Eine tolles tag 🤗

Duitsland, Bleialf

Vanwege de voorspelde warmte besloot ik vroeg te vertrekken. Het risico dat ik dan te vroeg op de volgende camping was nam ik voor lief. Liever klimmen bij 20 graden dan bij 27 toch! Om 07:06 fietste ik weg. En dat was top! Er moest inderdaad flink geklommen worden en al snel was m’n fietspakje doorweekt! Nee niet van de regen🤪. Het was op deze zondagochtend echt heel rustig op de weg, het eerste teken van medemenschen was tegen 08:30 tijdens een klim. Zij kwamen mij op een landweggetje tegemoet lopen. De bejaarde vrouw zei ‘gute morgen’ ik zei het zelfde terug… zij zei nogmaals, maar nu harder ‘gute morgen’ ja sjees wijf ik ken het niet helpen dat je doof bent hè! Het was een fikse klim en ik had niet veel lucht over dus sorry als het wat minder luidkeels en enthousiast was. Haar man maakte onze ontmoeting niet beter ‘Es ist zu heiß, um Fahrrad zu fahren’….. no shit Sherlock! Da voel ik ook wel dat het scheisse heisse ist! Nee deze lui kon ik missen als kies pijn. Ook vandaag weer een brug die nie meer was. Alleen deze keer kwam ik er minder goed vanaf. Het waren niet zo zeer de extra km’s als wel de extra hoogte meters waar ik niet heel blij van werd. Maar van de route en de dag over het algemeen werd ik wel blij. Veel klimmen, maar niet te veel, beetje gravel, leuke koeien en veel roofvogels en bloeiende bloemen in de berm, compleet afgetopt met een boel vlinders. Een welkome afleiding als je met 7 km per uur omhoog kruipt! Ik fietste langs een bankje met, zo leek het, een trappetje naar een riviertje of zo. Ik besloot even te kijken wat daar nu precies was en werd er heel enthousiast van! Volgens een bordje was daar benee een heuse bron met bronwater met koolzuur en mineralen! Hoeraa, mooier water tappen kan niet toch? Ik daalde af met een (in middels leeg) flesje en bidon. Vond het wel erg roestkleurig rond de bron en wel een heel miezerig straaltje. Eerst maar even geproefd voor ik het geduld opbracht om bij te vullen. En das maar goed ook! Denk aan zeewater en bloed met prik. Zo proefde het dus. Niet te zuipen wat een bocht. Ook de bron had blijkbaar last van de te lage waterstand. Ik fietste vandaag langs verschillende riviertjes maar overal hetzelfde beeld. Veel keien, oude takken en modder met een petieterig stroompje. Vorig jaar te veel, dit jaar duidelijk te weinig water. Ik passeerde een bikers pension en ben voor een bordje waar mijn oog op viel weer omgedraaid! Daar moest ik een foto van hebben. Het zag er allemaal uit als met zorg gemaakt en opgeleukt. Behalve dat ene armetierige kartonnen bord waar met dikke stift op was geschreven: no e-bike!! Ik moest hier zo vreselijk om lachen, heb je wat moois gemaakt voor motorrijders wordt je blijkbaar dagelijks belaagd door menschen op een electrische fiets 🤣🤣. De laatste 20 km fietste ik over de Eifel-Ardennen radweg. Poeh daar was ik wel even blij mee! Weinig klimmen en ik schoot dan ook flink op. Om 12:45 kwam ik langs de supermarkt die dicht was en om 12:50 stond ik op de camping! Hoppa! Nog een halve dag te gaan 🤗. De camping baas was super vriendelijk, er was koud bier te koop en de beste douche van de afgelopen week. En een mooie frituurspreuk als wijsheid van de dag. Alleen dus geen eten vanavond. Nou ja het nood rantsoen maar er is misschien nog geen nood… Gelukkig klopt dat, in het dorp is een restaurant dus ik ga gewoon even kijken zo. Dat nood rantsoen kan altijd nog 😃. De rest van de middag heb ik lekker gepindat, gelezen, bier gedronken tot het tijd was voor de wandeling richting het dorp. Met max 27 graden was het trouwens veel beter dan gisteren! In het dorp werd het nog even spannend, het enige restaurant was dicht vanwege vakantie. Gelukkig kon ik bij het plaatselijke hotel ook een snitzel krijgen! Moest wel buiten eten, binnen was alles gereserveerd. Ik zat toch liever buiten ondanks de schaduw en wind. Binnen was wel heel druk en benauwd. De snitzel kwam snel en was oké. Voor het mooie te dik en te weinig citroen 😬. Altijd wat te zeiken toch!
Als positieve afsluiter: ben dol op Duitsland, daar kun je tenminste gewoon om 17:00 terecht in een restaurant, probeer dat maar eens in Frankrijk!

Dagafstand: 76 km
Totale afstand: 543 km
Warme prak: snitzel mit pommes unt salat en een apfelstrudel toe 😋 ff stapelen voor morgen 🤣

Hoi Vanessa, lekker hoor Duitsland, koud 🍺 heerlijke dikke schnitzels en dove Duitsers. Mijn ervaring is dat ze altijd erg luidruchtig zijn maar nu weet ik eindelijk hoe dat komt.😜 Prachtige foto’s en weer geweldige verhalen. Dikke hug van ons 😘