Laufen und zaufen

Duitsland, Beverungen

Wat een dag! Ik had mij een rustig en lang dagje fietsen voorgesteld.
Lang was het zeker, rustig allerminst.
Al rond 10:30 kwam ik midden op een plattelandsweg een groep mannen tegen. Twee heren trokken de bolderkar afgeladen met kratten bier en allemaal wandelen met fles in de hand... Niet veel later de volgende groep, zelfde concept maar deze bolderkar had zelfs muziek!
Ik vond het allemaal een heel aparte manier om Bevrijdingsdag te vieren, het verbaasde mij sowieso dat ze Bevrijdingsdag hier ook zo uitbundig vieren. Naast de bolderkarren her en der ook groepjes die hun geluidsinstallatie en bier op de stoep hadden gezet en aan t feesten waren.
De rest van de Duitse bevolking was geloof ik op de fiets gaan zitten, bizar hoe druk op de paden.
Verder kreeg ik onverwacht de eerste heuvels en flink wat hoogtemeters om m'n oren! Ja het afzien is begonnen, weliswaar begeleid door een welkom zonnetje maar ook door een straffe oosten wind ( ik fiets naar het oosten..)

Eenmaal op de camping (ook hier bommetje vol) kwam ik er achter hoe het nu werkelijk zat, (heb het gevraagd aan mijn buurman) en toen voelde ik mij best blond.... 😬Hemelvaart! 't is Hemelvaart!
Goed ik maak mij op voor een onrustig nachtje er gaat denk ik nog lang gezaufen worden hier😳 (geen idee of zaufen Duits is voor zuipen maar t klinkt wel ok)
Voelde mij in het begin wat ongemakkelijk zo alleen tussen al die groepen, maar de sfeer is prima, gezellig gebabbeld, een aantal biertjes afgeslagen (ik wil echt mijn tent niet uit voor een plas als t rond het vriespunt is) en lig nu lekker in m'n tentje, mij te koud buiten😜.

Leuk: het landschap
Niet leuk: de wind

Dag afstand: 117
Totale afstand: 559 km
Gemiddelde: 15 km/h
Hoogtemeters: 862 h

Camping & plaats: bad karlshafen
Warme prak: pasta met ui knof bifi en tomatensaus (er was echt niets open vandaag😤)

Super leuk om je verhalen te lezen!!blijf schrijven!! Oh ja en ook fietsen natuurlijk.....