürich heen geslenterd met de fiets aan de hand, en toen naar het station. Groot, groot.. serieus 44 perrons 😱. Geeft niets ik had er maar 1 nodig en was ruim optijd!
Dat gold ook voor de trein, 20 minuten voor vertrek stond hij al klaar. Minder grappig was dat er 5 wagons tussen mij en mijn fiets zat. Je moet namelijk alle bagage meenemen naar je coupé. Ik was zo netjes opgefrist maar van dat gesleep kreeg ik het heel heet. We vertrokken om 21:42 precies op schema. Het bed is wat claustrofobisch maar ik lig👍 en blijf liggen (zitten past niet😁), in 12 uur boemelen we naar Utrecht😊.

Leuk: de weergoden
Niet leuk: slepen met de bagage

Dag afstand: 65 km
Totale afstand: 3401km
Gemiddelde: 13km/h
Hoogtemeters: 522 m

Camping & plaats: bedje bovenin in West-Europa
Warme prak: hamburgertje met frietjes

Aan alle mooie dingen komt ook een einde. Man wat ga ik je verslagen missen maar wat ben in stiekem ook blij dat je weer in de buurt ben. En nee ik kom je nu opeens niet dagelijks stalken, dat laat ik lekker aan andere en Lenn over, maar ik kijk stiekem al wel weer uit naar onze avonturen samen, al kan ik me voorstellen dat je nu nog even niet zit te wachten op een gezellig fietstochtje door Nederland 😁 Geniet van alles nog heeeeel even en tot snel 😘

Anna 2016-06-11 09:50:51

Mooi einde van zo te lezen een geslaagde onderneming👍. Was heel leuk om je veslagen te lezen! Groetjes uit Bonaire

Martin 2016-06-11 10:08:36

Als je dit leest ben je waarschijnlijk alweer thuis. Bedankt voor je prachtige verhalen!! We komen jullie snel weer even opzoeken.

Martin 2016-06-11 10:52:23

Welkom terug.

Femke 2016-06-11 11:00:07

Welkom terug!!😃

Vincent 2016-06-11 12:04:17

prachtig! dank je wel voor alle prachtige, leuke ontroerende en hartverwarmende verhalen.. een leuke thuiskomst gewenst!!! xxx

chris & greg 2016-06-11 13:06:48

Wat een prachtige reis en onwijs leuke verslagen. Zoals de meeste al hebben gezegd, dat gaan we missen😊. Heb je toevallig geen familie in Engeland😁 In ieder geval welkom thuis en tot heel snel😘

Piep en Nicole 2016-06-11 17:41:17

Wat een mooie trip heb je gemaakt! Geniet van het weer thuis zijn! Ik heb genoten van je verslagen en foto's! X