Betere tijden!

België, Maeslangen

Het blijft uiteindelijk altijd weer een feest als je na een hele dag regen toch warm er droog in je tentje ligt. De tent is zeiknat en een boel andere zooi ligt weliswaar nat in het voortentje maar daar heb ik liggend op mijn matje geen last van, das een zorg voor morgen! Als een fietsende waslijn reed ik de camping af, alle natte zooi provisorisch vastgebonden over m’n tassen. Gelukkig dus geen regen voorspeld! Wel was het met 10 graden echt fris en nog tamelijk bewolkt. Maar geen wind, dat is altijd feest! Met flink doortrappen blijf ik warm. Dat ging gelukkig ook makkelijk vanwege het strakke asfalt dat over een (ja alweer) oude spoorbaan was gelegd. Door de begroeiing heen kon ik aan weerszijden fikse heuvels zien, ik was best blij met deze makkelijke weg door de Ardennen🤪. Ik begon mij wel wat te vervelen dus besloot paddo’s te spotten, ze moeten er zijn in dit natte bosachtig gebied. Het duurde niet lang voor ik wat zag, ik stapte af en zag er toen nog veel meer. Even lekker zoeken en foto’s maken. En toen weer door. Na 45 km reed ik langs een brede rivier. Het bleek de Maas te zijn. Wat een schitterend stuk Maas hier in België! Prachtige huizen en rotsen, indrukwekkende sluizen, heerlijk dit even voor de afwisseling. De meanderende Maas volgde ik de rest van de dag. Door Dinant (mooi!) en Namur (groot). Ik genoot volop, de temperatuur was aangenaam en de zon kwam soms ook door! Ik stuitte op een onverwacht stuk kasseien, getver dat haat ik. Maar om dit stuk moest ik wel lachen. Aan het begin stond er een bord met daarop ‘ 311 meters of ‘good vibes’ hahah Belgen humor! Even voorbij Namur een boodschap gedaan en toen naar de camping. Een geweldige plek met heerlijk uitzicht en er is hier niemand op het tentenveld. Tijd om de boel te drogen en een klein wasje te doen. Bij de receptie kon ik brood bestellen voor morgenochtend, mooi! Dat kan wel vaker maar ik ben dan meestal al pleitten. Deze keer niet! Ik ‘moet’ morgen maar 50 km dus ik ga eens even lekker lummelen, en hopen op een ochtend zonnetje. Ik had wel verder kunnen fietsten maar dan werd de dagafstand 130 km en ik heb nog tijd genoeg. Even mak aan, het is tenslotte vakantie!

Dagafstand: 107 km
Totale afstand: 1447 km
Leuk: de hele dag
Niet leuk: het was echt koud vanmorgen
Warme prak: doppertjes met paprika, ui, tomaat en kalkoenfilet.

P.S. Zojuist is mijn stalker gearriveerd, zucht daar gaat het avondje zonder klets 🤣🤣🤣

Verbazingwekkend toch hoe je al je spullen mee krijgt op de fiets. En op je natte spullen na vandaag ook steeds zo mooi weggestopt in je vier fietstassen. Fijne luie ochtend morgen.

Femke 2021-09-16 18:21:54

Topper...

Francis 2021-09-16 18:23:52

We genieten weer zo van je reisverhalen. Super weer en mooie belevingen. En stuur je stalker lekker de andere kant op. 😜

Anita 2021-09-16 19:47:58

Goed verhaal, prachtige foto’s.

Gerrit 2021-09-16 20:23:36

Fiets, waslijn, vlaggetjes, ik zie het voor me!