De boswachter en de slappe zak

België, Vosseslag

Wat een aangename verrassing vanmorgen, door de warme nacht (15 graden) was mijn tent helemaal droog, dat heb ik zelden meegemaakt! De zon speelde vandaag verstoppertje achter een dik wolkendek waar af en toe een drupje miezer uit viel. In de ochtend fietste ik door de duinen bij Renesse toen ik een boswachter op z’n hurken in de hei zag zitten. Ik wilde graag weten waarom, dus stopte en liep zijn kant op. Al snel zag ik dat hij druk was een mega grote paddo te fotograferen. Hé jammer! Dat ding had ik zonder boswachter ook wel gespot 🤣. Toch even leuk gebabbeld met de meneer met zijn top baan! De heide bloeit laat dit jaar, prima kan ik er nog van genieten ondanks het dikke pak wolken. Ik fietste verder door bos en duin, voornamelijk over schelpenpaden met zand. Soms zoveel zand dat ik zelfs de eerste meters lopend (ploegend door het zand eigenlijk) al gehad heb. De windzakken op de Oosterschelde-kering hingen er maar slapjes bij. De volle wind in de rug van gister had ik graag nog een dag gehad. Maar sip ben ik allerminst, de zak wapperde nog steeds de goede kant op 👍.
Nogal ongemerkt ging de grens met België voorbij. Het was notabene Vodafone die mij melde dat ik reeds in België was! Had sowieso al de hele dag de indruk in Duitsland te fietsen omdat ik om mij heen niets anders dan Duits heb gehoord. De kust van België is bijzonder, vooral bijzonder veel hoogbouw, compleet aaneengeschakeld. Het zicht naar zee werd belemmerd door veel strandhuisjes, met soms een doorkijkje. Bij Vosseslag ga ik links richting een buurtsuper. Wat een feest, een minuscuul winkeltje maar ze hebben van alles. En bovenal een ontzettend vriendelijke, heerlijk Vlaams sprekende winkelmadam.
Het was even creatief denken maar ik heb een heerlijk maal in ‘t vooruitzicht!

Dagafstand: 114 km
Totale afstand: 231 km
Leuk: de buurtsuper
Niet leuk: het gebrek aan uitzicht op de camping, volledig ingesloten tussen stacaravans.
Warme prak: pasta met pikante droge worst, tomaten, paprika, doperwtjes en heksenkaas

Haha, je kunt zo bij de krant gaan werken, koppen bedenken boven de artikelen 👌 Of bij de Story 😂😂😂 Veel plezier nog. Hans

Hansie 2021-09-01 19:27:23

Een micro seconde dacht ik even dat je een boswachter had betrapt bij een nummer 2 💩. Gelukkig ging het om een paddenstoel 🍄. Kan ook stinken maar is vaak een aangenamer gezicht dan een gehurkte boswachter die zijn bos voorziet van zijn eigen bemesting. Tja de Belgische kust… heb daar zelden een Belg zelf enthousiast over gehoord dus wel wat verwacht dat het een Benidorm in het klein zou zijn. Maar dan zonder de solei en tapas. Je avontuur van vandaag was voor mij weer een genot en met het vooruitzicht van de drukke maanden ook inspiratie voor een eigen avontuur. Want ik ben zelf zoals je weet nog nooit in Zeeland geweest op de fiets. Morgen duim ik voor een droge tent met zon en wind mee.. als je dan 1 van de 3 krijgt is het al een klein succes 🍀 😘

Anna 2021-09-01 19:44:49

Hier aan de kust, de Belgische kust….