Next level tafeldekken en het ringdorp

Nederland, Leiden

Oké, de gastvrouw in Tholen zit absoluut in het eerste tafeldekken & ontbijtjes. Mijn hemel wat had ze er een werk van gemaakt! Vooral van het balletje spekgehakt uit de streek werd ik heel blij. Dat balletje kwam zo vreselijk in de buurt van de Italiaanse salsicca of de chipolata in Frankrijk 🤪. Met het buikje rond fietste ik weg. Het was een pietsje mistig maar niet koud en 0,0 wind. In Zeeland is dat zeldzaam en ik ben dan ook in opperbeste stemming! Het fietsen gaat lekker en het zonnetje kwam er ook nog even bij, wel een klamme bedoening vandaag. Als ik linksaf wil slaan voor het lusje over Schouwe-Duiveland begint het te spetteren. Ik check de buienradar en twijfel of ik het lusje niet gewoon zal skippen. Lach daarna om mijzelf omdat ik denk het serieus te overwegen terwijl ik ook al lang weet wat ik ga beslissen… skippen? M’n neus! Je smelt niet en het waait niet dus trappen met dat kadaver!
Uiteindelijk viel het best mee en was het vooral genieten van de vergezichten en de geuren die van de akkers en de Oosterschelde komen. Zelfs nog wat geleerd vandaag; Dreischor is het mooiste ringdorp! Ja, ringdorp! Ik kende het begrip niet en vraag mij af of ik de enige ben, net als ik de enige was die niet wist dat winkels in Elburg niet open zijn op zondag 🤣. Enfin Dreischor is absoluut een bijzonder dorp! Rond een uur of 12:00 begint het dan toch definitief te regenen, te warm voor een regenpak dus accepteren en fietsen! In Stellendam bij de bakker een minipizza en muffin gekocht, de pizza ter plekke verslonden, de muffin was pas in Rozenburg aan de beurt. Inmiddels was het ook alweer even droog gelukkig. De laatste km’s naar huis waren minder zwaar dan gedacht, heb er eigenlijk nergens doorheen gezeten! En dat komt zeker weten door de wind! Oftewel het gebrek aan wind 👯‍♀️👍 wat een topdag (die pokke eikelconffettirups even buiten beschouwing gelaten)!

Dagafstand: 202 km
Daghap: haricots verts met hachee en een aardappeltje
Gefietste Gemeenten: 807 van de 1021

Goed verhaal! Mooie foto’s!

Gerrit 2021-06-28 20:09:56

Goed gedaan!! Respect.

Martin 2021-06-28 20:26:47

Leuk ritje weer en super leuk verslag weer.

Anita 2021-06-28 20:42:37

Leuk verslag, veel plezier !

Raymond 2021-06-28 21:27:48

Wat voor last leverde de eikenprocessierups je op? Ben je onder eiken gegaan waar de beestjes je aanzagen als speldenkussen om de brandharen op los te laten.

Jos 2021-06-28 21:49:05

Zo fijn om te horen dat je niet smelt van regen!! Trots op je!