Zon en appel

Duitsland, Paderborn

Omdat ik vandaag maar 76 km kon fietsen (eerst volgende camping is 78km verderop) heb ik vanmorgen lekker uitgeslapen. Het was wederom genieten van het prachtige weer!
Voor degene die wachten op verhalen over afzien en barre omstandigheden: hou vol 😜.
Bos en akkers wisselden elkaar af, een gezellig praatje gemaakt met een stel dat naar Praag fietst. De route slingerde ook een tijdje langs de Lippe, een klein riviertje met daarin flink wat strekdammetjes wat zo'n heerlijk waterval geluid geeft🤗.
Bij een boerderij waar n klein winkeltje (Gemüzehof) was heb ik een paprika, banaan en komkommer gekocht, de beste man had ook asperges maar die passen niet in m'n pannetje! Hij vroeg waar ik heen ging fietsen en na het antwoord stopte hij mij nog 'n appel toe, voor onderweg zei , wat 'n lief gebaar.

Leuk: die appelmann
Niet leuk: smertz am bips

Dag afstand: 76 km
Totale afstand: 442 km
Gemiddelde: 16 km/h
Hoogtemeters: 158m

Camping & plaats: Stauterassen in Paderborn
Warme prak: Indonesische rijst met pinda, knoflook, ui, boontjes en paprika.

Kniert zeg die duitser... Maar 1 appel... Tsssssss

Luc 2016-05-06 21:57:59

Maar goed dat je overal voorrang krijgt anders was je zeker via Frankrijk gegaan!