Even bijna niks!

Italië, Alba

De was is gisteravond klam mee de tent ingegaan. Klam is praktisch droog, ready to go. Ik had vandaag een korte etappe dus vanmiddag tijd zat om van klam echt droog te maken. Ik vertrok met een strakblauwe hemel, wat werd ik daar blij van! En eindelijk weer eens met korte mouwen, heerlijk. Ik ben wat door de stad Asti heen geslingerd maar kan echt niemand aanbevelen daar een stedentripje aan te wijden. Er was een best mooie kathedraal en wat kasseien om het gevoel van lekker oud compleet te maken. De route begon net als gister met weinig mooie vergezichten. Maar langzaam aan veranderde de omgeving naar toch wel naar heel mooi! In de buurt van Alba kwam ik nog een stoet oldtimers tegen, altijd leuk! Rond half 12 fietste door Alba centrum en langs een gelateria... ben bijna afgestapt voor een ijsje. Bijna inderdaad, niet dat ik hem niet had verdiend ofzo maar ik was ook al bijna bij de camping! En als de receptie om 12:00 dicht gaat en pas om 15:00 weer open heb ik niks aan m’n vrije middag hé! Om 11:50 was ik ingecheckt bij de camping. Een record! Op naar het tentenveld. Hoera! Een leuk klein veldje met wat vijgenbomen en verder helemaal afgeschermd van alle campers en ander kampeergeweld. Er was hier letterlijk geen hond! Ja hoor Cos heeft eindelijk d’r rustdag morgen! Tegenover het tentenveld is een luxe stacaravan die je kan huren, deze stond leeg maar was wel voorzien van terras met stoeltjes en een ligbed! Uiteraard is het niet de bedoeling dat ik daar gebruik van maak. Wat kan het nou voor kwaad, ik maak niks stuk en niemand heeft er last van, er is namelijk niemand🤣. Dus in de categorie “een brutaal mensch heeft de halve wereld” heb ik het er lekker van genomen op dat terras. Boekje erbij (de 100 jarige man die uit het raam klom en verdween, aanrader!!) en afentoe een dutje. Hier was ik zo aan toe! In de middag ging het best heel hard waaien, nog een geluksmomentje, ik had hem namelijk tegen gehad en vanmorgen was er echt geen zuchtje wind. Rond 16:00 werd het tijd voor een ritje naar de supermarkt. Ik besloot daar ruim de tijd voor te nemen en mijzelf lekker in de watten te leggen met authentieke Italiaanse lekkernijen. En toen volgde de enige tegenvaller van vandaag: het was een soort van Lidl-achtige supermarkt. Niks geen traiteur, niks verwennerij. Ach ken nie alles hebbe nie. Ik spotte in de diepvries en zak gegrilde groenten, klinkt goed en daar kan ik ook gelijk mijn biertjes mee koelen 😁. Toen ik ook nog koffieyoghurt ontdekte was ik helemaal blij!

Leuk: De camping! (En de buienradarfoto, sjees wat fijn dat ik wat zuidelijker zit 👯‍♂️)
Niet leuk: mijn linkerhand “slaapt” afentoe, gister ook al, nooit eerder gehad. Hopelijk helpt een dagje niet fietsen.
Camping: Camping Village Alba
Warme prak: gegrilde groente met een hele grote hamburger 😁

Totale afstand: 1518 km

Geniet van je welverdiende rust

Jelle 2019-06-12 18:34:02

Nog eigenwijs ook? 😉 Mooie plek niet?

Gerrit 2019-06-12 18:34:56

Tjees! Wat een mega burger, of is het een klein pannetje? Bijna alle wensen zijn inmiddels vervuld behalve de reuze mortadella, maar goed wat in het vat zit... hier ook wat moederlijke wijsheid over je slapende handje... misschien heb je der wat aan en misschien helemaal geen reet. Al met al heb je dan toch even wat te lezen. Het kan uiteraard veel oorzaken hebben, zoals de stand van je stuur, dat lijkt me wat vreemd omdat dit niet je eerste kilometers zijn. 🤪 daarbij kan het helpen om ook bij goed weer toch die verdomde fietshandschoentjes aan te friemelen, heb zelf sinds ik (en hier word ik niet eens voor betaald, jammer genoeg) specialized fietshandschoentjes heb praktisch geen last meer van slapende handjes. Het kan uiteraard ook nog gewoon zijn dat je lijf wat protesteert tegen het weer van afgelopen dagen en dat je straks na je rustdag nergens echt meer last van hebt. Daar ga ik voor duimen dan maar 🤞 Omdat het nu toch ook wel dichterbij komt dat je de Angel (of zoals ze vanuit Italië zeggen colle del Angelo) over gaat en wij leven hier meter voor meter al mee. Doen een soort idiote dansjes voor het weg blijven van in elk geval onweer met hier en daar ook een pirouette voor het wegblijven van de regen. Ondertussen besturen we het klimprofiel in de hoop er hier en daar een % vanaf te kijken. Dat laatste lijkt toch echt niet te lukken. Maar we denken wel dat als er iemand, na haar welverdiende rustdag, klaar voor is dat jij dat bent. Geniet nog even van je boekjes en je ligbedje, want hee als je toch nog bewoners krijgt kan jij in elk geval, uiteraard in ruil voor reuze mortadella, vertellen hoe goed zo’n bedje leest 😃😘

Anna 2019-06-12 18:52:07

Dat ik dat nog mag meemaken: Vanessa geeft zich over aan roestende rust!

Pauline 2019-06-12 19:11:46

Dat is inderdaad een erg leuk boek, lekker lezen morgen dan op je rustdag!

Anne 2019-06-12 19:47:46

Geniet van je vrije dag!

Martin 2019-06-12 20:21:51

Eindelijk een beetje luxe. En rust. Geniet ervan Cossie

Corrie 2019-06-12 20:48:47

Lekker hoor een eigen veldje zonder campers. Vreselijke lui die camperaars 🤣. Geniet nog verder 😘🙋‍♀️